Permalänk
Medlem

Vattenkyla hela datorn.

Hejsan. börjat fundera på om jag skulle vattenkyla både processorn samt grafikkorten. Det är alltså datorn i signaturen som gäller.
Jag är helt ny på custom vattenkylning och behöver hjälp med vad fasiken jag ska ha för delar för att lyckas kyla hela paketet.
Någon som har lust att hjälpa mig?

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Vad för budget har du? 3k?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Ja kör på ca 3k

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Ska du inte kyla moderkortet också?

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Hejsan. börjat fundera på om jag skulle vattenkyla både processorn samt grafikkorten. Det är alltså datorn i signaturen som gäller.
Jag är helt ny på custom vattenkylning och behöver hjälp med vad fasiken jag ska ha för delar för att lyckas kyla hela paketet.
Någon som har lust att hjälpa mig?

Mvh

Är dock väldigt okunnig i custom vattenkylning, men läste att http://www.coolerkit.se/ kan hjälpa en om man har svårt att bestämma vad man ska köpa och vad jag förstått det som så köper de flesta sin vattenkylning från coolerkit eller coolingstuff. Säkert bara maila och fråga. Hoppas du även är medveten om kostnaden för vattenkylning, för bra saker så måste du säkert lägga ut 2500-3500 kronor.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlidaGorthon:

Ska du inte kyla moderkortet också?

Nej

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tayfox:

Är dock väldigt okunnig i custom vattenkylning, men läste att http://www.coolerkit.se/ kan hjälpa en om man har svårt att bestämma vad man ska köpa och vad jag förstått det som så köper de flesta sin vattenkylning från coolerkit eller coolingstuff. Säkert bara maila och fråga. Hoppas du även är medveten om kostnaden för vattenkylning, för bra saker så måste du säkert lägga ut 2500-3500 kronor.

Ska kika tack för tipset

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Saknas CPU block, sedan så tycker jag att det är för lite radiatoryta med en 360 för 2x290x och CPU.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Skrivet av Tancoll:

Saknas CPU block, sedan så tycker jag att det är för lite radiatoryta med en 360 för 2x290x och CPU.

Håller med Tancoll med bara en 360 rad blir det inte bättre kyla än luft o överklockning är ingen ide. Jag har en 360 o en 480 på de saker jag har nu men funderar på mer rad yta tills jag skaffar ett till 290.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hmm... Hade kollat på lite begagnat många som tröttnar, kan ofta få ett par rads och ett CPU block med en ddc eller d5 för en billig peng mot vad de kostar nytt ofta nipplar med i dessa paket:) ide att kolla efter om de är compression eller inte. Själv föredrar jag compnipplar då jag tycker de är snyggare och känns säkrare

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Saknas CPU block, sedan så tycker jag att det är för lite radiatoryta med en 360 för 2x290x och CPU.

Glömde av att han ville ha cpu under vatten.
Det går nog att kylas med en 360 radiator fast precis som du säger så kanske man skulle lagt till en 240 eller satsa på en 480, om man har plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Glömde av att han ville ha cpu under vatten.
Det går nog att kylas med en 360 radiator fast precis som du säger så kanske man skulle lagt till en 240 eller satsa på en 480, om man har plats.

Det går, men han kommer inte få några magiska temperarer.
Troligtvis till och med sämre än med stock, då ser jag inte någon idé att göra en investering på närmare 3000kr om det inte blir någon förbättring.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Måste du kyla cpu också? En bra luftkylare klarar det mesta. Den komponent som kommer "må bäst" av vattenkylning är 290, de skalar bra under vatten och en 360 är lagom för att nå bra delta då.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo