Video: Samsung visualiserar framtidens skärmteknik

Permalänk
Medlem

Lagomt med reklam det kommer finnas överallt om all den där tekniken tas fram. Jag är trött på reklam bara genom att försöka titta på nyheterna på tv'n och surfa på datorn. :/ Visst finns det potensial i att ha skärmar överallt men det som slog mig först va "Fan va reklam det skulle vara precis överallt!"

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte på var alla olyckor som kommer bero på facebook. Man kör bil och helt plötsligt kommer en bild på någons frukost upp och sen ligger man i diket. Inte så troligt i och för sig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Vart är världen påväg? behöver vi allt detta?

Tycker själv det börjar bli jobbigt när ingen kan göra något utan dagens teknologi. T.ex. när man gör något med kompisar eller så, sen sitter alla med en varsin mobiljävel i handen....

Det blir mer och mer som detta:

http://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8

Väldigt bra video. Förklarar mycket hur jag känner det. Tekniska framsteg är alltid trevligt, men vi som personer behöver lära oss att begränsa oss.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt Hoppas man lever när allt är så där

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

jag tänker bara på detta när jag ser den där videon http://www.youtube.com/watch?v=xDGqAv4kuaQ

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk

Strömmen som kommer gå åt att driva allt de här är ju galet!
och varför skulle vi behöva allt de här? allt verkar bara bli enklare och enklare hela tiden, de får oss att sluta tänka! "varför ska vi behöva tänka när vår teknologi gör allt åt oss" de är hur det kommer sluta.
jag älskar informationen man kan hitta på internet för det finns så mycket du kan lära dig, men idag tycker jag att den används till allt för onödiga grejer.

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Medlem

Böjbara skärmar är väl intressant, någon frågade tidigare om hur information nås ? Gissar att det blir någon slags Chromebook liknande lösning ? Alltså att hårdvaran kan vara placerad hemma eller liknande med en trådlös uppkoppling ?

Skärmarna borde också vara ganska slagtåliga, vilket hade varit trevligt för vissa miljöer.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en oledskärm som täcker hela framrutan på bilen (så länge som den är så pass genomskinlig att ljusinsläpp inte påverkas nämnvärt, och inga optiska förvrängningar uppstår)!

"Utökad" verklighet kan vara mycket praktiskt i det fallet, särskilt i mörker då den skulle kunna visa fullrutebild från en IR-kamera, varpå det blev otroligt mycket enklare att upptäcka fotgängare och djur i god tid.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag ser bara framtiden som i filmen Bladerunner eller Minorityreport. Gigantiska skärmar med reklam som riktar sig till den personen med mest pengar närmast skärmen eller nått. Bombarderad med reklam hela tiden från fönstret i cafeet i videon tex.. inte trevliga bilder utan snärtiga strobo reklamer för mer kakor eller kläder från affären du kan se tvärsöver gatan..

Det fanns inget sådant i denna filmen, bara "bra" saker som Samsung inte alls är sugna på. De vill ju med bombardera med reklam för att få mer pengar..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av arekusandaa:

Strömmen som kommer gå åt att driva allt de här är ju galet!
och varför skulle vi behöva allt de här? allt verkar bara bli enklare och enklare hela tiden, de får oss att sluta tänka! "varför ska vi behöva tänka när vår teknologi gör allt åt oss" de är hur det kommer sluta.
jag älskar informationen man kan hitta på internet för det finns så mycket du kan lära dig, men idag tycker jag att den används till allt för onödiga grejer.

Din oro är inte obefogad.. Men du är inte först. Redan på -50 talet hade de förutsatt detta.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Feeling_of_Power

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Om sidorutan i bilen är helt nere, hur fan ska man då hissa upp den då? Någon?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

Om sidorutan i bilen är helt nere, hur fan ska man då hissa upp den då? Någon?

Det är samsungs näst projekt. projicerade holografiska skärmar. så du kan titta och peka utan skärm.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på att framtidens skärmteknik innebär total eliminering av alla pixelfel. Personligen skulle jag sätta större värde på det än kombinationen skärm/skärbräda. Om min framtida högteknologiska och flexibla skärm från Samsung har pixelfel då lovar jag att använda den som skärbräda eller att rulla ihop den och använda som dörrstop eller värre....

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Man kan ju hoppas på att framtidens skärmteknik innebär total eliminering av alla pixelfel. Personligen skulle jag sätta större värde på det än kombinationen skärm/skärbräda. Om min framtida högteknologiska och flexibla skärm från Samsung har pixelfel då lovar jag att använda den som skärbräda eller att rulla ihop den och använda som dörrstop eller värre....

