Söker en guide till att flasha 780ti!

Permalänk
Medlem

Söker en guide till att flasha 780ti!

Då min engelska är väldigt dålig så undrar jag ifall någon har en länk eller kan skriva en liten guide på hur man går till väga för att lägga in nytt bios på 780 ti.
kan knappt göra någonting i afterburner med original bios :S har ett Msi kort förresten ^^

Permalänk
Avstängd

Varför ska du flasha om BIOS över huvud taget? Känns bara onödigt, framför allt när du inte verkar veta vad du håller på med

Permalänk
Medlem

Yes.
Tror att lära sig engelska borde prioriteras högre än att kunna flasha sitt grafikkort.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Yes.
Tror att lära sig engelska borde prioriteras högre än att kunna flasha sitt grafikkort.

För att språkkunskap har med hårdvara att göra..

OnT: Kan inte fixa fram en guide men har du provat att använda google chrome och översatt hemsidan? Blir lite knasigt språk men det kanske hjälper dej förstå.

När jag flashade BIOS till mitt grafikkort så laddade jag bara ner bioset och använde tillverkarens program för att flasha. I och för sig så var det inte ett custombios utan en uppdatering från tillverkaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Alltid haft svårt för språk men jag är en jävel på pingis! Jag har laddat hem nvflash och bios som jag har läst men det blir jätteknasigt med translate när texten kommer till windows 98 boot usb, det är där jag slutar hänga med =/.

Permalänk
Medlem

Asså om du inte vet vad du gör så tycker jag inte du ska flasha men om du nu måste så.

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=1966854

En google sökning senare.

Jag har flashat mitt kort, det är väldigt enkelt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Asså om du inte vet vad du gör så tycker jag inte du ska flasha men om du nu måste så.

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=1966854

En google sökning senare.

Jag har flashat mitt kort, det är väldigt enkelt.

Tack det var en väldigt lätt guide att förstå
mvh