När jag installerar nåt går det i min SSD Disk

Permalänk
Medlem

När jag installerar nåt går det i min SSD Disk

Hej allihopa!

Nu är det så att jag precis byggt färdigt min dator! Jag har även köpt en SSD-Disk som jag valde att installera mitt Windows 7 på. Nu är det dock så att allt jag installerar på datorn går automatiskt in i min SSD-Disk. Även om jag söker på något via start-knappen så söker datorn bara inom SSDn. Hur löser jag detta? Jag vill fortfarande ha kvar operativsystemet på min SSD men jag vill att installerade program m.m. ska gå direkt in i min HDD.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Oftast får man ju välja vart man vill installera. Jag förstår inte riktigt frågan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du väljer var du vill installera dina program i installationen, vad är det för problem?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

När du installerar program och spel så måste du manuellt ändra installationsmappen från c:\xxx\xxxx till din HDD, tex istället e:\spel\sims3

om du bara klickar på "install" så hamnar allting alltid på din systemdisk.

Permalänk
Medlem

Då var det löst xD, tänkte jag inte ens på.

Men vad ska jag göra när jag söker via start-knappen? Då söker jag alltid på saker i SSD-disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weriton:

Då var det löst xD, tänkte jag inte ens på.

Men vad ska jag göra när jag söker via start-knappen? Då söker jag alltid på saker i SSD-disken.

Den ska söka på alla hårdiskar åt dig. Det gör den i allafall åt mig.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av weriton:

Då var det löst xD, tänkte jag inte ens på.

Men vad ska jag göra när jag söker via start-knappen? Då söker jag alltid på saker i SSD-disken.

Tror den bara indexerar på C:/ sen får du själv välja om den skall indexera på andra diskar. Gör den inte det kommer resultatet ta längre tid om exempelvis diskarna är avstängda för att spara ström.

Googla så kanske hittar du hur man får den att indexera fler diskar för search. Inte vid en Windows dator så kan inte säga mer exakt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

du kan skapa två foldrar på din HDD. "Mina filer" och "Mina program" (Använd de riktiga namnen från din dator). Sedan monterar du fast dem på rätt ställe i filsystemet, så kommer datorn att tro att det är på SSDn men det länkas vidare till din HDD.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

du kan skapa två foldrar på din HDD. "Mina filer" och "Mina program" (Använd de riktiga namnen från din dator). Sedan monterar du fast dem på rätt ställe i filsystemet, så kommer datorn att tro att det är på SSDn men det länkas vidare till din HDD.

Det är exakt detta jag vill göra. Hur gör jag för att åstadkomma det?