Permalänk
Avstängd

Bra uppgradering?

Har tänkt uppgradera från GT 640 och core 2 duo e6750 till det här https://www.inet.se/kundvagn/visa/4429188/2014-01-02
Plus gtx 650. Bra uppgradering? ge gärna tips i kommentarer.

Visa signatur

[GamingRig] CPU: Core i7 950 @ 3,06Ghz | RAM: 6GB Corsair LP 1600MHz | PWR: Corsair AX 1250W 80+ Gold | SSD: 76 GB | GPU: Asus GTX 460 Dual SLI | MON: Dell U2711 (1920x1080) | OS: Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Moderkortet stöder med största sannolikhet inte processorn utan en BIOS-uppdatering. Minnet passar inte i moderkortet.
Jag tycker du ska titta i marknaden om du vill komma billigt undan.

EDIT: Om du vill köpa nytt är det här mycket för pengarna.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4429371/2014-01-02
Måste moderkortet vara µATX tar du det här istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast

Här har du en något "bättre" kundvagn.
Se bara till att resten av komponenterna passar, exempelvis att nätaggregatet kan leverera och att moderkortet passar i chassit.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Moderkortet stöder med största sannolikhet inte processorn utan en BIOS-uppdatering. Minnet passar inte i moderkortet.
Jag tycker du ska titta i marknaden om du vill komma billigt undan.

EDIT: Om du vill köpa nytt är det här mycket för pengarna.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4429371/2014-01-02
Måste moderkortet vara µATX tar du det här istället.

Kan inte så mycket om AMD, Ungefär vad Motsvarar den processorn i INTEL? Tack För Hjälpen Går Nog Med Det Du Gav Mig

Visa signatur

[GamingRig] CPU: Core i7 950 @ 3,06Ghz | RAM: 6GB Corsair LP 1600MHz | PWR: Corsair AX 1250W 80+ Gold | SSD: 76 GB | GPU: Asus GTX 460 Dual SLI | MON: Dell U2711 (1920x1080) | OS: Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dankdzn:

Kan inte så mycket om AMD, Ungefär vad Motsvarar den processorn i INTEL? Tack För Hjälpen Går Nog Med Det Du Gav Mig

Den är i klass med en ivy bridge i3, men kostar mindre. Moderkortet jag slängde med är dessutom inget budget-kort, så du kommer kunna klocka en hel del om du köper en bättre kylare någon gång. En i3 har låst multipel och är därmed svår att överklocka.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Den är i klass med en ivy bridge i3, men kostar mindre. Moderkortet jag slängde med är dessutom inget budget-kort, så du kommer kunna klocka en hel del om du köper en bättre kylare någon gång. En i3 har låst multipel och är därmed svår att överklocka.

Kommer nog inte våga överklocka pågrund av att jag råkade överklocka min 2 duo e6750 upp till 3,7 ghz (Den brändes typ upp) Men tack så mycket för hjälpen Nu är det bara att Springa iväg till inet här bredvid

Visa signatur

[GamingRig] CPU: Core i7 950 @ 3,06Ghz | RAM: 6GB Corsair LP 1600MHz | PWR: Corsair AX 1250W 80+ Gold | SSD: 76 GB | GPU: Asus GTX 460 Dual SLI | MON: Dell U2711 (1920x1080) | OS: Windows 7 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Den är i klass med en ivy bridge i3, men kostar mindre. Moderkortet jag slängde med är dessutom inget budget-kort, så du kommer kunna klocka en hel del om du köper en bättre kylare någon gång. En i3 har låst multipel och är därmed svår att överklocka särskilt mycket.

Hittade nyss den här marknaden på Sweclockers (Noob jag vet) Och nu måste jag fråga om en potentiel Grafikkorts uppgradering, Det finns ett asus 560 TI
Eller ett MSI HD5840. Vilket är det bra valet? Tack för hjälpen

Visa signatur

[GamingRig] CPU: Core i7 950 @ 3,06Ghz | RAM: 6GB Corsair LP 1600MHz | PWR: Corsair AX 1250W 80+ Gold | SSD: 76 GB | GPU: Asus GTX 460 Dual SLI | MON: Dell U2711 (1920x1080) | OS: Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dankdzn:

Hittade nyss den här marknaden på Sweclockers (Noob jag vet) Och nu måste jag fråga om en potentiel Grafikkorts uppgradering, Det finns ett asus 560 TI
Eller ett MSI HD5840. Vilket är det bra valet? Tack för hjälpen

Ingen av de är egentligen ett särskilt bra val, men det beror ju lite på priset. Jag tycker du ska skrapa ihop pengar till åtminstone ett radeon r9 270. Detta har en väldigt bra kylare och du kommer kunna överklocka det ordentligt när du vill. 270x är exakt samma krets, fast med marginellt högre klockfrekvens.
Angående att du inte vill klocka processorn just nu är det inte direkt något problem. Processorn kommer inte flaska ens ett riktigt high-end-grafikkort. Men det är ändå bra att gardera för eventuell klockning i framtiden. Bara läs överklockningsguiden här på forumet och starta en tråd om du behöver hjälp. När du känner dig redo ofc.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.