Snabbtitt: Corsair Voyager Air

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt: Corsair Voyager Air

En trådlös mediahubb med förmågan att agera extern hårddisk och nätverkslagring. Så presenteras Corsair Voyager Air, som nu tittar in i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, dock prislappen sätter stop. Finns bättre lösningar enligt mig i så fall

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Lite saftigt pris + 1TB fylls rätt snabb. För under det priset kan man få en 4TB disk.

Permalänk
Medlem

finns bättre lösningar som är mer prisvärt enligt mig.Kul att dom satsar på nått annat dock

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

Men som vanligt när man ska strömma media till portabla plattor/telefon/datorer mm så ska man försöka komma överens om ett och samma videoformat som alla kan läsa annars försvinner lite av vitsen om man måste ha 3-4 kopior av samma film i olika format. Därför Plex går så bra, man behöver inte bry sig om vilket format media hade från början det är bara att strömma på.

Kunde de inte byggt in en Plex-server i lådan också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av zin:

Lite saftigt pris + 1TB fylls rätt snabb. För under det priset kan man få en 4TB disk.

Då får du gärna länka en sådan disk åt mig!

Permalänk
Medlem

Kolla in Tizzbird om ni är intresserade av att köra Android på TVn, är nöjd med in á 750kr.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Då får du gärna länka en sådan disk åt mig!

Finns hur många som helst, t.ex. http://www.inet.se/produkt/4304560/seagate-expansion-desktop-...

Permalänk
Medlem

Titta på bilderna. Lite subtilt förespråkas illegal* fildelning. Det kanske låter ofarligt men det är inte lika roligt längre när alla otekniska människor uppmanats fildela och olika upphovsrättsersättningar beskattar lagring lika hårt som cigaretter eller bensin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Då får du gärna länka en sådan disk åt mig!

https://www.inet.se/produkt/4304527/4tb-seagate-desktop-5900r...

https://www.inet.se/produkt/4304560/seagate-expansion-desktop...

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Titta på bilderna. Lite subtilt förespråkas illegal* fildelning. Det kanske låter ofarligt men det är inte lika roligt längre när alla otekniska människor uppmanats fildela och olika upphovsrättsersättningar beskattar lagring lika hårt som cigaretter eller bensin.

Är inte flera kanske till och med alla de filmerna fria att ladda ner. (inte illigalt)

Permalänk

Meh! Det var ju inte en vanlig HDD/Extern-HDD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Då får du gärna länka en sådan disk åt mig!

Jag länkar dig fem stycken, varav en är extern.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att denna skulle passa utmärkt för föräldrarna i bilen där man vill ha det lugnt och skönt medan barnen tittar på film i baksätet. Denna + en http://www.clasohlson.com/se/USB-laddare-12-24-V/Pr364445000 så kan man även ladda den i bilen om det skulle vara så.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Titta på bilderna. Lite subtilt förespråkas illegal* fildelning. Det kanske låter ofarligt men det är inte lika roligt längre när alla otekniska människor uppmanats fildela och olika upphovsrättsersättningar beskattar lagring lika hårt som cigaretter eller bensin.

Samtliga filmer är publicerade under någon form av öppen licens, de flesta är finansierade av Blender Foundation och då gjorda i Blender, Valkaama har jag inte sett men TPB är även den med fri spridning så länge man inte tar åt sig äran eller tjänar pengar på dem....

Kolla in http://creativecommons.org/
Men förstår att det går att misstänka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Meh! Det var ju inte en vanlig HDD/Extern-HDD...

Eeh va? Vad är en vanlig hdd enligt dig i så fall?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av zin:

Lite saftigt pris + 1TB fylls rätt snabb. För under det priset kan man få en 4TB disk.

Du får varken batteridrift eller wifi

Skrivet av jdahl:

finns bättre lösningar som är mer prisvärt enligt mig.Kul att dom satsar på nått annat dock

Länk till en liknande produkt?

Skrivet av Humper:

Det där är en vanlig extern hårddisk, saknar både wifi & batteridrift

Det där är en vanlig extern hårddisk, saknar både wifi & batteridrift

Skrivet av zin:

Jag länkar dig fem stycken, varav en är extern.

