Permalänk

Säker LiteCoin-Mining + Frågor

Hej!
Har ni något säkert program ni rekommenderar för Litecoin-mining? Har läst lite om GUIMiner-scrypt, men den verkar sprida trojaner och sådant. Jag söker alltså ett så enkelt och säkert program som möjligt.

Sedan har jag ännu en fråga, hur går det till när man använder Litecoin.org's wallet? Är det någon särskilt fil man ska säkerhetskopiera eller hela programmet?
Tack på förhand.

Mvh
Nybörjare

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Prova cgminer. Eller rabbit miner som igentligen är en linuxvariant. Man för högre hashrate med denna än cgminer som du kör igenom windows.

Programmet (wallet) har en funktion för att göra backup, den gör mig veterligen backup på en endaste fil.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

cudaminer är najs, iom du har nvidia kort

Permalänk

Äsch, får strunta i detta. Hittar endast hemsidor som ser smått opålitliga ut, men tack för hjälpen!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