Meta Pro är verklighetsförstärkande glasögon med hologrameffekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

De laggar ju, känns inte smidigt direkt. Kan lika bra ta upp mobilen och göra allt det där, och det här med att vara uppkopplad hela tiden är sjukt. Smartring, smartwatch, smartphone. Man är alltså tillgänglig hela tiden konstant, varför? Har alla blivit så jävla needy och patetiska? Måste alla veta hela tiden vad andra gör. Det kommer bara leda till att man gör som alla andra och inte kan tänka själv. De räcker fan med en telefon. Varför skulle jag ta på brillor, klocka och en ring för att endast titta på vad andra gör på "social networks" medans jag är ute och går. Fan asså, skärp er. Man kommer inte kunna uppleva "verkligheten" med dessa framtidssaker, så trött på sån här skit.

Laggar det när bilen i början kör med? Laggar det när han stänger dörren?

Och vadå titta på vad andra gör på "social networks"

Slappna av, och se alla andra användningsområden. Det är bara din fantasi som sätter gränser.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hade man haft pengarna hade jag köpt dem utan att tveka, ny teknik är alltid kul

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd

Luktar vaporware lång väg om alla de där apparna de säger finns utvecklade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Googolplex:

De är dock väldigt förtegna om glasögonen är trådbundna. På fickdatorbilden syns en kabel, dock ingen annanstans. Gissar att de behöver sladd, lite synd.

Glasögonen är just nu trådbundna, *prototypen är trådbunden, där kabeln går ned bakom högra örat. Men tydligen lägger de ganska mycket krut just nu på att få enheten trådlös, därav marknadsför de varken tråden eller den trådlösa aspekten.

PocketPC:n verkar heller inte helt utformad då ström och kylning fortfarande har frågetecken. Ska hur som släppas en SDK i samband med release, så man kan sitta hemma på kammaren å pilla (om man nu har 20'000 att slänga på ett par "glasögon").

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

verklighetsförstärkande! Tjejerna blir dubbelt så snygga med dessa brillor

Billigare att dricka några bärs, för det vet väl alla att tjejerna bli snyggare för varje öl som slinker ner

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Bra i teorin men eftersom allt som visas i "reklamen" inte faktiskt kommer från glasögonen utan är animerat är man en aning skeptiskt på hur det faktiskt fungerar i verkligheten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Hahaha! Fan vilken roligt ord. "verklighetsförstärkande".
Din verklighet är inte tillräcklig verklig så köp dom här. hehehe

Ja, visst är det en lite underlig översättning. "Augmented" skulle jag översätta till "utökad", trots att "förstärkt" förstås också är en giltig synonym.

Vad gäller de här brillorna så är det en kul grej, men personligen skulle jag bara bli irriterad. Det skulle ta ett bra tag att vänja mig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Helt sannslöst fula...så nä tack!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Är det bara jag som tyckte glasögonen såg ganska fräsiga ut?

Permalänk
Medlem

Även om det faktiskt fungerar som demonstrerat i videon så såg tekniken på tok för långsam ut för att bli ordentligt effektiv i vardagliga sammanhang. Men helt klart en kul grej som definitivt kommer utvecklas och är nästa "måste ha"-grej.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Känns som själva augmentet reality delen inte kommer att vara någon höjdare rent prestandamässigt, men funkar de bra till 3d-film så lär det väl bli en hit ;-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

William Gibson skrev ju en bok om detta 1993. Läs här.

Permalänk

så framtiden är att folk ska stå och peka , svinga och greppa ingenting i luften .
frågar man mig så kommer det bara se fånigt ut .
vill inte enstänka på hur det kommer se ut om flera är i samma rum och pillar med sina glasögon.

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem

Givet köp när de kommer! Fanns dock ingen länk till vart man kunde förhandsboka dem.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Han tar fram en hel hologramdator som ser ut att vara ungefär 15" stor för att sen behöva kisa lika mycket som när man sitter vid en riktig 15" laptop Kan han inte bara dra fram en virtuell 30" browser istället och ha en permanent startmeny/docka/vad man nu föredrar för OS-smak i nedre delen av synfältet. Känns som man skulle vilja vara med och bidra till programfloran för en sån produkt, ingen hejd på ideerna

Permalänk
Medlem

Kommer se helt sjukt ut som en utomstående betraktare.. Tänk en kille som står på busshållplatsen och ska navigera genom en app för tidtabeller, står å viftar med händerna framför ansiktet! Kan nog misstolkas som att han ger dig fingret den där gesten..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Givet köp när de kommer! Fanns dock ingen länk till vart man kunde förhandsboka dem.