Det där är bara vanliga externa hårddiskar, saknar både wifi & batteridrift

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Eeh va? Vad är en vanlig hdd enligt dig i så fall?

Corsair Voyager Air har både möjligheten att vara en usb-hårddisk, nas eller batteridriven nas "on the go". Alla andra länkar är bara till vanliga mekaniska hårddiskar som saknar likvärdiga funktioner....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Eeh va? Vad är en vanlig hdd enligt dig i så fall?

Sådana han länkade till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morfin91:

Är inte flera kanske till och med alla de filmerna fria att ladda ner. (inte illigalt)

Skrivet av Dravond:

Samtliga filmer är publicerade under någon form av öppen licens, de flesta är finansierade av Blender Foundation och då gjorda i Blender, Valkaama har jag inte sett men TPB är även den med fri spridning så länge man inte tar åt sig äran eller tjänar pengar på dem....

Kolla in http://creativecommons.org/
Men förstår att det går att misstänka...

Tack för att ni klargjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Jag länkar dig fem stycken, varav en är extern.

3.5"...

Permalänk
Medlem

Asså kan ni inte bara vara tysta, ni missuppfattade allting ju, han skrev

"Lite saftigt pris + 1TB fylls rätt snabb. För under det priset kan man få en 4TB disk."

Han påstår ingenstans att man kan få en med wifi eller batteridrift för det priset bara att disken på 1TB är väldigt lite och man istället kan få en större disk (4TB) för under samma pris. Vad jag vet så är det BARA denna produkten som har både wifi, batteridrift, nas och extern hdd i samma chassi.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Lite saftigt pris + 1TB fylls rätt snabb. För under det priset kan man få en 4TB disk.

Ehm.. Jag använder 134GB totalt och det under flera månaders användning.. 1TB klarar man sig bra på.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Ehm.. Jag använder 134GB totalt och det under flera månaders användning.. 1TB klarar man sig bra på.

ehm tjaa en del normalanvändare ja visst...
Mig nope endast foto bibloteket tar runt 300GB... sen tar ju Steam en del... enbart 1/5 spel installerade och det ligger på 219GB... oh så vidare men för enbart media med musik/film då räcker 1TB ganska långt om man nu inte vill ha allt ISO rippat från tex Blueray...

Permalänk
Medlem

Har installerat bara en liten del av alla mina steam spel och är redan uppe i över 4tb... Tackar för steammover annars hade det varit riktigt svårt.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

Man borde kunna byta ut hårddisken mot en på 2, 3 eller 4 TB om man så önskar.

Man borde kunna köra ownCloud på den.

Permalänk
Avstängd

Den är väl för långsam för att kunna spola fram och tillbaka i filmen va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Man borde kunna byta ut hårddisken mot en på 2, 3 eller 4 TB om man så önskar.

Man borde kunna köra ownCloud på den.

2.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Ehm.. Jag använder 134GB totalt och det under flera månaders användning.. 1TB klarar man sig bra på.

Det känns som väldigt lite. Har fyllt upp runt 2,5TB av mina diskar, och ändå kämpar jag febrilt för att hålla nere användningen :P. Om man gör en digital kopia på en 3D blu ray film blir det ju typ 30GB. Skulle vilja se minst 2TB för att använda den som NAS, gärna med möjlighet att koppla in extern HDD.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Raffe:

Kan tänka mig att denna skulle passa utmärkt för föräldrarna i bilen där man vill ha det lugnt och skönt medan barnen tittar på film i baksätet. Denna + en http://www.clasohlson.com/se/USB-laddare-12-24-V/Pr364445000 så kan man även ladda den i bilen om det skulle vara så.

Det följer med en billaddare vilket faktiskt är mycket smidigt när man är på bilsemester! Att alla i bilen kan kolla på var sin film hela vägen till skidsemestern utan problem är väldigt imponerande... Mycket nöjd med min som jag slog till på när dom gick för 990kr för några månader sedan! Dock vet jag inte om det är värt 1800kr.