Permalänk

Svart skärm vid SLI

Tja! köpte nyss ett nytt evga gtx 670, har ett gigabyte 670 sedan innan installerat i datorn. Nu när jag satte i evga: korter, pluggade in 2 st 6 pins (adapter) kablar i kortet och försökte starta datorn fick jag bara en svart skärm, sen tog jag ut evga och då fick jag igång datorn genom att trycka f10 under boot. Några förslag på vad felet är?
Psu: corsair GS 700 watt.

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort har du?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

asus m4a89gtd pro/usb3

Permalänk
Medlem
Skrivet av shockedpegasus:

Tja! köpte nyss ett nytt evga gtx 670, har ett gigabyte 670 sedan innan installerat i datorn. Nu när jag satte i evga: korter, pluggade in 2 st 6 pins (adapter) kablar i kortet och försökte starta datorn fick jag bara en svart skärm, sen tog jag ut evga och då fick jag igång datorn genom att trycka f10 under boot. Några förslag på vad felet är?
Psu: corsair GS 700 watt.

Hybrid CrossFireX support, står inget om SLI.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

okej, om jag skulle köpa detta : 990FX Extreme3, kan jag då ha min pcu: amd phenom II x4 965 ?? Eller vilket moderkort skulle nu rekommendera? om jag ändå måste köpa nytt ska det sånnafall kunna ha 3 grafikkort men gärna inte kosta mer än 1500 kr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

sli

Tja! satte nyss in mitt andra gtx 670 o kör nu dom i sli, har enablat sli funktionen i nvidias kontrollpanel, laddat ner drivrutiner, gjort alla windows updates och liknande. Satte igång bf4 o det verkar som att sli:n inte fungerar? får på high typ 40 fps, ungefär som jag fick innan när jag bara hade ett kort. Någon som har tips på hur man fixar detta ? tack på förhand!

Permalänk

Sen kollade jag nu på gpu-z och såg att mitt gigabytekort ligger på 980 mhz (standard) medans evgakortet ligger på 915, ska inte gigabyten dras ner till 915 automatiskt ??

Permalänk
Skrivet av shockedpegasus:

Sen kollade jag nu på gpu-z och såg att mitt gigabytekort ligger på 980 mhz (standard) medans evgakortet ligger på 915, ska inte gigabyten dras ner till 915 automatiskt ??

Har du sli brygga mellan dom?

Permalänk
Permalänk
Legendarisk

*Trådar sammanfogade*
*Rubrik uppdaterad*

http://www.sweclockers.com/forum/regler#3

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

jag har slibrygga mellan dom, har enablat sli och allt men när jag kör bf4 så får jag inge bättre fps än vad jag fick när jag bara hade 1 kort.., ligger påtyp 40 fps (med sli) 2st 670. 4kärnig amd processor på 3.9 ghz. En annan konstig sak är att gigabyte kortet som ligger på 980 mhz inte automatiskt dras ner till 915 mhz som är standardklocken på evga kortet. Ska det in ske av sig självt?