Permalänk

GeForce 800/900 serien

I år så sa nvidia att 800 och 900 serien kommer släppas under 2014.

Ungefär hur tidigt/sent kommer dem släppas under 2014?
Hur har dem släppt sina grafikkort innan?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Om man skulle tro att 800 serien är Maxwell så säger rykten säger att mellanklassen, GM104 skall finnas under mars 2014, men troligen bara på 28nm noden.
Stora Maxwell, GM100 tidigast under slutet av året och på 20nm noden. Man har även skjutit Maxwell till 2014 på senare presentationer av den berömda DP per watt kartan som misstas för ren prestanda och har Volta runt 2016 just nu.
Tror man att Volta blir 900 serien så är vi väldigt många år bort, iaf 2år eller runt ikring.
Men som alltid rykten är rykten och detta senaste rykte passar bra ihop med 20nm nodens utveckling som inte kan hantera en avancerad GPU idag som Maxwell är och så länge apple och qualcomm har första tjing på produktionen så dröjer det med GPU:er.
Enda indikationerna som finns är att mawell skulle vara ca 4ggr effektivare per watt än kepler i DP prestanda, men det säger noll om faktiska prestandan om kortet skulle visa sig dra 100w mindre i ström.

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Om man skulle tro att 800 serien är Maxwell så säger rykten säger att mellanklassen, GM104 skall finnas under mars 2014, men troligen bara på 28nm noden.
Stora Maxwell, GM100 tidigast under slutet av året och på 20nm noden. Man har även skjutit Maxwell till 2014 på senare presentationer av den berömda DP per watt kartan som misstas för ren prestanda och har Volta runt 2016 just nu.
Tror man att Volta blir 900 serien så är vi väldigt många år bort, iaf 2år eller runt ikring.
Men som alltid rykten är rykten och detta senaste rykte passar bra ihop med 20nm nodens utveckling som inte kan hantera en avancerad GPU idag som Maxwell är och så länge apple och qualcomm har första tjing på produktionen så dröjer det med GPU:er.
Enda indikationerna som finns är att mawell skulle vara ca 4ggr effektivare per watt än kepler i DP prestanda, men det säger noll om faktiska prestandan om kortet skulle visa sig dra 100w mindre i ström.

Är dessa kort värda att vänta på, eller ska man slå till under de kommande reorna?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Maxwell eftersom jag hittills klarat av alla spel jag vill spela med mitt nuvarande grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Om man skulle tro att 800 serien är Maxwell så säger rykten säger att mellanklassen, GM104 skall finnas under mars 2014, men troligen bara på 28nm noden.
Stora Maxwell, GM100 tidigast under slutet av året och på 20nm noden. Man har även skjutit Maxwell till 2014 på senare presentationer av den berömda DP per watt kartan som misstas för ren prestanda och har Volta runt 2016 just nu.
Tror man att Volta blir 900 serien så är vi väldigt många år bort, iaf 2år eller runt ikring.
Men som alltid rykten är rykten och detta senaste rykte passar bra ihop med 20nm nodens utveckling som inte kan hantera en avancerad GPU idag som Maxwell är och så länge apple och qualcomm har första tjing på produktionen så dröjer det med GPU:er.
Enda indikationerna som finns är att mawell skulle vara ca 4ggr effektivare per watt än kepler i DP prestanda, men det säger noll om faktiska prestandan om kortet skulle visa sig dra 100w mindre i ström.

Du måste vara ung om du ser två år som "väldigt många år".. Det är ju bara en grisblink ^^

Permalänk
Skrivet av CollardGreen:

Är dessa kort värda att vänta på, eller ska man slå till under de kommande reorna?

Behöver du inte ett nytt kan du vänta, det kommer nya reor nästa år.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Är dessa kort värda att vänta på, eller ska man slå till under de kommande reorna?

Alla kort som finns på marknaden idag så bygger i princip på teknik som varit ute på marknaden i snart 2 år. Det borde finnas en bra chans att kort med nyare teknik är avsevärt bättre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CollardGreen:

Är dessa kort värda att vänta på, eller ska man slå till under de kommande reorna?

Vad har du idag då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Du måste vara ung om du ser två år som "väldigt många år".. Det är ju bara en grisblink ^^

Beror ju på eller hur? För oss som jobbar är 12 månader hyfsat lång tid, men för slackers är 24 månader rena semestern att "behöva lida igenom".
Faktum är att ju äldre man blir ju längre tid känns 12 månader som när man jobbar oregelbundan tider och drar in kulor att spendera på "leksaker".

