Permalänk

vart kan man få tag på ThermalRight?

Sitter på en här hemma men eftersom jag inte har am3 adaptern blir det nog att köpa ny och den som jag haft är jävligt bra. Men döm av min förvåning så verkar det som att de slutat sälja dom i Sverige?

Finns det någon sida där ja kan köpa dessa fantastiska så kallade Tower kylare?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Sitter på en här hemma men eftersom jag inte har am3 adaptern blir det nog att köpa ny och den som jag haft är jävligt bra. Men döm av min förvåning så verkar det som att de slutat sälja dom i Sverige?

Finns det någon sida där ja kan köpa dessa fantastiska så kallade Tower kylare?

Cap Tech står fortfarande som agentur så teoretiskt sett borde Thermalright´s kylare fortfarande kunna säljas här i Sverige. En gissning skulle kunna vara att det omåttligt populära "Noctua" som konkurrerar med Thermalright i klassen "Prestanda kylare" helt enkelt säljer bättre och återförsäljare väljer då att inte ta hem en massa Thermalrightkylare.

Jag har en Thermalright Archon i min låda och den är helt suverän. Om du läser lite trådar där folk vill ha rekommendationer på kylare, (luftkylning) så ser du att det nästan alltid slutar med att Noctua´s kylare är det "rätta" valet och i en lägre klass CM´s "Hyper 212". Inget ont om dessa men det kan vara lite tröttsam läsning då det saknas variation, (tycker jag).

Här finns en "Silver Arrow" om du är intresserad, lite överprisad dock;

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=841_84...

Ett förslag;

Lägg en förfrågan i Inet´s eller CDON´s tråd då de står som återförsäljare på Thermalright´s hemsida.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Sitter på en här hemma men eftersom jag inte har am3 adaptern blir det nog att köpa ny och den som jag haft är jävligt bra. Men döm av min förvåning så verkar det som att de slutat sälja dom i Sverige?

Finns det någon sida där ja kan köpa dessa fantastiska så kallade Tower kylare?

Har du provat att ta kontakt med Thermalright och frågat om det går att få tag på en adapter istället? Även om man får betala en saftig frakt så blir det ju billigare än att köpa en helt ny.