Söker ett bra PvP MMO!

Permalänk
Medlem

Söker ett bra PvP MMO!

Som sagt, jag söker ett bra MMO som har mycket PvP. Helst balanserad PvP. Söker helst typen där man får bättre gear och vapen ju mer man klättrar.
WoW har jag redan spelat och tagit det mesta inom PvPn, tröttnade på skiten för något år sedan. Aion har jag med testat och det va sjukt obalanserat. Om de nu finns några hyfsade PvP MMOn kvar därute så får ni gärna komma med förslag på dessa!

Edit: testade även rift när de kom. Kändes sådär när man skulle betala för ett halvklart spel.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Vad jag tänker på är Vanguard SoH, var legendariska fighter på FFA PvP servern, och underbart då inget var instance baserat... så fighter kunde hända och gjorde oftast också om man skulle ta ner pve bossar, fast direkt balancerat var det ju inte precis...

Fast som sagt det spelet e ju dött nu /=

Nu för tiden verkar all PvP vara stöpt i samma form, BG's

trist tycker jag iaf då det roligaste i min mening iaf e open World pvp.

edit:Har kört Vanilla WoW, Anarchy Online, Aion, SW:tor, Vanguard... gillade spel iden med Vanguard bäst.... nu för tiden fördriver jag bara strötid i D3

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Som sagt, jag söker ett bra MMO som har mycket PvP. Helst balanserad PvP. Söker helst typen där man får bättre gear och vapen ju mer man klättrar.
WoW har jag redan spelat och tagit det mesta inom PvPn, tröttnade på skiten för något år sedan. Aion har jag med testat och det va sjukt obalanserat. Om de nu finns några hyfsade PvP MMOn kvar därute så får ni gärna komma med förslag på dessa!

Det skulle vara Guild wars eller Guild wars 2. Det är ett kul spel att levla i men inte köra pve när du har kommit upp till 80 men pvp enligt mig är bra.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk

Eve online ända rätta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Som sagt, jag söker ett bra MMO som har mycket PvP. Helst balanserad PvP. Söker helst typen där man får bättre gear och vapen ju mer man klättrar.
WoW har jag redan spelat och tagit det mesta inom PvPn, tröttnade på skiten för något år sedan. Aion har jag med testat och det va sjukt obalanserat. Om de nu finns några hyfsade PvP MMOn kvar därute så får ni gärna komma med förslag på dessa!

Det är inte ett mmorpg men jag kan rekommendera WoT. Där bygger det dock på dina egna spelarfärdigheter om du är bra eller ej, inte på utrustningen för där har alla samma situation. Dvs vid nytt inköp av stridsvagn så saknar den utrustning du kan grinda fram och sätta på och sen börjar grinden mot nästa stridsvagn.

Jag har letat efter ett RvR spel länge, men efter warhammer onlines misslyckande har jag inte sett något i sikte så jag har fastnat i wot.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Vet inte hur Warhammer är nu, en annan favorit jag hade innan var Tabula Rasa dock finns det inte mer :'(

Har hört många gillar även Tera

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Skrivet av SnowNalle:

Vet inte hur Warhammer är nu

Warhammer Online stänger ner för gott om sju dagar, den 18e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Eve online ända rätta.

Indeed.

Det är lite speciell pvp, oförlåtande. Förlorar du så sprängs ditt skepp och du förlorar allt. Man un-dockar dock aldrig med något man inte tycker att man har råd att förlora. Det gör det så otroligt mycket mer spännande dock, tror aldrig jag har spelat ett spel med så intensiv och adrenalinpumpande pvp som eve, speciellt solo-pvo. Jag tycker att man förlorar precis lagom mycket, som man är ovan vid att bli av med skepp så kan man råka bli av med sin pod också, har man många implantat då så kan det bli lite dyrt. Men man väljer hela tiden själv vad man flyger med. Har man inte råd så flyger man med tomma kloner och billiga fregatter helt enkelt. Jag köper fregatter i bulk. Senate gången köpte jag 20 st, fullt utrustade för ca 200 miljoner, de pengarna tar mig ca 2-3 timmar att få ihop med PVE-spelande. Om jag PVPar aktivt,solo, en månad, och är frikostig med skeppen, så räcker 20st förmodligen en månad.

Faction warfare i lowsec är det som gäller för solo/small-gang pvp i eve.

Fantastiskt roligt spel. Lite speciellt, finns så otroligt många system och komplexitet i det. För mig är det det som gör det så roligt. Men det passar absolut inte för alla.