Vad säger att tidsplanen inte förändras i negativ riktning innan man får ordning på 20nm noden för GPU:er som inte på långa vägar är samma sak som processorer från apple och qualcomm.
Man har ju skjutit Maxwell från 2013 till 2014 och vad vet vi hur AMD resonerar om att konkurrera i framtiden för om dom sommnar om så finns inget behov av att släppa nytt när man bara konkurrerar med sig själv hela tiden och om man känner för kan släppa kort för 1000USD lite hipp som happ som är före sin tid som titan var och är pinsamt snabbt för sin ålder och kung på vram samt kanonköp OM man slog till i februari 2013 på det.
Lägg därtlil spel som inte utnyttjar vad som erbjuds så budgetkort kan driva dom flesta spel i 1080p vilket drabbar oss som sitter på högre upplösningar då det inte finns vettiga alternativ att tillgå inte ens med multipla kort. Då är tom 12 månader lång tid innan Maxwell kan få ordning på torpet med sina 6000+ cudakärnor och 8Gb vram om man väljer att tro på senaste rykten om GM100 i toppmodellen.
Att behöva vänta 12-24 månader innan man kan skaffa 2st PQ321:or till för feta 11520x2160 och kunna driva det vettigt med i värsta fall Volta är väldigt lång tid i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

Titan II med 12gb vram lär nog dyka upp som första kortet i nya serien

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

är helt beroende på vad du har. siter du med ett 400 serien så ja kanske det löns då att uppgradera. Men med ett 600 serien ser ja ingen nytta för dej att börja lägga ut pengar på ett nytt. Lite beronde på vad du spelar för spel ochså. och vad du annars har i datorn kan finnas komponenter som skulle ge dej en mycket bättre prestanda uppdatering

Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vad har du idag då?

Skrivet av hexcail:

är helt beroende på vad du har. siter du med ett 400 serien så ja kanske det löns då att uppgradera. Men med ett 600 serien ser ja ingen nytta för dej att börja lägga ut pengar på ett nytt. Lite beronde på vad du spelar för spel ochså. och vad du annars har i datorn kan finnas komponenter som skulle ge dej en mycket bättre prestanda uppdatering

Sitter idag på ett 570, som klarar bf3 väldigt bra, men som kämpar väldigt mycket på bf4.

Vad tycker ni?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CollardGreen:

Sitter idag på ett 570, som klarar bf3 väldigt bra, men som kämpar väldigt mycket på bf4.

Vad tycker ni?

Om Inet någonsin verkställer sin "Prisfest" de har misslyckats så många gånger med nu så kommer ett Asus GTX 760 att kosta 1500kr och det är en svinbra deal som jag tycker att du borde slå till på i så fall.

Som referens så kostar det billigaste GTX 660't runt 1500kr just nu.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Om Inet någonsin verkställer sin "Prisfest" de har misslyckats så många gånger med nu så kommer ett Asus GTX 760 att kosta 1500kr och det är en svinbra deal som jag tycker att du borde slå till på i så fall.

Som referens så kostar det billigaste GTX 660't runt 1500kr just nu.

Om vi pratar i pris, ja den var väldigt billig.
Om vi pratar kvalité, nej den var inte speciellt bra.

Average FPS ligger på runt 40FPS 1920x1080, vilket jag inte tycker är värt det.
Känns som om man kan få ett 770 som är betydligt bättre för lite mer pengar.

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CollardGreen:

Om vi pratar i pris, ja den var väldigt billig.
Om vi pratar kvalité, nej den var inte speciellt bra.

Average FPS ligger på runt 40FPS 1920x1080, vilket jag inte tycker är värt det.
Känns som om man kan få ett 770 som är betydligt bättre för lite mer pengar.

Ptja, om Battlefield 4 är det enda spelet du spelar och bryr dig om så är ju en GPU från AMD det solklara valet på grund av Mantle.
Det är ju inte helt klart hur mycket Mantle kommer att hjälpa men om det lever upp till förväntningarna så kan nog ett R9 270X räcka för att näst intill "maxa" Battlefield 4

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Titan II med 12gb vram lär nog dyka upp som första kortet i nya serien

Till ett pris av 15000:- kanske.

