Grafikkortet tappar signal utan anledning

Permalänk

Grafikkortet tappar signal utan anledning

Hej Sweclockers underbara medlemmar! Jag har lite problem med grafikkortet mitt, det är ett GTX 780 och ibland (dock väldigt sällan) så tappar det signal. Skärmen blir svart och skärmen börjar leta efter input signal. Sen efter några sekunder hittar den tillbaka och allting fungerar. Detta tycker jag ej är supertrevligt och undrar om någon har en aning om varför det här händer. Grafikkortet överhettas inte och ligger på ~50 grader. Resten av datorn finns i sign.
Tack!

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Låter mer som din skärm håller på att ge sig.
Testa med en annan skärm för att utesluta detta.
Eller prova med skärmen i en annan dator

Permalänk
Skrivet av Tricitum:

Låter mer som din skärm håller på att ge sig.
Testa med en annan skärm för att utesluta detta.
Eller prova med skärmen i en annan dator

Är det ett typiskt tecken på att skärmen faller? Man kanske får fixa sig en i julklapp till sig själv då.. Har ingen annan stationär dator i huset tyvärr så kan inte testa någon annanstans.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Är det ett typiskt tecken på att skärmen faller? Man kanske får fixa sig en i julklapp till sig själv då.. Har ingen annan stationär dator i huset tyvärr så kan inte testa någon annanstans.

Vanligt och vanligt.
Varit med om att skärmar blinkat eller slocknat och blivit helt svarta.
Även varit med om att det kommer upp "no input signal"
Vilket har varit att skärmarna har varit trasiga eller kontakten (DVIn eller VGAn)
Bara prova med en annan skärm eller skärmen på en annan dator, du kan alltid prova köra genom TV om du har uttag för DVI/VGA/HDMI, beronde på vilken port du kör just nu till skärmen

Permalänk
Medlem

Har du testat med annat grafikkort eller skärm för att vara helt säker på att det är grafikkortet?
Testat med olika drivrutiner?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Har du testat med annat grafikkort eller skärm för att vara helt säker på att det är grafikkortet?
Testat med olika drivrutiner?

Nej inga olika drivrutiner, känns som att det inte är troligt men vad vet jag. Har enbart kört med mitt 780 på den här skärmen och endast skärmen med mitt 780.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire