Sapphire satsar på moderkort med bundlingsstrategi

Permalänk
Melding Plague

Sapphire satsar på moderkort med bundlingsstrategi

Grafikkortsmakaren Sapphire har ögonen på moderkortsmarknaden, åtminstone i Kina. Strategin är förmånliga erbjudanden med moderkort i paket med grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant hoppas de kommer hit också!

Permalänk
Medlem

Väldigt synd att de inte gör Intel-baserade moderkort också, men förmodar att de har att göra med deras royalty-status hos AMD. Sapphire har överlag riktigt bra garantivillkor för deras grafikkort hoppas att även detta gäller för deras moderkort. Lägger mig i kön som hoppas att de även hittar hit så småningom. Nåväl positiva nyheter iaf.

Permalänk
Medlem

Ser värre ut än ett gammalt socket 775 moderkort i färgerna. usch! Märks att det inte är ASUS eller GIGABYTE som designat detta iaf.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simon253:

Ser värre ut än ett gammalt socket 775 moderkort i färgerna. usch! Märks att det inte är ASUS eller GIGABYTE som designat detta iaf.

Nog tycker jag Gigabyte säljer gott om moderkort med dassiga färger, kan även påpeka att dom enda moderkort jag köper är Gigabyte.

Permalänk
Medlem

Gillar Sapphire's idé med bundles, känns som att det kan ge lite klirr i kassan för dem själva, samt lägre priser för slutkund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ser värre ut än ett gammalt socket 775 moderkort i färgerna. usch! Märks att det inte är ASUS eller GIGABYTE som designat detta iaf.

Skrivet av anon39067:

Nog tycker jag Gigabyte säljer gott om moderkort med dassiga färger, kan även påpeka att dom enda moderkort jag köper är Gigabyte.

Kan nog hålla med på att Gigabyte har rätt taskigt färgval. Dassiga färger var ett bra uttryck, då dom är väldigt plastiga i färgvalet.
Men dom gör onekligen bra moderkort, då många köper dom. Själv är jag en asrock all in, forutom ett snesteg till Asus.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kör med Asus moderkort, då jag tycker dem håller hög kvalite och har snygga färger som passar mina färgscheman. Rött, Svart etc.

Gillar deras "bundlings" strategi, skulle kunna köpa en sådan bundle till en liten htpc tillexempel. Tycker det borde ge ett litet lägre pris och dem får ju sälja två produkter istället för en. Kul med fler aktörer iallafall

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kan nog hålla med på att Gigabyte har rätt taskigt färgval. Dassiga färger var ett bra uttryck, då dom är väldigt plastiga i färgvalet.
Men dom gör onekligen bra moderkort, då många köper dom. Själv är jag en asrock all in, forutom ett snesteg till Asus.

Har testat ASUS, Gigabyte, MSI, ASRock och måste säga att ASRock är helt klart roligast att arbeta med! Mitt nuvarande G1 Sniper M5 ser bra ut tills man startar systemet och jul belysningen drar igång(Lyser rött, orange, och en nyans av grönt som inte passar ihop med moderkortet). Har tyvärr en rad andra klagomål om kortet också.

OnT: Kul med fler aktörer men personligen är jag inte speciellt intresserand av att köpa grafikkort tillsammans med ett moderkort(Uppgraderar antingen moderkort, cpu eller bara grafikkort). Kan vara bra när man bygger ihop ett helt system om priserna är rätt dvs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ser värre ut än ett gammalt socket 775 moderkort i färgerna. usch! Märks att det inte är ASUS eller GIGABYTE som designat detta iaf.

ja de skulle ha gått på ett färgschema som matcha toxic och bundlat med de grafikkorten

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Väldigt synd att de inte gör Intel-baserade moderkort också, men förmodar att de har att göra med deras royalty-status hos AMD. Sapphire har överlag riktigt bra garantivillkor för deras grafikkort hoppas att även detta gäller för deras moderkort. Lägger mig i kön som hoppas att de även hittar hit så småningom. Nåväl positiva nyheter iaf.

Verkar finnas med dem flesta sockets..
Sapphire Pure

Permalänk
Avstängd

En del av charmen med att bygga dator är ju att välja komponenter själv.
Då är det ju inte lika kul att köpa paket där moderkort och grafikkort är bundlade.
Sen är det ju inte alla som vill ha grafikkort.

Min dator kör på Intel inbyggda grafik, det funkar bra för mina behov.

Permalänk
Inaktiv

Vem är dum nog att köpa ett nytt grafikkort bundlat med Battlefield 4?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det där moderkortet ser grymt ut. Gillar tanken på 7st 16x PCIe fysiska platser. Undra vad det kostar som det är och varför kan inte vi köpa dessa i sverige?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Lite konstigt att bundla moderkort och grafikkort. Hade förstått om de bundlat moderkort och cpu, men moderkort och grafikkort är ju konstigt. Det är ju inte direkt så att man behöver byta moderkort om man ska köpa ett nytt grafikkort, däremot så är man ju kanske tvungen att byta ut moderkortet om man ska köpa ny cpu. Nej detta blir nog en förlust för sapphire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Lite konstigt att bundla moderkort och grafikkort. Hade förstått om de bundlat moderkort och cpu, men moderkort och grafikkort är ju konstigt. Det är ju inte direkt så att man behöver byta moderkort om man ska köpa ett nytt grafikkort, däremot så är man ju kanske tvungen att byta ut moderkortet om man ska köpa ny cpu. Nej detta blir nog en förlust för sapphire.

Hade Mb + cpu varit en bra bundle hade vi sett det från Intel, vilket föv är den enda tillverkare i branschen som gör (gjorde) båda två.. (om man inte räknar VIA)... Sapphire gör ju inga cpu, alltså finns det inget att tjäna på att bundla dem..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Nu börjar de hända grejer, kul o se!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

har inte redan sapphire moderkort? eller det var kanske på socket 939 tiden . men deras vita moderkort var ju grymt snygga kommer jag ihåg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tipsade en polare om det dära 990fx pure black moderkortet som sweclockers har valt som bild. Det är ju då över 1år sen han köpte det och det var inte från aktör som var stationerad i sverige.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.