Däremot LÄR inte Titan (II?) dyka upp som första kortet.. För dels. så går det rakt emot vad Nvidia har lanserat sedan iallafall 8800-serien där mellansegmenten först dyker upp med prestandasegmentens uppdykande ett par månader efter. Dessutom vad får dig att tro att "Titan II" ens skulle dyka upp?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Ptja, om Battlefield 4 är det enda spelet du spelar och bryr dig om så är ju en GPU från AMD det solklara valet på grund av Mantle.
Det är ju inte helt klart hur mycket Mantle kommer att hjälpa men om det lever upp till förväntningarna så kan nog ett R9 270X räcka för att näst intill "maxa" Battlefield 4

Hehe, kan man maxa (eller nästan) maxa Battlefield 4 så kan man maxa alla andra spel. Detta underlättar urvalet av spel man kan spela
(Detta gjorde jag när jag köpte mitt gtx 570, kunde man spela bf3 kunde man spela alla andra spel haha. Vilket stämde)

Vet inte varför, men ogillar AMD....
Kan man jämföra GTX 770-780-790 med ett låt säga EVGA 690?
Eller är 770+ serien betydligt bättre?

Känns som om tråden blivit en köprådstråd istället.
Hur som helst, värt att vänta eller inte?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Till ett pris av 15000:- kanske.

Däremot LÄR inte Titan (II?) dyka upp som första kortet.. För dels. så går det rakt emot vad Nvidia har lanserat sedan iallafall 8800-serien där mellansegmenten först dyker upp med prestandasegmentens uppdykande ett par månader efter. Dessutom vad får dig att tro att "Titan II" ens skulle dyka upp?

Billigt juh när de kan sätta en prislapp på 25000kr, Tvelander hade köpt 3 utan att tveka.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CollardGreen:

Hehe, kan man maxa (eller nästan) maxa Battlefield 4 så kan man maxa alla andra spel. Detta underlättar urvalet av spel man kan spela
(Detta gjorde jag när jag köpte mitt gtx 570, kunde man spela bf3 kunde man spela alla andra spel haha. Vilket stämde)

Vet inte varför, men ogillar AMD....
Kan man jämföra GTX 770-780-790 med ett låt säga EVGA 690?
Eller är 770+ serien betydligt bättre?

Känns som om tråden blivit en köprådstråd istället.
Hur som helst, värt att vänta eller inte?

Ironiskt att du säger att GTX 570 fungerade perfekt för BF3 då det också får cirka 40FPS när man maxar BF3
http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...

GTX 690 är 2 GTX 680-GPUer på ett enda grafikkort.
Detta betyder att du alltid kör "SLI" det vill säga 2 GPUer ihop, detta kan ge alla möjliga buggar och problem i speciellt nya spel (även om det inte är lika vanligt längre).

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Om BF4 är det främsta målet och du vill köpa ett grafikkort nu så är ju ett 280X det givna valet. 280X kommer säkert kunna maxa BF4 med väldigt bra fps när Mantle släpps. Även utan Mantle räcker det rätt bra till för att maxa BF4 i 1920x1080. Annars kan du vänta på 290 med partenertillverkarnas egna kylare som borde komma i januari.

http://www.dustinhome.se/product/5010755272/asus-radeon-r9-280x-top-3gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=6184

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Sitter idag på ett 570, som klarar bf3 väldigt bra, men som kämpar väldigt mycket på bf4.

Vad tycker ni?

Själv sitter jag på 2st 570 och det ända som jag faktiskt spelar som jag behöver mer kräm i är just bf4, men det var ändå en besvikelse så blir inte många timmar per vecka.

Majoriteten går på World of tanks. Lite mer videominne hade ju inte skadat dock oftast de som flaskar i spelen nuförtiden imo.

Jag väntar väldigt ivrigt på maxwell. Men när GTA 5 släpps till pc lär man nästan inte kunna vänta på att köpa ett nytt kort längre =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Ironiskt att du säger att GTX 570 fungerade perfekt för BF3 då det också får cirka 40FPS när man maxar BF3
http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...

GTX 690 är 2 GTX 680-GPUer på ett enda grafikkort.
Detta betyder att du alltid kör "SLI" det vill säga 2 GPUer ihop, detta kan ge alla möjliga buggar och problem i speciellt nya spel (även om det inte är lika vanligt längre).

Skumt....
Jag får average 55fps på ultra, dock så laggar det till med massa explosioner runt omkring.
60fps average på high

Skrivet av 93Clocker:

Själv sitter jag på 2st 570 och det ända som jag faktiskt spelar som jag behöver mer kräm i är just bf4, men det var ändå en besvikelse så blir inte många timmar per vecka.

