Permalänk
Medlem

GTX 780 med windows 8.1?

Hej

Jag går i tankarna att köpa nytt grafikkort och tittar på GTX 780. Dock har jag hört rykten om att 780 inte fungerar så bra ihop med windows 8.1?
Finns det någon här inne som har erfarenheter av detta så kan styrka eller dementera detta rykte?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outzide:

Hej

Jag går i tankarna att köpa nytt grafikkort och tittar på GTX 780. Dock har jag hört rykten om att 780 inte fungerar så bra ihop med windows 8.1?
Finns det någon här inne som har erfarenheter av detta så kan styrka eller dementera detta rykte?

Tack på förhand

Vad är problemet som det ryktas om? Har helt missat detta rykte.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja du, jag har då inte hört dessa rykten, jag är även ganska säker på att jag inte haft ett enda problem med mitt 780 i 8.1, har inte ens använt Windows 7 sålänge jag haft detta kortet pga bättre prestanda i BF4

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag har ett "EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX" och har inte upplevt några problem med Windows 8.1.

Vet inte ifall SLI har problem med Windows 8.1 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outzide:

Hej

Jag går i tankarna att köpa nytt grafikkort och tittar på GTX 780. Dock har jag hört rykten om att 780 inte fungerar så bra ihop med windows 8.1?
Finns det någon här inne som har erfarenheter av detta så kan styrka eller dementera detta rykte?

Tack på förhand

Själv så har jag Windows 8.1 och Asus GTX 780DC2OC och det är inga problem med det i alla fall inte för min del

Permalänk
Medlem

Skönt att det fanns så mycket folk som kunde dela med sig. Det gällde tydligen problem med internet exploder någon form av instabilitet med webbläsare. Men har folk kört så länge är det knappast något vanligt problem. Då tänker jag nog med all säkerhet köpa mig ett sådant kort.

Stort tack till alla snabba svar!