Permalänk

Darkfall Online är det bästa pvp spelet jag testat. Där har du full loot... vilket är ett måste för att klassas som pvp enligt mig.
EVE är ett annat bra alternativ.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Kolla gw2, gearen är samma på alla i stort sett så skillen spelar in mer än annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Inaktiv

gw2 är det mest balanserade jag testat men även det sämsta jag någonsin spelat... så ja.. lite sugen på att fråga varför du just vill ha ett balanserat?
wow under vanilla o tbc tyckte ju folk var oerhört obalanserat men det är nog det ända mmot jag verkligen gillade pvpn i (tycker själv att det inte var speciellt obalanserat.. var mest lite krångligare än andra spel). annars kan du ju börja med tibia de är ju roligare än vad man ger det credit för om man orkar lägga ner för mycket tid

Permalänk
Medlem

Du borde pröva RIFT, jag körde lite innan det var free to play och det var riktigt roligt, jag körde inte så mycket pvp men balansen var bra tycker jag. Grafiken är fin fin också.
Om du tröttnat på WOW kommer RIFT att va kul ändå. (har kört wow)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grumse:

Du borde pröva RIFT, jag körde lite innan det var free to play och det var riktigt roligt, jag körde inte så mycket pvp men balansen var bra tycker jag. Grafiken är fin fin också.
Om du tröttnat på WOW kommer RIFT att va kul ändå. (har kört wow)

kan instämma att rift är lite intressant. spelade dock inte så mycket själv men det var klart intressant

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att C9 är nog det spelet som jag tycker är grymt kul i PVP.
Krävs dessutom lite mer "skills" från spelare också, dock suger PVE delen.
Annars är ju Everquest 2 riktigt bra också.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

gw2 är det mest balanserade jag testat men även det sämsta jag någonsin spelat... så ja.. lite sugen på att fråga varför du just vill ha ett balanserat?
wow under vanilla o tbc tyckte ju folk var oerhört obalanserat men det är nog det ända mmot jag verkligen gillade pvpn i (tycker själv att det inte var speciellt obalanserat.. var mest lite krångligare än andra spel). annars kan du ju börja med tibia de är ju roligare än vad man ger det credit för om man orkar lägga ner för mycket tid

Varför jag vill ha balance i pvpn? Kanske för att i många spel så spelar alla samma klass för att den är mer Op än dom andra. Tycker inte klassen ska avgöra, utan skills.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iskalle:

Varför jag vill ha balance i pvpn? Kanske för att i många spel så spelar alla samma klass för att den är mer Op än dom andra. Tycker inte klassen ska avgöra, utan skills.

jojo det kan jag förstå..
omformulerar lite.
vad är din definition utav obalanserat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

jojo det kan jag förstå..
omformulerar lite.
vad är din definition utav obalanserat?

Aion. Och en enklare förklaring än att Skillen ska gå före Klass går det nog inte att ge?

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Panzar är riktigt roligt. Inget PvE alls, utan du kör enbart 'arena' matcher, för att levla upp.. Det är F2P med aningens P2W faktor, så du kommer ligga efter i gearet om du inte köper det.

Det är team-matcher, 10vs10.
Obalanserat? Ja, en rouge kan döda en mage hur lätt som helst, men å andra sidan kan ditt lags rouge döda det andra lagets mage hur lätt som helst, så tja, på något sätt är det balanserat i slutändan ändå.

Enda problemet är matchmakingen. Efter lvl 12 blir man matchad med lvl 20's, som kan vara fullt gearade.. Får väl se hur det utvecklas, spelet är inte så stort ännu.

Permalänk

Har du någon polare att spela med är ju alltid DAOC att rekomendera, Eller hitta en aktiv guild. Bästa PVP spelet som har gjorts MMO vis.

Kommer en frontier uppdate snart som kommer förhoppningsvis göra så att det blir mer action. Ett gammalt spel men fungerar ypperligt fortfarande. Har spelat själv sen BETA. Och spelet har en mognare spelar bas än det flesta andra MMO's.
Kort och gott.

Info om spelet.:
Spelet består av 3 realms vilka slåss mot varandra.
Skapa klass som du är intresserad av. Beroende på vad man vill göra. . Gå med en Guild och lvla upp vilket är mycket enkelt idag. Kör battlegrounds för lvling och för att lära dig klassen samtidigt går man upp i rank och kan köpa armour för Bountypoints som man också får när man dödar andra spelare. . Finns action från lvl 15 - 49 i BG's.
Geara upp ordentligt genom att joina folk som gör dungeons/bossar eller dylikt. Eller bara köp skiten. tar tid att få ihop en bra armour som man kan skapa själv men ändå en tjusning med spelet.

RVR:
När du dödar andra spelare får du Realm points vilket gör att du går upp i rank. För varje rank får du 1 poäng som du kan sätta ut i antingen Passive skills eller Active skills som baseras på timers. 1 gång var 15 minut och dylikt..
Spelet är grupp baserat men finns även action för ensamma. Kört stealthers väldigt mycket och kan ta ut 3 personer själv och ändå komma undan.
Annars går du med i grupp/guild och springer runt och slaktar så mycket ni bara kan. Handlar om strategi, lyda sin gruppledare/vara gruppledare och styra sen att kunna spela sin egna klass bra för att få ett lyckat moment. Finns en klass för alla.

