Grafikkortet låter och blåser en massa luft.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet låter och blåser en massa luft.

Hallå! Det är så när jag ska starta datorn så börjar grafikkortet låta och de blåser ut en massa luft från den (man kan känna de på baksidan av burken). Alla andra komponenterna som moderkort, fläktar hoppar igång också dock dyker de ej upp någon bild.

Det jag tror felet ligger är i nätagget om de skickar någon felström av något slag ELLER för lite watt (500W) (?)

Inte alltför bra koll på min hårdvara i datorn, men kan skriva ut lite.

*Gainward GeForce 670
*Corsair cx 500w
*RAM kingstone 16gig
*MSi moderkort (kring 1k)
*Hårddisk är en SSD på 125gb
*Chassit är ett Corsair chassi för tusen, relativ bra kylning.

Har ni några idéer vad felet är så kommentera gärna, all hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Har det funkat tidigare eller är det ett "nytt" bygge? Har du tryckt i skärmen i rätt uttag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicec123:

Hallå! Det är så när jag ska starta datorn så börjar grafikkortet låta och de blåser ut en massa luft från den (man kan känna de på baksidan av burken). Alla andra komponenterna som moderkort, fläktar hoppar igång också dock dyker de ej upp någon bild.

Det jag tror felet ligger är i nätagget om de skickar någon felström av något slag ELLER för lite watt (500W) (?)

Inte alltför bra koll på min hårdvara i datorn, men kan skriva ut lite.

*Gainward GeForce 670
*Corsair ax 500w
*RAM kingstone 16gig
*MSi moderkort (kring 1k)
*Hårddisk är en SSD på 125gb
*Chassit är ett Corsair chassi för tusen, relativ bra kylning.

Har ni några idéer vad felet är så kommentera gärna, all hjälp uppskattas

Du får nog titta efter en gång till, det var inte många rätt i den datorspecifikationen....

Permalänk
Medlem

det är nog inte ax 500w de gjorde väl inte några modeller under 760 w corsair ax serien ?
cx 500w skulle jag tro att det är...

har du kopplat in ström till moderkort och grafikkort rätt ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Som sagt, inte själv så bra koll

Permalänk
Medlem

Detta problemet går från och till. Inte jag som byggt den utan komplett. Har också skickat in datorn för felsökning men de hittade inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicec123:

Detta problemet går från och till. Inte jag som byggt den utan komplett. Har också skickat in datorn för felsökning men de hittade inget.

Då skulle jag be dem att felsöka mer. De har ju inte fixat felet. Reklamera annars och be dem byta ut maskinen.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja ta dig tid att be dem sortera ut dina problem då du ju betalat för en fungerande maskin.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)