Så spaceglasses.com över hela skärmen i videon räckte inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Så spaceglasses.com över hela skärmen i videon räckte inte?

Missade sista sekunderna. Tack

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

Ser intressant ut.

Väntar nog tills att konsument versionen kommer ut samt att man testar innan man köper nått.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha glasögon med självjusterande styrka för oss med synfel och ett on/off läge för toning. DET hade sålt som smör.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2501881/Self-adjustin...

Permalänk
Entusiast

Jag vet inte varför, men jag fick just en minnesbild om andra storslagna projekt med massiv marknadsföring och förhandsbokning som aldrig blir av och försvinner helt mystiskt i tomma intet som om det aldrig existerade... tillsammans med alla pengarna från förhandsbokningarna.

Jag säger inte att det är så i det här fallet, men jag skulle aldrig förhandsboka någonting som verkar "för bra för att vara sant".

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

groteska!

Ser ju ut som 80talsbrillor. ffs

Smidigaste hade ju varit att trådlöst ansluta till en datakälla, alternativt ha en mindre kraftfull inbyggd.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158483:

Glasögonen är just nu trådbundna, *prototypen är trådbunden, där kabeln går ned bakom högra örat. Men tydligen lägger de ganska mycket krut just nu på att få enheten trådlös, därav marknadsför de varken tråden eller den trådlösa aspekten.

PocketPC:n verkar heller inte helt utformad då ström och kylning fortfarande har frågetecken. Ska hur som släppas en SDK i samband med release, så man kan sitta hemma på kammaren å pilla (om man nu har 20'000 att slänga på ett par "glasögon").

Folk slänger så mycket pengar på helt vanliga glasögon av olika sorter så tror inte det är något större hinder... Men ska de nå den stora massan lär man få justera det lite. Alternativt att de presterar extremt bra med många bra appar. Får se hur de presterar vid "release"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Kul pryl med intressanta användningsmöjligheter, ska bli roligt att se utvecklingen!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag bävar inför alla muppar som kommer springa omkring med detta på stan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Ett steg närmare Iron Man's hologramprylar

http://youtu.be/-KPhqy7ZwHU?t=4m49s

Tänkte precis samma sak och hur ballt hade inte det varit?

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt intressant med "förstärkt verklighet", tror google glass hade kunnat bli en bra produkt om det inte vore för just hetsen kring sociala medier, och att det är just google (börjar få lite väl mycket inflytande nu).

Hade jag haft ett par sådana här, skulle jag vilja använda dem som ett uppslagsverk. Vill kunna ha dem till att visa fakta kring min omgivning (slå upp ord man läser, prisjakt, wiki, gps, m.m.), och detta utan att google (eller annat företag) samlar in data och beteendemönster för att visa reklam. Hoppas att dessa kan vara början på något liknande.

Som någon påpekade så känns det också lite onödigt med en dator med i5-CPU när man kan använda en kraftfull mobil istället.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Nån som tänkte på att dom aldrig visade hur han såg ut med dom på? Antagligen för att hur cool han än va, så ser dom ut som skit när dom e på näsan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Hahaha! Fan vilken roligt ord. "verklighetsförstärkande".
Din verklighet är inte tillräcklig verklig så köp dom här. hehehe

Alla svenska politiker ska tydligen få ett par. FRA, IPRED och allt skit de har fått för sig kan inte betyda något annat än att deras verklighet är något annat.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

NSA kommer ju att jubla åt sådana här produkter i framtiden.
Deras favorit redskap nummer 1, att kunna se vart folket befinner sig i real-tid genom kameran.

Visst det är häftigt med sådana här saker, men framtiden kommer ju att se urlöjlig ut med folk som viftar höger & vänster.
Sedan förstår jag inte vitsen med att vara konstant uppkopplad...