Multi monitor uppgradering

Permalänk

Multi monitor uppgradering

Hej,
Jag har ett gtx 670 2gb som jag nu säljer pga att jag vill uppgradera till ett multi-monitor bygge(tre skärmar, 5760x1080). Men problemet är att jag är inte helt säker på vad jag ska uppgradera till... Främst så vill jag att det ska vara ett grönt kort, men jag har också tänk lite på att gå över till den röda sidan... (förlåt mig)
I alla fall, här är det jag tänkt på:

GTX 780 - 3gb är inte så mycket, särskilt inte om man ska köra med flera skärmar, eller kanske uppgradera till en hög res skärm i framtiden.

GTX 770 4gb - 4gb räcker ju långt, men i framtiden kanske denna inte kommer klara av de nyaste spelen på grund av mindre kräm?

GTX 670 SLI(2x) - micro stuttering - usch. Mycket problem med sli, plus att det tar mer electricitet.

Och så slutligen...

R9 290x - 4gb, lika bra prestanda som 780. Dock gillar jag inte AMD så mycket, mina vänner har haft mycket strul med deras drivers. Man får även inte shadowplay och g-sync och massor av andra funktioner som kan vara bra att ha. Men är AMD bättre på multi-monitor än vad nvidia är? Har hört mycket bra om deras "eyefinity".
Jag spelar mest FPS; BF3, BF4, DayZ.

Tack för era råd och tips!
//Dante

Permalänk
Medlem

290X, Titan eller 780ti med 6GB vRAM (finns det än?).
Problem med drivrutiner är SBS 95% av gångerna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

290X, Titan eller 780ti med 6GB vRAM (finns det än?).
Problem med drivrutiner är SBS 95% av gångerna.

Glömde säga att jag endast har 4000 kr :/

Permalänk
Medlem

R9 290 tycker jag är mest prisvärt och sen är kostar 290 cirka 3700 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

Hej,
Jag har ett gtx 670 2gb som jag nu säljer pga att jag vill uppgradera till ett multi-monitor bygge(tre skärmar, 5760x1080). Men problemet är att jag är inte helt säker på vad jag ska uppgradera till... Främst så vill jag att det ska vara ett grönt kort, men jag har också tänk lite på att gå över till den röda sidan... (förlåt mig)
I alla fall, här är det jag tänkt på:

GTX 780 - 3gb är inte så mycket, särskilt inte om man ska köra med flera skärmar, eller kanske uppgradera till en hög res skärm i framtiden.

GTX 770 4gb - 4gb räcker ju långt, men i framtiden kanske denna inte kommer klara av de nyaste spelen på grund av mindre kräm?

GTX 670 SLI(2x) - micro stuttering - usch. Mycket problem med sli, plus att det tar mer electricitet.

Och så slutligen...

R9 290x - 4gb, lika bra prestanda som 780. Dock gillar jag inte AMD så mycket, mina vänner har haft mycket strul med deras drivers. Man får även inte shadowplay och g-sync och massor av andra funktioner som kan vara bra att ha. Men är AMD bättre på multi-monitor än vad nvidia är? Har hört mycket bra om deras "eyefinity".
Jag spelar mest FPS; BF3, BF4, DayZ.

Tack för era råd och tips!
//Dante

770 4GB - Har för liten bussbredd för att klara av mer än 2,7GB eller något liknande, så du får mer vram med 780.
Jag kör själv 780 3GB på 3 skärmar utan problem. Aion, NFS Rivals etc. kör jag med 60fps konstant. Väntar på en adapter till min 4:e skärm som jag ska ha som accesorie skärm, har använt en TV ett tag.. Får se hur det funkar att ställa in det...