Permalänk
Medlem

gtx 760 SLI Broken?

har de hänt något med nividia eller :S kör med 2 st gtx 760... set står att både mina grafikkort är enabled för sli. o den sli mätaren visar att det funkar. det jag gjorde för ett tags en var att jag skulle byta ram minnen , o sen drog ja ut korten med, o sedan när jag satt tillbaka allt så verkar inte SLI funka fast det står att de funkar :S

3dmark visar samma score som med 1 kort. när ja kör med enabled eller disbled. så ngt har hänt? men kan de varit för jag drog ut grafikkorten o allt.. grafikkorten funkar fär jag har bytt plats 2 ggr.. ursäkta särskrivningen

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Checklista.

-Får båda korten ström som de ska?
-SLI brygga inkopplad/rätt håll?
-Uppdaterat drivrutiner?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att sätta om korten igen och trippelkolla att alla kablar är fast i chassit.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Checklista.

-Får båda korten ström som de ska?
-SLI brygga inkopplad/rätt håll?
-Uppdaterat drivrutiner?

Hur kollar jag så de får rätt ström ? Och rätt håll på bryggan är vadå ? Drivrutiner check iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Du bara byter håll på bryggan för att se om det funkar.
Borde finnas nån lampa på grafikkorten som lyser när det får ström och datorn igång.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Du bara byter håll på bryggan för att se om det funkar.
Borde finnas nån lampa på grafikkorten som lyser när det får ström och datorn igång.

Ok ja både lyser grönt iaf så de funkar enda saken som lyser på moderkortet är led_hd har inte hd audio inkopplat ingen nytta till den tror jag iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testa att sätta om korten igen och trippelkolla att alla kablar är fast i chassit.

allt ska vara rätt , körde om windows 8 nu man vet aldrig vad som hänt med daton XD

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Sli problem * förklarar allt*

Tja , har suttit i Minst 8 timmar utan resultat , jag får fram sli enabled i kontrollpanelen o får det aktiverat , både grafikkort lyser grönt så det ska funka men ändå får jag bara prestanda utav ett kort :s ? Har ominstallerat Windows ! Har testat ett kort i taget och både grafik kort funkar :s fattar inte vad felet är ? Om sli bryggan eller en pci slott skulle vara paj skulle jag väl inte få upp sli enabled

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk

Du kanske kan beskriva vad det är som inte fungerar? Det är svårt att svara på vad som kan vara lösningen till ditt problem om du inte förklarar själva problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramses_II:

Du kanske kan beskriva vad det är som inte fungerar? Det är svårt att svara på vad som kan vara lösningen till ditt problem om du inte förklarar själva problemet.

De jag skrev ovanför och att jag får bara ett korts prestanda med sli enabled :s både kort lyser och får i gång sli enabled men får fps utav ett single kort :/ testat allt o inget hjälper

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
99:e percentilen

Vid datorproblem i allmänhet, och sådana här problem i synnerhet, är det bra med så mycket information som möjligt. Vilket/vilka spel handlar det om? I Battlefield 4 kan det till exempel vara din processor som inte orkar pusha fler fps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Vid datorproblem i allmänhet, och sådana här problem i synnerhet, är det bra med så mycket information som möjligt. Vilket/vilka spel handlar det om? I Battlefield 4 kan det till exempel vara din processor som inte orkar pusha fler fps.

Hela tiden är det så det står allt funkar och är igång men bara ett kort ger prestanda :/ nej funkade innan märkte idag att de inte funkade :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Hela tiden är det så det står allt funkar och är igång men bara ett kort ger prestanda :/ nej funkade innan märkte idag att de inte funkade :/

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du fullscreen eller window?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Hela tiden är det så det står allt funkar och är igång men bara ett kort ger prestanda :/ nej funkade innan märkte idag att de inte funkade :/

Skickades från m.sweclockers.com

"Hela tiden" lär du inte märka av då windows skrivbordet inte kräver prestanda från sli kort. Vilka program märker du av det i? Hur har du mätt din prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

"Hela tiden" lär du inte märka av då windows skrivbordet inte kräver prestanda från sli kort. Vilka program märker du av det i? Hur har du mätt din prestanda?

