SweClockers alla recensioner 2013

Permalänk
Melding Plague

SweClockers alla recensioner 2013

Testmaskinerna har gått varma i SweClockers testlabb, som under 2013 fyllts med en diger samling hårdvara. Här är alla recensioner som publicerats under året.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Här sitter man på huset nyvaken och aningen borta.
Men Emil är duktig, uppe med tupen på självaste nyårsdagen .. jag säger dä det!

Gott nytt alla SweC's, hoppas ni hade en minnesfull nyårsafton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av krilleoh:

Här sitter man på huset nyvaken och aningen borta.
Men Emil är duktig, uppe med tupen på självaste nyårsdagen .. jag säger dä det!

Gott nytt alla SweC's, hoppas ni hade en minnesfull nyårsafton.

Även om jag är vaken och i farten är det Andreas som ska ha cred för själva publicerandet.. Morgonpigg, den där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Härlig tillbaka blick på allt ni gjort! sitter samtidigt och lysnnar på Blix - Hell No känns så jävla bra denna 1 januari 2014!!!

We like!!!!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

I år gör ni det ännu bättre! Tack för året som har passerat! gott nytt

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Fasiken det har blivit mkt under 2013. Märks på antalet att swec varit etablerade ett antal år nu. Hänt mkt senaste 5 åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra år mycket spännande och bra recensioner!Hoppas att ni kommer recesera fler möss då det är bland det mest viktigaste (för mig i alla fall)när man är spelgalning!Nämligen så att min trogna intelimouse börjat ge upp och trodde aldrig det skulle vara så svårt att hitta nytt !kep upp the god work!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Tack för året som var, ni har gjort ytterligare en mycket fin prestation.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är lite förvirrande med "Utmärkt" och "Toppklass"? Toppklass är väl för produkter som är mycket bra men inte nödvändigtvis prisvärda, medan utmärkta är mer prisvärda. Tycker inte det är så intuitivt

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Härligt år Sweclockers med bra recensioner!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sen man läste en recension, läste ett par recensioner förra året, jag har inte gjort det i år än

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Tack för ett bra år mycket spännande och bra recensioner!Hoppas att ni kommer recesera fler möss då det är bland det mest viktigaste (för mig i alla fall)när man är spelgalning!Nämligen så att min trogna intelimouse börjat ge upp och trodde aldrig det skulle vara så svårt att hitta nytt !kep upp the god work!

Err är la ganska lätt? En begagnad intellimouse..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Intressant att alla Intels CPU:er får betyget "Toppklass" medan alla AMDs CPU:er/APU:er får betyget "bra produkt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas.ringstad:

Intressant att alla Intels CPU:er får betyget "Toppklass" medan alla AMDs CPU:er/APU:er får betyget "bra produkt"

Det är inte så konstigt, kolla bara på prestandaskillnaden. Det konstiga är att Ivy-B-E-X får "Utmärkt" medans Haswell får "Toppklass" Ivy-B-E-X borde vara en typisk "Toppklassprodukt". Inte prisvärd, men grym.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av andreas.ringstad:

Intressant att alla Intels CPU:er får betyget "Toppklass" medan alla AMDs CPU:er/APU:er får betyget "bra produkt"

Det beror ju på vad man provar och hur man testar det, dom beskriver i varje artikel vilken metod dom har valt. Samma metod användes för både intel och amd i testerna ifrån juni, och där var intel bättre.

Att använda samma test metod för båda är ju för att kunna jämföra dom olika produkterna med varandra, dock så har både intel och amd styrkar som kanske inte framgår av testerna men det är en helt annan historia ( avgränsningar i testmetoden behövs göras, annars så skulle testerna bli allt för omfattande)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen det testas lite för mycket grafikkort, vilket tar tid ifrån annat roligt som kunde testas. Menar, det är inte fruktansvärt stor skillnad på olika modeller av samma grafikkort. Även om någon modell har högre klockfrekvens, så vet vi ungefär vad man kan vänta sig i och med att korten testas med överklockning vid lansering.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jättebra att de testar mycket. De borde testa så mycket de bara kan då testande tillsammans med nyhetsrapportering bör vara deras primära uppgift.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]