GeForce GTX 770, vilken tillverkare har bäst kylning?

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 770, vilken tillverkare har bäst kylning?

Som titeln säger, vilket GTX 770-kort har bäst Kylning?
Jag har tänkt att köpa ett nytt grafikkort och det står mellan MSI:s TwinFrozR och Gigabyte:s Windforce, men man får såklart komma men andra exempel. Jag kommer nog inte att klocka GPUn inom den närmaste tidsperioden efter inköp, men det kan nog hända senare.

Beakta att detta är min första tråd, så eh.. ja, ta kvaliteten med en nypa salt

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk

hade ett gtx 770 twinfrozr innan, tystaste kortet jag någonsin haft låg på 65 grader i load när ja hade halvdåligt luftflöde i burken.

du kommer inte ens höra de om du sätter örat mot kan ja lova.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

hade ett gtx 770 twinfrozr innan, tystaste kortet jag någonsin haft låg på 65 grader i load när ja hade halvdåligt luftflöde i burken.

du kommer inte ens höra de om du sätter örat mot kan ja lova.

Låter najs!
I nuläget lutar jag lite mot MSI också, 2,6k för den på komplett!

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Moderator
Moderator

Håller definitivt med, MSI GeForce GTX 770 Gaming är ett riktigt bra och tyst val.

Har skickat tillbaka två st 4GB-versioner av kortet men endast för att jag uppgraderade till ett par 780 av samma serie. ^^

Jämförelse i ljudnivå med några andra kort från Sweclockers egna test av kortet:

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Håller definitivt med, MSI GeForce GTX 770 Gaming är ett riktigt bra och tyst val.

Har skickat tillbaka två st 4GB-versioner av kortet men endast för att jag uppgraderade till ett par 780 av samma serie. ^^

Jämförelse i ljudnivå med några andra kort från Sweclockers egna test av kortet:
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4304?k=b73731dca7798...

Ser riktigt fett ut!
Vad var det för fel på 4GB-arna?

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ZedFerN:

Ser riktigt fett ut!
Vad var det för fel på 4GB-arna?

Inget fel alls, som sagt skickade bara tillbaka dem för att jag bytte till två starkare kort i samma serie, MSI GeForce GTX 780 Gaming.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Inget fel alls, som sagt skickade bara tillbaka dem för att jag bytte till två starkare kort i samma serie, MSI GeForce GTX 780 Gaming.

Jahaa *facepalm*

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem

Asus brukar också ha väldigt tysta och bra kylare, dock tar Asus någon hundralapp mer än de flesta andra just för att deras rykte är så bra. Oftast så är deras kylare den som folk väljer(den bästsäljande GTX 780 är t.ex. Asus's modell).

Permalänk
Medlem

Har själv tre GTX 780, 2st MSI OC TwinFrozr Gaming i min gamingdator och 1st Gigabyte OC Windforce i min "Steambox". Båda modellerna är tysta men ska jag behöva välja så föredrar jag MSI:s TwinFrozr-kylare. Så mitt råd blir att du väljer MSI:s GTX 770 med TwinFrozr-kylaren.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Asus brukar också ha väldigt tysta och bra kylare, dock tar Asus någon hundralapp mer än de flesta andra just för att deras rykte är så bra. Oftast så är deras kylare den som folk väljer(den bästsäljande GTX 780 är t.ex. Asus's modell).

Det är inget fel med Asus, men tyvärr har TwinFrozR tagit den lediga platsen i mitt hjärta. Men Asus-korten är ruskigt snygga!

Skrivet av Bascule666:

Har själv tre GTX 780, 2st MSI OC TwinFrozr Gaming i min gamingdator och 1st Gigabyte OC Windforce i min "Steambox". Båda modellerna är tysta men ska jag behöva välja så föredrar jag MSI:s TwinFrozr-kylare. Så mitt råd blir att du väljer MSI:s GTX 770 med TwinFrozr-kylaren.

stiligt!