Bf4 , 3dmark etc skit kass fps låga score jämfört med innan , helt sjukt fattar inte vad felet kan vara har till ock med omformenterat datorn och drivrutiner. Men blir bara samma :/ aktiverar sli sedan in på 3dmark o får samma låga score som med ett kort :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Bf4 , 3dmark etc skit kass fps låga score jämfört med innan , helt sjukt fattar inte vad felet kan vara har till ock med omformenterat datorn och drivrutiner. Men blir bara samma :/ aktiverar sli sedan in på 3dmark o får samma låga score som med ett kort :/

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat båda korten för sig?

Permalänk
Medlem

Nivida gtx 760 är korten btw

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Har du testat båda korten för sig?

Ja dom funkade men vid ett tillfälle när sli var på flimrade skärmen typ lite i regnbågs färger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Ja dom funkade men vid ett tillfälle när sli var på flimrade skärmen typ lite regnbågs aktigt

Skickades från m.sweclockers.com

SLI var trasigt i BF4 mellan 16e och ~20e December med det där flimmret. Testa datorn med bara ett kort fysisk i. Testa det i båda PCI-E platserna. Gör det med båda korten så kan du "utesluta" att det är fel på hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

SLI var trasigt i BF4 mellan 16e och ~20e December med det där flimmret. Testa datorn med bara ett kort fysisk i. Testa det i båda PCI-E platserna. Gör det med båda korten så kan du "utesluta" att det är fel på hårdvaran.

Sli funkar inte i ngt program/spel har 4 pci slotts xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk

Han vill att du testar ett kort i taget, I ett PCI uttag. så han kan avgöra om ett kort inte fungerar som det ska,
Efter du gjort det och märkt att båda korten fungerar precis som dom ska i singel konfig, så kan vi fortsätta försöka lösa ditt problem.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Testa byta sli-bryggan, det kan vara den som gått sönder, jag fick en brygga med mitt moderkort som gjorde att det flimrade och blev konstiga streck när jag körde, bytte till en gammal brygga jag hade och då försvann problemen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Han vill att du testar ett kort i taget, I ett PCI uttag. så han kan avgöra om ett kort inte fungerar som det ska,
Efter du gjort det och märkt att båda korten fungerar precis som dom ska i singel konfig, så kan vi fortsätta försöka lösa ditt problem.

Ja har kört både i single 3Dmark så de ska funka så ja :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk

Sli brygga ska väl inte behövas längre har för mig det var en standard att det gick igenom PCI-E slotten nu förtiden. Bara att man förlorar bandbredd på PCI-e platsen.

Var ju moderkort som kom ut 2010 som har support för det.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

jo det behöves. men står att den funkar fint. inga fel medelanden om den

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Skrivet av Hijacker:

jo det behöves. men står att den funkar fint. inga fel medelanden om den

Nej det behövs inte, För att få sli att fungera, Du kan fortfarande köra sli, Bara att PCI-e platserna får ta över bandbredden istället för SLI bryggan,
Så man förlorar lite prestanda på PCI-e platsen när man kör så.

Har för mig att det ger 1-5% mer prestanda att köra med SLI brygga.

Så du kan testa köra utan SLI bryggan så ser du ifall du har en trasig brygga.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

går inte o aktivera utan bryggan iaf

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

För att klargöra så kör man en SLI brygga när vi snackar high end kort.

Low End kort klarar sig bra över PCI-E gränssnittet, men utan SLI bryggan på highend kort förlorar du lite/mycket prestanda.

Är bara AMD som har löst det med sin nya serie.

Sen är det helt identiska kort, samma tillverkare?, Samma mängd vram?

Permalänk
Medlem

Skiter i detta nu , ska kasta datan åt helvete , bara krångel med detta skiten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Skiter i detta nu , ska kasta datan åt helvete , bara krångel med detta skiten

Skickades från m.sweclockers.com

Samma våglängd!

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!