Majoriteten går på World of tanks. Lite mer videominne hade ju inte skadat dock oftast de som flaskar i spelen nuförtiden imo.

Jag väntar väldigt ivrigt på maxwell. Men när GTA 5 släpps till pc lär man nästan inte kunna vänta på att köpa ett nytt kort längre =(

Väldigt sugen på att köpa nytt kort jag med, även fast ett enda 570 räcker väl i alla spel förutom bf4 ^_^
Hört rykten om att enn 970 kommer ligga runt 3,5k och dessa kort kommer kunna maxa bf4 (Eftersom det är en ny teknik då).
Frågan är bara om det är värt att vänta tills mars (kanske inte så långt, men det är långt när man inte kan spela nya spel)

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Läs mitt inlägg. Ett 280X för under 3000 kr kommer redan nu räcka mycket bra till för att maxa BF4 speciellt då Mantle släpps.

64 fps avarge och kommer förmodligen bli bättre då Mantle släpps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Beror ju på eller hur? För oss som jobbar är 12 månader hyfsat lång tid, men för slackers är 24 månader rena semestern att "behöva lida igenom".
Faktum är att ju äldre man blir ju längre tid känns 12 månader som när man jobbar oregelbundan tider och drar in kulor att spendera på "leksaker".
.

Inte för o skapa debatt, men jag jobbar oregelbundet i snitt 40h/vecka, tycker ändå åren flyger iväg, ju äldre man blir desto snabbare går dem med, tyckte nyss att det var jul och det känns absolut inte som att jag varit tsm med tjejjen i ett år nu...
Dock går åren snabbare nu när man har något att göra om dagarna, som arbetslös går man bara omkring o gör ingenting o dagarna/veckorna känns aslånga.

Tack för att du direkt antog att jag var en arbetslös slacker, det hade stämt för 5 år sedan...

Permalänk
Medlem

Ju äldre man blir destu snabbare rinner nog tiden iväg oberoende av vad man gör. När man var ung så var t.ex. 3 år väldigt lång tid. Det var t.ex. skillnaden mellan att gå ut 6an och att gå ut 9an eller att gå ut 9an och att gå ut gymnasiet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Inte för o skapa debatt, men jag jobbar oregelbundet i snitt 40h/vecka, tycker ändå åren flyger iväg, ju äldre man blir desto snabbare går dem med, tyckte nyss att det var jul och det känns absolut inte som att jag varit tsm med tjejjen i ett år nu...
Dock går åren snabbare nu när man har något att göra om dagarna, som arbetslös går man bara omkring o gör ingenting o dagarna/veckorna känns aslånga.

Tack för att du direkt antog att jag var en arbetslös slacker, det hade stämt för 5 år sedan...

Detta är generellt, inte om nån speciell person och inget antagande då det går fortare att slöa igenom åren än att jobba hårt och betala på tok för mycket av det hopknepade i skatt. Man kan ha åsikten att tiden går fort/sakta utan att tillhöra slackers/arbetar segmentet.
Återkom när du är över 40 om hur fort tiden går för det är inte SÅ snabbt det rullar på oavsett ungar eller ej. 2år är inte 2 veckor.
På detta område vi talar om är 2 år lång tid med den raska takt utveckligen går.

Vill man jobba så går det att fixa jobb till vem som helst om man lägger ner egen energi på att fixa för 9 av 10 jobb fixas genom eget arbete utanför officiella kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Detta är generellt, inte om nån speciell person och inget antagande då det går fortare att slöa igenom åren än att jobba hårt och betala på tok för mycket av det hopknepade i skatt. Man kan ha åsikten att tiden går fort/sakta utan att tillhöra slackers/arbetar segmentet.
Återkom när du är över 40 om hur fort tiden går för det är inte SÅ snabbt det rullar på oavsett ungar eller ej. 2år är inte 2 veckor.
På detta område vi talar om är 2 år lång tid med den raska takt utveckligen går.

Helt offtopic nu men detta är skapligt störande.

Finns det något bättre än när folk som jobbar stoltserar med det som om det vore världens grej? Du har ett jobb, grattis. Svinmånga andra har också jobb. Svinmånga är arbetslösa. Många vill inte (tro mig när du läser det, det är faktiskt sant) vara arbetslösa, men är det ändå.

"jag har ett jobb kolla på mig".

Men, inom datorer är två år lång tid, ja.

Ontopic, tycker du ska satsa på ett 280x. Köpte mitt för 2k.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A