Om du är intresserad kan jag skicka mycket mer info om klasser och spelet. Här finns lite av varje-
http://www.postcount.net/forum/forumdisplay.php?25-Dark-Age-o...

http://www.darkageofcamelot.com/

Annars är Rift ganska kul om man gillar och trycka på en knapp då man i stort är tvungen att macroa alla skills för att kunna slå ut en bra motspelare. Plus att BG tröttnar man på sjukt snabbt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iskalle:

Aion. Och en enklare förklaring än att Skillen ska gå före Klass går det nog inte att ge?

nja som sagt folk gnällde en hel del på wow om just det så enligt mig är det upp till personen att avgöra.. men jadu.. har lirat i princip allt och jag tycker alla är i princip same shit. de jag inte testat är väl typ starwars, eve, everquest så ja de är väl dom jag kan rekommendera då jag inte testat dem ( tycker alla andra är antingen för obalanserade redan i lvl 10 eller allt för rutten grafik/spelmotor för att orka ge ett ordentligt försök)

Permalänk
Medlem

Darkfall unholy wars

INget annat skill game med twitch aiming och stat managing..

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2...

Annars skulle jag rekomendera Smite. Det är ett MOBA som LoL och dom andra. Men i Smite är det 100% skillshot, dvs du måste även aima dina auto attacks. Och självklart gäller så för alla skills du använder dig av.

Men en stor skillnad från LOL, HoN, Dota 2 osv och Smite, är att i Smite så är det 3rd person perspektive, på samma sätt som de flesta MMO. Så om du är ute efter PvP, skulle jag verkligen testat Smite.

För om du nu drar ner på allt så är det igentligen det som du letar efter. PvP action. Där man inte behöver spela en massa annat "tjafts" som Dungeons eller liknande för få "Best In Slot" trinket. Eller grinda i flera timmar för att få pengar till en viss enchantment.

... Om du måste lira ett MMORPG för PvP. Så testa Guild Wars 2. Men personligen skulle jag kört Smite.

Här har du ett litet klipp ifrån min stream när jag lär min son en av Gudarna i spelet.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Skrivet av TheWolfbane:

Guild Wars 2...

Annars skulle jag rekomendera Smite. Det är ett MOBA som LoL och dom andra. Men i Smite är det 100% skillshot, dvs du måste även aima dina auto attacks. Och självklart gäller så för alla skills du använder dig av.

Men en stor skillnad från LOL, HoN, Dota 2 osv och Smite, är att i Smite så är det 3rd person perspektive, på samma sätt som de flesta MMO. Så om du är ute efter PvP, skulle jag verkligen testat Smite.

För om du nu drar ner på allt så är det igentligen det som du letar efter. PvP action. Där man inte behöver spela en massa annat "tjafts" som Dungeons eller liknande för få "Best In Slot" trinket. Eller grinda i flera timmar för att få pengar till en viss enchantment.

... Om du måste lira ett MMORPG för PvP. Så testa Guild Wars 2. Men personligen skulle jag kört Smite.

Här har du ett litet klipp ifrån min stream när jag lär min son en av Gudarna i spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=wUiyvZZNBFk

Lite offtopic men hur gammal är din grabb?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

Guild Wars 2...

Annars skulle jag rekomendera Smite. Det är ett MOBA som LoL och dom andra. Men i Smite är det 100% skillshot, dvs du måste även aima dina auto attacks. Och självklart gäller så för alla skills du använder dig av.

Men en stor skillnad från LOL, HoN, Dota 2 osv och Smite, är att i Smite så är det 3rd person perspektive, på samma sätt som de flesta MMO. Så om du är ute efter PvP, skulle jag verkligen testat Smite.

För om du nu drar ner på allt så är det igentligen det som du letar efter. PvP action. Där man inte behöver spela en massa annat "tjafts" som Dungeons eller liknande för få "Best In Slot" trinket. Eller grinda i flera timmar för att få pengar till en viss enchantment.

... Om du måste lira ett MMORPG för PvP. Så testa Guild Wars 2. Men personligen skulle jag kört Smite.

Här har du ett litet klipp ifrån min stream när jag lär min son en av Gudarna i spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=wUiyvZZNBFk

bra sätt att hjälpa grabben lära sig engelska! då får han en ordentlig anledning till att kunna språket till skillnad från när man går i plugget och tänker "jahap vafan ska jag med de här till".

håller med smite kan du testa, det är rätt kul. spelade när det precis kommit ut så det var lite för buggigt för min smak just då, annars skulle jag nog fortsatt lira det.

Permalänk
Skrivet av Köpråd:

http://www.youtube.com/watch?v=3XJ9ZrZqK5s

Darkfall unholy wars

INget annat skill game med twitch aiming och stat managing..

Bra video. NA eller EU?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Lite offtopic men hur gammal är din grabb?

11år

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Bra video. NA eller EU?

NA ..

En support klass vid.

Btw.

Om bara Guildwars 2 hade full loot och inga instances ...

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Vi har en svensk klan på spelet Darkfall: Unholy Wars.
Där har du även Full-loot PVP.

Riktigt kul spel, någon som är intresserad av att testa, så lägg till hokus12pokus på Skype.

Permalänk

Prova old school runescape..

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte förstöra ditt sökande, men de bästa pvp mmo du kan hitta är WoW.. EvE online är också riktigt bra, men de tar tid och komma igång där. Du måste träna i dagar, veckor, månader. Finns inget bättre än WoW fast än det också är skit.