Google stoppar torrent-sökningar i Chrome

Permalänk

Detta förklara en del sökningar man gjort de senaste dagarna. Trodde det var fel på internet. Så länge dom inte blockerar buktens hemsida så är jag nöjd. Tråkigt på en annars bra webbläsare.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av ToyBear:

Ser hellre att de förhindrar adblock.

Varför det? Adblock är galet effektivt för oss som hatar reklam (OBS: avaktiverar Adblock för Sweclockers) och besöker sidor en enstaka gång samt inte vill ha massa blinkade reklamer överallt...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Blir riktigt sugen på Firefox när jag hör sånt här. (Skrivet från chrome för android). Får se om Firefox fungerar bättre på android nu än sist jag testade bara. Måste köra samma överallt med sync

Skickades från m.sweclockers.com

Har helt klart blivit bättre det senaste året. Fungerar inte lika smidigt som synkningen gjorde på Chrome när jag hade det för ett år sedan, men helt klart mycket säkrare med Firefox.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Google har väll fått en fet check ifrån Holywood.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

sista svengen med chrome då

så fort jag märker detta så kommer jag sluta använda google webbläsaren längre

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Jaha finns det tillägg för att söka torrenter?
Hur skiljer dessa sökresultaten från vanliga sökrutan?
vill man bara ha resultat från kallestorrent.se så skriver man ju bara site:kallestorrents.se

Jag har förmodligen fattat något fel?

Permalänk

Kör Chrome och letar enkelt torrents genom att ha lagt en "egen" sökmotor i inställningarna. Antar att det fungerar på samma sätt som ett sådant tillägg.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag använder aldrig något tillägg för att söka torrenter. Varje tillägg är en sorts proxy och jag tycker det sölar ner min webbsurf generellt. Så försöker ha så få tillägg som möjligt. Vill man söka torrents så rekommenderar jag Googles vanliga sökmotor. Det är bara att skriva söktermen tex Linux följt av filetype:torrent (linux filetype:torrent) så kommer alla hittade torrenter som leder till linux distributioner.

Google kan inte stoppa extensions de kan endast kasta ut från sin egen webstore. Tex använder jag YouTube center som inte är godkänt av Google så den får jag lägga till manuellt. Efter att laddat ner .cx filen så får jag manuellt i Chrome gå till Inställningar>tillägg och sedan där manuellt dra och släppa .cx filen då läggs den till Chrome. Så kan man också göra med dessa torrent extensions. Google har ju inget ansvar för sådana tillägg.

Jag kan förstå varför Google tar bort sådana extensions fån sin egen web store.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Aftonbladet-rubrik...de stoppar ju inte alls torrent-sökningar i chrome, de stoppar vissa browser extensions.

De stoppar användningen i webbläsarprogramet. Söker du på Google så är det inte i själva webbläsaren utan på sökmotorns plats. Du kan söka på Google i Chrome liksom i Firefox. Med andra ord är rubriken helt riktig.

Skrivet av ToyBear:

Ser hellre att de förhindrar adblock.

Google gillar Adblock. De kommer inte ta bort den. Adblock visar Googles reklam men blockerar annan i standardutförande.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ser inget problem med detta. Piratkopiering bör stoppas.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tilax:

De stoppar användningen i webbläsarprogramet. Söker du på Google så är det inte i själva webbläsaren utan på sökmotorns plats. Du kan söka på Google i Chrome liksom i Firefox. Med andra ord är rubriken helt riktig.

Nej, rubriken antyder att det inte längre går att söka efter torrents i Chrome, vilket är helt felaktigt och sensationsjournalistiskt skrivet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ser inget problem med detta. Piratkopiering bör stoppas.

Ser inget problem med detta. Hihi

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Varför ska man ha tillägg för att söka på saker? Det är bara plottrigt och ineffektivt att ha fler sökfält i sin browser. Det effektiva sättet äratt ha sökmotorer kopplade till sökord (eller snarare sökbokstäver) i adressfältet (som man ju automatiskt dirigeras till när man öppnar en ny flik), vilket fortfarande fungerar utmärkt i Chrome.

Jag är dock inte emot att byta om det skulle komma någon ändring som faktiskt har någon som helst betydelse. Dock får jag hoppas att Firefox någon gång fått ett tillägg som får sökmotorer i adressfältet att skötas lika snyggt som i Chrome då jag aldrig riktigt gillat hur det fungerat och sett ut när jag testat tidigare.

Permalänk
Medlem

Hemskt!

Webbneutralitet hela vägen ner i graven.
Att man inte kommer in på piratebays sida alls längre är en dealbreaker för mig. FF, min gamle vän, welcome back!

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

Jag säger inte att jag är emot adblock jag säger bara att det är ett koncept som inte fungerar. Jag antar att du torrentar eller streamar film? Det är ett svårt system att stå bakom, man kan föreslå bättre system men som det ser ut nu ät det väldigt svårt att stå bakom utan att låta som en tjuv? men ändå så gör vi det. Likt folk som snattar, hur hade de sett ut om alla gjorde det? Jag tror att de hade varigt dåligt, men om du tror att det skulle vara ett bättre internet så visst. Sen tror jag även att adblock kommer bli populärare när den äldre generationen försvinner och den yngre tar över, då kommer reklamen bli värre och ännu fler kommer söka sig till adblcok.

