Installerat 770, ser fel ut [Fixat]

Permalänk
Medlem

Installerat 770, ser fel ut [Fixat]

Så, jag installerade nyss ett GTX 770 DirectOCII 2 GB.
Fläkten snurrar, jag har tagit bort alla gamla drivers och installerat nya, Arma 2(tog ett spel som kräver prestanda) fungerar jättebra på högsta grafik. Det innebär att datorn använder grafikkortet, det säger geforce experience och kontrollpanelen också.
Trots att jag har 1920x1080 i upplösning så ser pixlarna riktigt hackiga ut och jag får inte alls samma djup i bilderna som tidigare med mitt gamla grafikkort (8800GT). Det ser precis ut som när jag körde med intergerad grafik.
Vad kan problemet vara och hur kan jag lösa det?

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk
Medlem

Jag tog ett screenshot på datorn ochöverförde det till en annan dator, på den så ser bilden helt bra ut. Är problemet skärmrelaterat?

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk

Dumma frågor men bäst att dubbelkolla, din skärm är kopplad till grafikkortet och inte på moderkortets utgång!?
Du har kollat i enhetshanteraren så att datorn hittat kortet osv?
Dubbelkollat BIOS så att kortet och inte den interna kretsen är förvalt?

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av Ottoguy:

Så, jag installerade nyss ett GTX 770 DirectOCII 2 GB.
Fläkten snurrar, jag har tagit bort alla gamla drivers och installerat nya, Arma 2(tog ett spel som kräver prestanda) fungerar jättebra på högsta grafik. Det innebär att datorn använder grafikkortet, det säger geforce experience och kontrollpanelen också.
Trots att jag har 1920x1080 i upplösning så ser pixlarna riktigt hackiga ut och jag får inte alls samma djup i bilderna som tidigare med mitt gamla grafikkort (8800GT). Det ser precis ut som när jag körde med intergerad grafik.
Vad kan problemet vara och hur kan jag lösa det?

Skrivet av Ottoguy:

Jag tog ett screenshot på datorn ochöverförde det till en annan dator, på den så ser bilden helt bra ut. Är problemet skärmrelaterat?

Jag skulle fortsatt på det spåret.
Du verkar ha en till skärm så varför inte testa med den och se om du har samma problem?
Mvh

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

låter som att gamma inställningarna i kontrollpanelen för Nvidia har gått i taket - testa att gå igenom Nvidia kontrollpanelen i lugn o ro o tryck reset/default på allt du ser

// Lz

Permalänk
Medlem
Skrivet av statsministern:

Dumma frågor men bäst att dubbelkolla, din skärm är kopplad till grafikkortet och inte på moderkortets utgång!?
Du har kollat i enhetshanteraren så att datorn hittat kortet osv?
Dubbelkollat BIOS så att kortet och inte den interna kretsen är förvalt?

Ja, ja och ja.

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk
Medlem

Du har väl inte använt en VGA-kabel istället för DVI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

låter som att gamma inställningarna i kontrollpanelen för Nvidia har gått i taket - testa att gå igenom Nvidia kontrollpanelen i lugn o ro o tryck reset/default på allt du ser

// Lz

Gjort.
Tyvärr så ändrar det inget :/

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Du har väl inte använt en VGA-kabel istället för DVI?

Nej, jag använder en HDMI-kabel.

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk
Medlem

Kör du rätt inställningar i spelet? Lätt att bli konfunderad på Arma2 då vissa inställningar är omvända. T.ex. skall gpu minne stå på default för bästa grafik och render upplösning skall vara samma som skärmupplösningen. Just grafikinställningarna är jävligt knepiga i Arma Motorn. Då man tror att man ställt in det bra, men i själva verket har man sabbat inställningarna.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för kontakt till skärmen? (dvi, hdmi, displayport, etc)

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Kör du rätt inställningar i spelet? Lätt att bli konfunderad på Arma2 då vissa inställningar är omvända. T.ex. skall gpu minne stå på default för bästa grafik och render upplösning skall vara samma som skärmupplösningen. Just grafikinställningarna är jävligt knepiga i Arma Motorn. Då man tror att man ställt in det bra, men i själva verket har man sabbat inställningarna.

Arma använde jag bara som referens för att kolla om kortet fungerar. Det ser dåligt ut på skrivbordet också. Inte bara i Arma.

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Jag skulle fortsatt på det spåret.
Du verkar ha en till skärm så varför inte testa med den och se om du har samma problem?
Mvh

Får byta till VGA via en DVI adapter isåfall. Resterna av en HDMi-sladd finns fortfarande kvar i den andra skärmen.

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk

gå in menyn på skärmen och ställ om input type till PC/Data istället för TV så blir nog bilden bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

gå in menyn på skärmen och ställ om input type till PC/Data istället för TV så blir nog bilden bättre.

Tänk att jag hade missat en av grejerna som jag borde kolal först.
Tack för hjälpen!

Tack ni andra som har hjälpt till också, man måste ju testa sig fram!

Visa signatur

Nejnej. JAG är fan bäst.

Permalänk
Medlem

senaste drivers?
har du slagit på den högsta upplösningen (1920*1080)?
testat med en annan skärm (ifall du har tillgång till en)?

Visa signatur