Permalänk
Medlem

Datorn restartar efter 3-4 sec

Efter jag använde liveuppdate 5 på min h77ma g43 så fick jag blue screen och min dator stängde av nu så restartar den varje 3-4 sec har testat att reseta cmos både med batteriet och pin vad ska jag göra and screen dosent start ( cant get to bios/uefi)

Permalänk
Medlem

Har du försökt överklocka eller har den blitt varm? i så fall fin det redan trådar om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumse:

Har du försökt överklocka eller har den blitt varm? i så fall fin det redan trådar om det

Nej jag har inte överklockat och jag tror inte den har blivit för varm det har jag inte snälla hjälp

Permalänk
Medlem

pröva att ta ur strömkabeln och hålla inne startknappen ett tag och ta bort batteriet från moderkortet, kanske hjälper

Permalänk
Medlem

Kollat att cpu-fläkten snurrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q-Class:

Kollat att cpu-fläkten snurrar?

Cpu fläkten snurrar

Permalänk
Medlem

Vad uppdaterade du via liveupdate?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumse:

pröva att ta ur strömkabeln och hålla inne startknappen ett tag och ta bort batteriet från moderkortet, kanske hjälper

Jag har testat det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Vad uppdaterade du via liveupdate?

Ja och jag ska aldrig använda den skiten något mer (bios)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Ja och jag ska aldrig använda den skiten något mer

Lägg ner o kasta smuts på ett program som är en bra funktion och för sånna som möjligtvis skulle vara lata för leta upp alla drivrutiner på samma gång. Det finns en möjlighet att kunna läsa sig till vad man uppdaterar till. Suck....

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 540 Cube White | Corsair HX 620W | MSI Z77-MPOWER | Intel Core i7 3770K 4,4 Ghz (Ivy Bridge) | Corsair H100i | Corsair 16GB (2x8049MB) CL9 2400Mhz VENGEANCE RED | Samsung Samsung 840-Series 120GB | Intel 540 250GB | 500GB Samsung F3 7200rpm SATA 3Gbit/s|EVGA 980 SC Referens | Asus Rog Swift PQ279Q G-SYNC 165Hz | BenQ XL2420T 144Hz | Sennheiser PC363D |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Ja och jag ska aldrig använda den skiten något mer (bios)

Jag frågade VAAAAAAAAAD uppdaterade du via liveupdate.
Bios? Moderkort?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inaktiv

Du har citerat vad det var han uppdaterade (bios)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Du har citerat vad det var han uppdaterade (bios)

Smart. Bleh

Ok; ONT: Du har brickat ditt moderkort. Du får hoppas på att det går på garantin. Spela lite dum och säg att "Ja men det kom en uppdatering i live update och jag tröck och då blablablbal", så kanske de skickar ut ett nytt åt dig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Smart. Bleh

Ok; ONT: Du har brickat ditt moderkort. Du får hoppas på att det går på garantin. Spela lite dum och säg att "Ja men det kom en uppdatering i live update och jag tröck och då blablablbal", så kanske de skickar ut ett nytt åt dig.

Tack ringde min support på datorn och det skulle gå på garantin