Vilket grafikkort till Intel processor?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort till Intel processor?

ASUS Z87-PRO ATX
Fractal Design Define R4 Svart
be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär
Intel Core i5 4670k

Några frågor: Gör det något om jag köper ett AMD grafikkort(Har fått för mig att Nvidia är "idealt" för intel processorerna)? Om jag ska köra SLI, vilket grafikkort rekommenderar ni?(helst så att jag inte behöver köpa nytt nätagg) Visst borde alla grafikkort som är ute nu passa i detta chassi?(jag använder för tillfället bara 1/8 hårdisksplatser för jag har satt SSDarna på baksidan, för ni som inte vet så kan man ta bort dom 5 övre för mer plats för grafikkortet.) Siktar på ett grafikkort kort i prisklassen 2,5 till 3,5, helst inte över 3 om jag ska köra SLI.

Det här hade jag tänkt köpa och i framtiden köra SLI med: http://www.inet.se/produkt/5410048/asus-radeon-r9-280x-3gb-di...

Tack på förhand, säg till om jag glömt något..

Permalänk
Hedersmedlem

280X i CF kommer du troligtvis inte att kunna köra med ditt nätagg, men ett kort går bra. Se effektsiffror för CF nedan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det heter crossfire om man kör med flera AMD kort. Det spelar ingen roll om du har AMD eller nVidia med hänsende till din Intel processor. Ditt nätaggregat räcker nog inte till för två 280X, det skulle få det alltför jobbigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Okej vilket kort rekommenderar ni om jag mot all förmodan köper ett bättre nätaggregat och kör CF/SLI?

Eller ska vi säga så här, vilket kort rekommenderar ni som faktiskt klarar alla spel just nu high eller lägre, så jag sedan kan köpa ett till då jag får pengarna. 2,5-3k om det är möjligt!

Tack för svaren btw, vem vet hur det skulle sluta om jag inte frågade här först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AconHD:

Okej vilket kort rekommenderar ni om jag mot all förmodan köper ett bättre nätaggregat och kör CF/SLI?

Eller ska vi säga så här, vilket kort rekommenderar ni som faktiskt klarar alla spel just nu high eller lägre, så jag sedan kan köpa ett till då jag får pengarna. 2,5-3k om det är möjligt!

Tack för svaren btw, vem vet hur det skulle sluta om jag inte frågade här först.

köp ett 280x bra grejer för sånna pengar, annars har du 290 som är lite dyrare men även lite bättre.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Medlem

För 2.5-3k är R9 280X nog det bästa valet eftersom det har mer användbart grafikminne än GTX 770.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag rekommenderar att du googlar tester och recensioner på grafikkort. Det finns hur många som helst. Läs igenom dessa recensioner, kom fram till ett par modeller som intresserar dig samt ligger inom din ekonomiska ram och sen så kan vi, här på SweC, hjälpa dig.
I ett sådant tidigt stadium i urvalsprocessen, som du är nu, blir det svårt att hjälpa dig med tanke på det stora utbudet som finns.
Dock skulle jag rekommendera dig att köpa ett nytt nätagg om du ska ha två gpu:er, om inte annat för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

I5 3570K 4,4 Ghz - Corsair H100i - Asus P8Z77-V LK - Corsair CX 750M - 2x Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce -Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB - Chassi IN WIN Dragon Rider Full Tower - 128 Gb SSD - WD 3TB HDD