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk

Jag sitter på MSI gaming twinfrozr 770'it och fastän jag inte har något luftflöde alls i mitt chassi (nada fläktar, förutom cpu och gpu) så går fläkten inte upp över 40% i load. Så högsta graden jag nått med kortet var 80 grader efter någon timme i BF3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagBlevTappadSom:

Jag sitter på MSI gaming twinfrozr 770'it och fastän jag inte har något luftflöde alls i mitt chassi (nada fläktar, förutom cpu och gpu) så går fläkten inte upp över 40% i load. Så högsta graden jag nått med kortet var 80 grader efter någon timme i BF3!

Vad kommer då jag ha, som har 5st SilentSeries R2-fläktar?

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Skrivet av ZedFerN:

Vad kommer då jag ha, som har 5st SilentSeries R2-fläktar?

EDIT: HAHAHA! Läste helt fel!! Helt. Fel. Du kommer nog ligga på 20 grader med fan speed 1%. Haha nä. Men tror faktiskt inte luftflöde gör större skillnad. Kanske 5-10 grader?

Permalänk

Bäst kylning kan ju innebära tystas eller den som ger lägst temperatur beroende på vem som frågar

Jag tycker mitt MSI GTX 770 är ganska tyst, speciellt i idle, men då har jag en bra ventilerad låda. Låter en del, precis som alla andra moderna grafikkort när det belastas i spel, men har jag ändå ett headset på. Om man säger att man inte kan höra ett grafikkort i den här klassen har man antagligen dålig hörsel eller en i övrigt högljudd rigg som överröstar den

Permalänk
Skrivet av skurtbert:

Bäst kylning kan ju innebära tystas eller den som ger lägst temperatur beroende på vem som frågar

Jag tycker mitt MSI GTX 770 är ganska tyst, speciellt i idle, men då har jag en bra ventilerad låda. Låter en del, precis som alla andra moderna grafikkort när det belastas i spel, men har jag ändå ett headset på. Om man säger att man inte kan höra ett grafikkort i den här klassen har man antagligen dålig hörsel eller en i övrigt högljudd rigg som överröstar den

770 låter INGET i full load, annars har man inte bra luftflöde

780 dock låter en aning mer.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Bäst kylning kan ju innebära tystas eller den som ger lägst temperatur beroende på vem som frågar

Jag tycker mitt MSI GTX 770 är ganska tyst, speciellt i idle, men då har jag en bra ventilerad låda. Låter en del, precis som alla andra moderna grafikkort när det belastas i spel, men har jag ändå ett headset på. Om man säger att man inte kan höra ett grafikkort i den här klassen har man antagligen dålig hörsel eller en i övrigt högljudd rigg som överröstar den

Jag menar/vill ha en bra balans mellan tystnad och prestanda(låg temp). jag har redan ett bra luftflöde i mitt chassi, så jag tror det inte kommer vara ett problem med luft. som du kör jag med headset, men det är ju inte en anledning för hög ljudnivå
Håller även med om det sistnämnda, prestanda låter.

Skrivet av JagBlevTappadSom:

EDIT: HAHAHA! Läste helt fel!! Helt. Fel. Du kommer nog ligga på 20 grader med fan speed 1%. Haha nä. Men tror faktiskt inte luftflöde gör större skillnad. Kanske 5-10 grader?

Något sådant tror jag också!

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk

Haha! Somnade med Euro Truck Simulator 2 igång! Så spelet var igång hela natten, ca 9 timmar. I ett litet rum utan öppna fönster.
Har fortfarande inga fläktar förutom CPU och GPU i mitt chassi

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av JagBlevTappadSom:

Haha! Somnade med Euro Truck Simulator 2 igång! Så spelet var igång hela natten, ca 9 timmar. I ett litet rum utan öppna fönster.
Har fortfarande inga fläktar förutom CPU och GPU i mitt chassi

Heh, klassiker

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |