Varning för bluffbutiker i julhandeln

Permalänk
Avstängd

Men hallå där, är det någon som har provat att skicka e-post till netfox.se? Det är ju den enda kommunikationsvägen som finns till det "bolaget". Jag skickade mail till dom från två olika e-postleverantörer nyligen (ComHem & Gmail) - båda meddelandena kom automatiskt tillbaka igen. Detaljer nedan.

Exempel 1:
Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är inbox@netfox.se. Ämne 'Headset...', Konto: 'mailin.comhem.se', Server: 'mailout.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 unknown recipient', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC79

Exempel 2:
Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com> Delivery to the following recipient failed permanently: inbox@netfox.se
Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain netfox.se by vsp2.crystone.se. [XX.168.XXX.XX].
The error that the other server returned was: 554 5.7.1 <inbox@netfox.se>: Recipient address rejected: sorry, that address is not in my list of allowed recipients (#5.7.1)

Ville bara nämna detta eftersom jag beställde ett headset från ClickOk.se i början av september i år. Den varan fick jag aldrig. Betalade med kort. Pengarna fick jag aldrig tillbaka.

Permalänk
Skrivet av BubbenMan:

Den enda bluffhandel jag råkat ut för är pixmania.

har köpt av dom några gånger och även returnerat utan problem.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en canon 7D för kanske 3 år sen, och började ju såklart söka på auktion site:r och dylikt eftersom jag då var en fattig studerande. Jag hittade en vackert prissatt underbaring som kostade endast 650€ (kostade då mellan 1200-1300€), men tankarna började ju snurra och jag blev orolig. Bestämde mej för att söka lite på nätet och detta var en bra kille som sålde denna kamera, men fick till svar att det inte är första gången han har försökt sälja samma kamera med samma pris, det fanns tillochmed några som hade gått på denna scam och blivit otroligt lurade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Men hallå där, är det någon som har provat att skicka e-post till netfox.se? Det är ju den enda kommunikationsvägen som finns till det "bolaget". Jag skickade mail till dom från två olika e-postleverantörer nyligen (ComHem & Gmail) - båda meddelandena kom automatiskt tillbaka igen. Detaljer nedan.

...

Här finns lite mer att läsa om ClickOK/Netfox: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1200181-cli...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waveer:

Vad menar du?

Personen menar att alla butiker som inte har dennes favoritbutiks priser är bluffbutiker. Inet är inte kända för att ha de billigaste priserna däremot så är de inte överdrivet dyra heller och jag har faktiskt fått bara bra service från inet. Plus att de har fraktfritt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

När varade denna rean? Missade jag den med några minuter eller? D:
Var det stora reor och vad reade de ut?

Den varade under tisdags-kvällen men togs bort pga överbelastning. Den kommer komma upp senare i veckan skrev Inet sen.
Det var ganska bra reor! Några exempel nedan:
* Nexus 7 32gb (Gen 2) 1799kr (Ord. 2799kr)
* GeForce GTX 770 1999kr (Ord. 2999kr tror jag)
* GeForce GTC 760 runt 1699kr (Ord. runt 2399kr)
och sen en massa annat, t.ex pingvinstänger, tangetbord mm Dock så var det bara ett fåtal produkter av varje, så man får vara snabb!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Den varade under tisdags-kvällen men togs bort pga överbelastning. Den kommer komma upp senare i veckan skrev Inet sen.
Det var ganska bra reor! Några exempel nedan:
* Nexus 7 32gb (Gen 2) 1799kr (Ord. 2799kr)
* GeForce GTX 770 1999kr (Ord. 2999kr tror jag)
* GeForce GTC 760 runt 1699kr (Ord. runt 2399kr)
och sen en massa annat, t.ex pingvinstänger, tangetbord mm Dock så var det bara ett fåtal produkter av varje, så man får vara snabb!

Jääääävlar vilken rea.
Då slår jag nog kanske till på en Nexus 7 2013. Hade inte tänkt göra det i och med att jag redan har en N7 2012, men för det priset

Var hittar man rean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jääääävlar vilken rea.
Då slår jag nog kanske till på en Nexus 7 2013. Hade inte tänkt göra det i och med att jag redan har en N7 2012, men för det priset

Var hittar man rean?

Den är inte uppe just nu för de tog ner den igår kväll pga överbelastade servrar, men som någon skrev innan här på forumet så kanske den kommer upp ikväll, annars så meddelar Inet på facebook senare i veckan när den är uppe igen!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av AstralDimension:

har köpt av dom några gånger och även returnerat utan problem.

Vad kan jag säga annat än att min upplevelse har varit annorlunda. De faktum att de inte har ett "Trygg E-handel"-certifikat borde dock tala för sig självt då pxmania inte precis är nån liten verksamhet.

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Är inte Inet lite av en bluffbutik?

Har du blivit blåst på pingvinstången?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Man glömmer snabbt

Jag prickade i Nej på enkäten

Men visst blev jag blåst när Medison försökte sälja billiga datorer med reklam i OS. Googla på Medison + Aspenryd
Men jag fick tillbaka mina pengar.

Men visst skall man vara försiktig. Det är ju de facto svårare att byta en grej som anländer trasig efter 6 veckor. Då är det ju nästa jul som gäller !

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Har du blivit blåst på pingvinstången?

Jo det har hänt faktiskt, en el två gånger men handlar å andra sidan inte för pingvinstången så för mig kan dom lika gärna ta bort den och sänka priset med kostnaden för stången istället hur lite det än må vara.

Permalänk
Medlem

Om det är föräldrar, släckt och vänner som inte har så stor koll eller ens vet vad Sweclockers är för något så ska man påminna dom att först alltid kolla upp men nån kunnig i deras närhet.

Permalänk

Har faktiskt aldrig blivit lurad jag heller, men jag handlar inte på obskyra siter som inte gjort ett namn för sig. Har precis köpt av en online butik jag aldrig handlat hos förr dock, men det verkar bara vara nötter som lämnat dåliga betyg (á la "Mitt badrum var inte säkert att installera en tvättmaskin i så installatören vägrade, GUD VILKEN DÅLIG BUTIK!") och sidan är inte ny direkt. Är det för bra för att vara sant så är det troligen det. Om inte annat är det värt att punga ut en 50-lapp extra för postförskott.

Permalänk
Medlem

Aldrig blivit lurad av några nätbutiker, däremot av säljare på SWEC marknaden tyvärr..