Du har missat budskapet totalt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Coolt att det rent tekniskt är möjligt med böjbara och transparenta skärmar.
Men ärligt talat tycker jag det verkar helt onödigt och bara är gimmicky och ser ingen poäng med det.

Det verkar som dom råkat upptäcka möjligheten att göra böjbara skärmar och nu desperat försöker hitta ett användningsområde för det.

Dom har svaret till ett problem som inte finns.

Permalänk
Medlem

Skärbrädegrejen i videon är det en spinoff på denna?: http://www.youtube.com/watch?v=TtXWWRyJLPw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Varför visar dom radioaktivitet i paprikan?! Är det någon koreansk grej, där man ska äta mat som inte har så mycket naturlig strålning eller tror Samsung att kärnvapen krig är oundvikligt men att dom som företag tror de kommer finnas kvar efter ett sådant krig? Det syns 1:15 in i videon.

Vet inte hur det är i Korea men i Japan så visas radioaktiviteten på alla matvaror sedan Fukushima. Tror det är lag på det.

Permalänk

Welcome to the AMAZING - House of Next Tuesday!

Permalänk
Skrivet av ZecretW:

Din oro är inte obefogad.. Men du är inte först. Redan på -50 talet hade de förutsatt detta.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Feeling_of_Power

tycker bara mest de är himla onödigt allt de här x) vi behöver det inte!

Visa signatur

Samsung S23A700D + Acer 27" LED K272HULA | Crosshair V formula -z | Amd FX 8350 4.3 Ghz | Corsair H100i | MSI GTX 970 Gaming | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL10 | Mission SG GGM 3.0 | Tt esport Challenger Pro| 2TB Toshiba 7200rpm SATA 6Gb

Permalänk
Skrivet av anon173545:

Intressant att Samsung anser fler skärmar vara framtiden. Själv tycker jag att ju färre skärmar och gränssnitt ju bättre. Att ha färre enheter med fler funktioner måste ju vara mer praktiskt?

Men hur ska Samsung då tjäna sina pengar? Dom vill ju att du ska ha en skärm till allt, helst en till varje genre av film du tittar på också, en skärm på mobilen till att ringa med, en till att Sweclocka, en att porrsurfa osv plus.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du har missat budskapet totalt

Har jag missat budskapet? Nej, det tror jag inte alls

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

Om sidorutan i bilen är helt nere, hur fan ska man då hissa upp den då? Någon?

haha!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

jag väntar på hologrampekskärmar

Permalänk
Medlem

Skärmar ska inte vara statiska objekt i framtiden. De ska vara variabler och passa in precis som vilken möbel somhelst. Skärmar i alla former och uttryck. Det är Samsungs vision.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Böjbara displayer kanske har ett användingsområde. Men transparenta? Då påverkar inte bara ljuset hur väl man ser skärmen, även innehållet. Och vem vill genomföra ett videostamtal där man visas upp i A2-format på en publik glasruta på ett café mitt i stan? Det är "framtiden" men det är knappast praktiskt applicerbart. Möjligen att det kan användas som reklamvisare etc men de kommer fortfarande synas sämre och ha en blek, tråkig färgton jämfört med en konventionell skärm.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cael79:

Om sidorutan i bilen är helt nere, hur fan ska man då hissa upp den då? Någon?

tänkte inte på det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

Äh, ge mig en gigantisk och supertunn OLED som jag kan "tapetsera" upp på väggen i vardagsrummet så räcker det för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Böjbara displayer kanske har ett användingsområde. Men transparenta? Då påverkar inte bara ljuset hur väl man ser skärmen, även innehållet. Och vem vill genomföra ett videostamtal där man visas upp i A2-format på en publik glasruta på ett café mitt i stan? Det är "framtiden" men det är knappast praktiskt applicerbart. Möjligen att det kan användas som reklamvisare etc men de kommer fortfarande synas sämre och ha en blek, tråkig färgton jämfört med en konventionell skärm.

Nejnejnej.. Dt hela är ju en matris av riktade oled.. de lyser jätteskarpt och i kombination med en LCD matris som blockerar ljuset i kanterna blir det perfekt. Bara den som har initierat skärmen kan se den. Alla andra ser rakt igenom. Det synkar helt enkelt med kontaktlinserna.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Fan vad fullständigt skitonödigt och fult allting var. Kankse kommer folk köpa sån här skit ett tag tills hypen och prestigen är över, men det är ju helt meningslöst. Det som är långsiktigt vettigt att göra är ju att tillverka saker som fyller någon funktion bättre än det som fanns tidigare. Men, digital skoltavla och andra digitala läromedel, det behövs och kommer funka tror jag.