Sli kort med olika load och klock

Permalänk
Medlem

Sli kort med olika load och klock

Som titeln lyder är korten inte helt lika i diverse spel jag prövat ser en enorm förbättring i spel från att enbart ha 1 kort. Undrar egentligen bara om detta är ett normalt beteende för en sli setup. Första datorn och sli setupen för övrigt så lite nervös över detta bara.
Korten i fråga är ett Gigabyte gtx 770 4gb rev 1 och det andra är Gigabyte gtx 770 4gb rev 2. Vet inte om det gör någon skillnad men kör skärmen via Rev 1 kortet även det kortet som klockar lägre.

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

bara något för att tillägga så vill jag säga om du har physics på det ena kortet så kommer de kortet arbeta mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

bara något för att tillägga så vill jag säga om du har physics på det ena kortet så kommer de kortet arbeta mer

Aha okey tack så mycket

God jul

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

Tror det funkar som så att det snabbare kortet dras ner till samma hastigheter som det långsammare kortet. Sen är det helt normalt att ha olika load på korten, vill minnas att det var så att GPU 1 alltid var snäppet högre belastat än GPU 2 på min förra rigg,. Sen vet jag iofs inte om saker faktist förändrats på 3 år

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Tror det funkar som så att det snabbare kortet dras ner till samma hastigheter som det långsammare kortet. Sen är det helt normalt att ha olika load på korten, vill minnas att det var så att GPU 1 alltid var snäppet högre belastat än GPU 2 på min förra rigg,. Sen vet jag iofs inte om saker faktist förändrats på 3 år

Jo det har jag också läst men det gör inte mina kort. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen men det funkar prima

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3