Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 Evo.

Är det någon som vet om denna kylare har Intel´s gravt tvärsketna snabbplastklips som trycks ner i moderkortet?

Jag har denna kväll blivit för evigt grovt svuren fiende, till just dessa.
Därmed är jag på jakt efter en stabil kylare, som klarar lite överklockning, men som saknar just dessa förb**ade klips.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Nej, den använder sin egna fästanordning.
Jag kan varmt rekommendera denna kylare.

Permalänk
Medlem

Nej den har en backplate och fäste i plåt som sätts i från baksidan av moderkoret.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Underbart att höra, då får det bli den.
Jag sapade nämligen sönder 2/4 klips på min polares stock-kylare, (som förövrigt är 5 år gammal.)
Jag hade arbete som kostade 1.5 timmar i övertid.
Därmed ville jag göra mig säker, när jag letade upp en ersättare.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Monterade en i farsans PC igår- hur lätt som helst. Väldigt bra konstruktion.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Instämmer de andra. Dock har de plastanordning för påsättning av fläktar på kylaren då dessa kan lätt gå sönder.
Men i helhet så är det en mycket kompetent kylare för det priset.

Har precis monterat den i en kollegas dator och allt gick smärtfritt.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikbe:

Jag kan varmt rekommendera denna kylare.

Jag kan kallt rekommendera denna kylare ^^

Har den i HTPC'n, hyfsat tyst, och kyler väldigt jävligt bra för priset.
Kylpastan som följer med funkar bra, men har du en tub arctic silver eller en MX så använd dessa.

Det följer med allt du behöver för olika socklar. (inget intel-skräp-fäste, utan bakplåt och skruv.)
Bruksanvisningen är hyfsat enkel att följa.

Rekommenderar faktiskt denna kylare, då den trots priset spöar många dyrare.
Dessutom så väger den inte mer än ca550gr, så trots sin nätthet, kyler den som sagt bättre än dyrare, och framför allt tyngre.
Jag kasnke oroar mig i onödan, men jag vill inte ha 1,5Kg metallskrot hängandes 1dm ovanför grafikkortet =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

använder 212 evo, kör silent profil via moderkortet, tok nöjd
förresten jag fick med extra fäste om man vill köra 2st fläktar på kylaren

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Har monterat denna kylaren i min och två kompisars datorer och den är riktigt bra monteringsmäsigt (frånsett instruktionen som följer med) men är lätt at lista ut (anars youtube)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Jag kan kallt rekommendera denna kylare ^^

Har den i HTPC'n, hyfsat tyst, och kyler väldigt jävligt bra för priset.
Kylpastan som följer med funkar bra, men har du en tub arctic silver eller en MX så använd dessa.

Det följer med allt du behöver för olika socklar. (inget intel-skräp-fäste, utan bakplåt och skruv.)
Bruksanvisningen är hyfsat enkel att följa.

Rekommenderar faktiskt denna kylare, då den trots priset spöar många dyrare.
Dessutom så väger den inte mer än ca550gr, så trots sin nätthet, kyler den som sagt bättre än dyrare, och framför allt tyngre.
Jag kasnke oroar mig i onödan, men jag vill inte ha 1,5Kg metallskrot hängandes 1dm ovanför grafikkortet =P

Det kan ju inte bli mycket bättre.
Personligen har jag en Antec Kühler H2o 1220, som håller 1100T´n i 30 grader (silent mode), så jag är helt nöjd. (notera att min radiator är frontmonterad, och har kung-Lidl fläktarna som följer med.)
Dessa vill jag byta ut, är det någon som kan rekomendera några? jag tänkte köra push and pull.
Jag har haft Arctic Silver 5, men nu blev det Thermal Take TG-2.
Fick dock lägre temperatur med TG-2, så den har lagts till i min favoritpastlista.
Nåväl nu skall en C-M-HE-212 införskaffas åt min vän.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!