Om du inte är emot adblock borde du formulera dig bättre, din första post sa att man "borde förhindra adblock".

Jag torrentar en del film och musik, det skall erkännas. Det är omöjligt att försvara utifrån lagen sett. Moraliskt sett kan jag försvara det med att jag, sen jag började, köper väldigt mycket mer film och musik lagligt. Ofta saker jag redan torrentat. CD-skivor och DVD-er. Jag går på betydligt fler konserter än tidigare. Jag tycker att jag har ryggen fri moraliskt sett men det är en svår balansgång i en komplex fråga. Skulle jag sluta pirata skulle jag köpa betydligt färre skivor eftersom jag inte skulle hitta så mycket bra musik. Spotify har för dåligt utbud inom EDM. Skivbolagen tjänar mer på att jag köper skivor även om de hatar mitt beteende.

Jag förstår din poäng nu och det ligger något i det. Internetpirater var aldrig något egentligt problem så länge enbart datanördar höll på. Det är först när den breda massan lärde sig det som det blev för utbrett och andelen personer som sket i den moraliska aspekten blev för hög. Detsamma gäller nog adblock, men där finns egentligen ingen moralisk avvägning för slutanvändaren. Det är antingen reklam eller ej.

Vissa har svårare att sortera bort rörliga bilder än andra, jag är en av dem. Reklam stör mig något otroligt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Ser inget problem med detta. Piratkopiering bör stoppas.

Jo men torrenter, Kan även vara bra för tanka ner "Gratis spel, Program, Drivrutiner, osv" Så att stoppa Torrent sökning är dåligt.

Samma logik som, Fortkörare bör stoppas, Låt oss ta bort drivmedlet till bilar.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

"Det ondskefulla företaget Google fortsätter med att censurerar internet"

Ja, kolla bara vad dom gjort med youtube. Gopher på youtube blir väl tvungen att redigera bort en del i ett av sina klipp där det spelades musik han inte hade rättigheter till. Musik som dessutom var inbakat i spelet. Börjar bli så irriterande att jag lust att stänga ner mitt youtube konto

Jag själv använder Firefox sedan länge och kommer att fortsätta med det. Har aldrig gillat Chrome utseendemässigt. Så mycket lättare att konfigurera Firefox (min åsikt). När jag skulle uppdatera Avast till senaste versionen så lade programmet in Chrome automatiskt vilket jag avskydde. Jag såg inget val att man kunde klicka bort att man inte ville ha Chrome, men jag kan ha missat nåt. Jag uppdaterade programmet genom den gamla versionen av Avast så det kanske var därför

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Ja, kolla bara vad dom gjort med youtube. Gopher på youtube blir väl tvungen att redigera bort en del i ett av sina klipp där det spelades musik han inte hade rättigheter till. Musik som dessutom var inbakat i spelet. Börjar bli så irriterande att jag lust att stänga ner mitt youtube konto

Jag själv använder Firefox sedan länge och kommer att fortsätta med det. Har aldrig gillat Chrome utseendemässigt. Så mycket lättare att konfigurera Firefox (min åsikt). När jag skulle uppdatera Avast till senaste versionen så lade programmet in Chrome automatiskt vilket jag avskydde. Jag såg inget val att man kunde klicka bort att man inte ville ha Chrome, men jag kan ha missat nåt. Jag uppdaterade programmet genom den gamla versionen av Avast så det kanske var därför

Vad det gäller Avast så går det att välja bort Chrome, själv använder jag 3 webbläsare parallellt, FF är för all normal surfing men Chrome är bra för att köra webbtv där man klarar sig utan avancerade funktioner och det gör ju dessutom att man slipper installera flash och en del annat otyg i FF och anseendet för Chrome steg inte direkt av den här artikeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Spelar inte så himla stor roll, man kan ju alltid bojkotta google och köra FireFox som tidigare och leta upp en oberoende sökmotor. Kan dock bli svårt att hitta en 100% oberoende med tanke på att så många redirectar från google och yahoo, och i sin tur så redirectar yahoo från google. Dessutom kommer detta inte hindra mer erfarna användare, de använder sig simpelt av HASH-numret för en torrent och tillhörande motor.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LemonIllusion:

När reklamen slutar irritera mig kan jag sluta använda adblock. Så länge popupfönster och falska "Download"-knappar existerar tänker jag adblocka varenda hemsida (undantag sweclockers vars reklam är relevant och håller sig i sina rutor).

De flesta bra hemsidor har relevant reklam till sina användare. Men det är klart, om man använt adblock i år och dar så kanske man inte märkt av det. SweClockers är inte unikt i detta. Använder personligen inte adblock.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

den egna sökmotorn och har dessutom automatiserade system för att upptäcka upphovsrättsintrång på Youtube.

Mjo men visst det finns ju INGET upphovsrättsskyddat material på youtube, bara typ 97%..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem

Dummaste jag hört, torrenting är inte olagligt om man skiter i alla olagliga uploads. Det är som att säga att man inte får ha pistol då man *har möjligheten* att skjuta någon.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Dummaste jag hört, torrenting är inte olagligt om man skiter i alla olagliga uploads. Det är som att säga att man inte får ha pistol då man *har möjligheten* att skjuta någon.

Får man ha pistol eller vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Får man ha pistol eller vadå?

Då menar jag ju såklart ställen där det är lagligt att bära pistol, som tex USA mfl.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |