Podcast 31: "Årets hobbit"

Permalänk
Medlem

2013 - framtiden!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vill ge er lite ros såhär på slutet av året för dessa podcasts. Lyssnar på andra "stora" sidors podcasts som Endgadget och The Verge, men jag tycker helt ärligt sagt att ni är bättre på alla vis. Ni är behagliga att lyssna på, tramsar inte för länge om samma saker, och det är en skön blandning av "nonsens" och riktig diskussion. Synd att de kommer ut så sällan, men å andra sidan är ju era fredagspaneler lika bra Ser fram emot nyårsspecialaren!

Permalänk
Medlem

Vad är det för copyrightclaims som ni pratade om? Finns det att läsa om någonstans?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Motherofgod:

Vad är det för copyrightclaims som ni pratade om? Finns det att läsa om någonstans?

Står lite om det här, bland annat: http://kotaku.com/heres-what-youtube-has-to-say-to-angry-yout...

I korthet har YT/Google uppdaterat Content ID-systemet, vilket nu matchar nästan lite för bra. Resultatet är att många "Youtubers" blivit drabbade, men även kanaler som SweClockers där spelrelaterat innehåll bara är en mycket liten del och där ingen musik från tredje part används utan tillåtelse. Problemet är att det räcker med en sekund matchat material för att i värsta fall ett helt klipp ska tas ned eller i alla fall flaggas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Mycket sköj med podcast igen, <3

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk

Wooo, mer oplanerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tänkte med din tv, funkar det inte att köra med ett par distanser mellan tv'n och väggen?
Annars så hade nog lite frostad plast (eller annat diffust material) kunnat mjuka ut ljuset. Det är samma tanke jag baserar det på som tekniken fotografer använder till ljussättningsriggar.

Sorry för meningsbyggnad, är sjukt trött nu efter jul

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dra0mz:

Inte för att spoila något men Legolas dör

Inte för att vara taskig eller så, men tänk på att alla minns vem du är här på forat.
Istället för att gå ut dåligt i början, så gör tvärtom, eller håll dig på en (vuxen)nivå som är ok.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Mer podcasts!

Permalänk

Saknar era podcasts!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB