MSI på väg att bli världens tredje största moderkortstillverkare

Permalänk
Melding Plague

MSI på väg att bli världens tredje största moderkortstillverkare

Efter att Asrock missat leveransmålet för 2013 hoppas MSI åter bli världens tredje största tillverkare av moderkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Mer moderkort till folket !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Trevligt!

Permalänk
Medlem

Alltid bra för konsumenten med mer konkurrens. Synd bara att konkurrens ibland leder till sämre arbetsvillkor och lägre löner för de som arbetar med tillverkningen av moderkorten.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Tydligen äre drakar som går hem hos folket

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

Vad innefattas? Stationära och bärbara? Surfplattor?

Permalänk
Medlem

Tar hellre Asrock än MSI faktiskt. Asrock har en fin vana att göra lite mer speciella moderkort med alla möjliga kombinationer av socklar och styrkretsar

Har haft både s939 och FM1 (budgetkort fullproppade med funktionalitet) signerat asrock. MSI var ett tag sedan. Men de har tagit sig i kragen, kanske? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Tydligen äre drakar som går hem hos folket

Drakar är näst bäst efter lättklädda kvinnor, det vet alla.

Permalänk
Skrivet av Andreyas86:

Tydligen äre drakar som går hem hos folket

Hatar draken, Gillar moderkortet

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunde:

Drakar är näst bäst efter lättklädda kvinnor, det vet alla.

Det är bra att msi vet vad deras kunder vill ha. Det är därför dem har växt så mycket.

Permalänk
Medlem

Älskar gaming serien moderkort, synd att det inte finns till 1155 dock.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

Älskar gaming serien moderkort, synd att det inte finns till 1155 dock.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=msi%20z77%20gaming

Dom finns, Inga i lager dock, Men snackar man med typ Inet så kan dom förmodligen beställa hem ett åt dig

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=msi%20z77%20gaming

Dom finns, Inga i lager dock, Men snackar man med typ Inet så kan dom förmodligen beställa hem ett åt dig

Nice!

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Alltid älskat MSI!
Föredrar också dem över Asus, gillar inte Asus programvara till moderkortet.. AI Suite II eller vad den heter, segar ner allting...
MSIs Control center är enligt mig mycket bättre..

Permalänk

Trevligt med konkurrens! Dock är jag trogen ASUS sedan länge. De gör bra grejer och har aldrig misslyckats mot mig.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Tydligen äre drakar som går hem hos folket

Eller som i mitt fall pga att det var en viss redaktion som satte ett visst moderkort i sin sommardator 2013...

Permalänk
Föredetting

Inte ens som gammal MSI-taliban (eller kanske just därför) kommer jag förstå märkestrogenhet. You win some, you lose some.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

MSI både budget och bra kort köpte z87 g45 gaming för 995kr väldigt mycket för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Tydligen äre drakar som går hem hos folket

Jag tänker starta en ny tillverkning för entusiaster och gissa vad?

Drakar OCH lättklädda kvinnor är det som gäller som design.
Tror ni jag kan köra om MSI i försäljning av moderkort?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Alltid bra för konsumenten med mer konkurrens. Synd bara att konkurrens ibland leder till sämre arbetsvillkor och lägre löner för de som arbetar med tillverkningen av moderkorten.

Fast MSi har ju varit i toppen tidigare, finns ju en anledning till varför de tappade massor

Permalänk
Avstängd

Vill inte ha MSI, då jag haft ett moderkort och ett grafikkort från MSI och båda har gått sönder.

Sen vill inte jag ha något dumt KillerNIC nätverkskrets som inte fungerar out-of-the-box utan speciella drivrutiner och måste installera klumpiga bloatade program.

Vill inte ha några tjejer eller drakar eller nåt sånt heller.

Mitt föra blev ett Gigabyte, mitt senaste blev ett Asus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Vill inte ha MSI, då jag haft ett moderkort och ett grafikkort från MSI och båda har gått sönder.

Sen vill inte jag ha något dumt KillerNIC nätverkskrets som inte fungerar out-of-the-box utan speciella drivrutiner och måste installera klumpiga bloatade program.

Vill inte ha några tjejer eller drakar eller nåt sånt heller.

Mitt föra blev ett Gigabyte, mitt senaste blev ett Asus.

Och det finns ju inget annat i hela världen som kan gå sönder...att MSi har blivit sämre än förr beror helt på andra saker, de blev så stora att de endast sålde på namnet under första halvan av 2000, det är först nu som de börjar vända för dem igen då de verkar insett att det inte räcker med att sälja på sitt varumärke endast, jag väljer dock bort dem av andra anledningar för att jag haft andra problem med dem när det gäller deras support

Permalänk
Medlem

Ser man till kvalitén på korten så var tredjeplatsen säkert given. Intressant dem satsar på mSATA för nämna något.

Men när det gäller MSI's UEFI så får dem nog börja träna om dem ska få fortsätta behålla sin inarbetade andel.

Förstår inte varför de ska behövas större skärm för kunna manövrera inne i bios jämfört med hos konkurrenterna.

En gimmick av Windows åttas anspråkslösa fyrkanter i kontrast med en slags Linux nostalgisk Back Track