Permalänk

Får bluescreen ibland

Hej! Köpte nyss ett nytt Grafikkort ( Asus Geforce GTX 660 OC PH Directcu) Köpte också 2x4gb corsair vengeance 1600 mhz. Så jag installerade dom och det funkar men jag får bluescreen ibland. Händer typ varannan dag eller nått, en gång bara.

Vet ni om det är något med drivrutiner eller något?
För jag har tatt bort alla drivrutiner från förra kortet med drivesweeper.

Permalänk
Medlem

Kör http://www.memtest.org/ och se om det är minnet som spökar

Permalänk

Har hört att det kan bli viss instabilitet efter man använt DriveSweeper, egentligen är det bättre att använda te.x. "AMDs Clean uninstall" eller Nvidias motsvarighet Men helst en ominstallation av Windows... Använde du Drivesweeper i felsäkert läge?

Testat att uppdatera alla drivrutiner? Kan vara ljudkortets som krokar med något.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Har hört att det kan bli viss instabilitet efter man använt DriveSweeper, egentligen är det bättre att använda te.x. "AMDs Clean uninstall" eller Nvidias motsvarighet Men helst en ominstallation av Windows... Använde du Drivesweeper i felsäkert läge?

Testat att uppdatera alla drivrutiner? Kan vara ljudkortets som krokar med något.

Nej jag använde det inte i felsäkert läge.. Skulle jag gjort det?

Permalänk
Skrivet av Makaveli1:

Nej jag använde det inte i felsäkert läge.. Skulle jag gjort det?

Det är tydligen att föredra efter vad jag har läst.

Du har möjligtvis inte gjort en återställningspunkt eller någon "windows update" innan du använde Drivesweeper?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.