HJÄLP! EVGA GeForce GT 630 2048MB

Permalänk
Medlem

HJÄLP! EVGA GeForce GT 630 2048MB

Hej!

Jag har köpt ett nytt grafik kort som heter EVGA GeForce GT 630 och jag får inte rätt på det, jag har sattit i det i den gamla gpu platsen och sedan startat datan för installera drivrutiner. efter omstart så fungerar inte drivrutinerna utan jag har lika dålig bild och när jag försker öppna nvidias kontrollpanel står följande: nvidia bildskärmsinställningar är inte tillgängliga.

länk till kortet: https://www.inet.se/produkt/5409626/evga-geforce-gt-630-2048m...

Jag har testat med drivrutinerna från cdn och från nvidias hemsida, så snälla någon som kan hjälpa mig, hållt på med detta ett bra tag!
tack på förhand!

mvh snollez

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för dator?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort hade du innan detta?

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk

Jag har haft samma sak med min dator fast med 2x 670. Det var bara att avinstallera drivrutinerna o installera om dem.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

intel duo processor och hade geforce 8400Gs som grafikkort, har testat ominstellara drivrutiner men verkar inte fungera, tror det är fel på kortet!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snollez:

intel duo processor och hade geforce 8400Gs som grafikkort, har testat ominstellara drivrutiner men verkar inte fungera, tror det är fel på kortet!

Snälla om vi ska kunna hjälpa är det fortfarande bara CPU och grafikkort vi fått info om! Ta hem Speccy och koll igenom vad du har i din burk samt kolla vad ditt nätagg heter och ger för Watt.
Läs våra klistrade trådar så vet du vad som förväntas av en förstagångspostare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att ditt moderkort stödjer detta kort? ibland så behövs det bios uppdateringar för att det ska fungera som tänkt.