Hur kan jag smitta min dator?

Permalänk

Hur kan jag smitta min dator?

Jag vill kunna spärra mn dator i en månad eller så. Frun bara sitter hela dagarna pp aliexpress. Jag klarar mig ned mobilen, men hennes beteende måste brytas. Dum är hon inte så inga lösenord. Helst något virus elker så.
Att plocka bort säkringen är uteslutet.
Hur ska jag göra? Det ska märkas att det är virus... Med gamla datorer hade det räckt med överklockning.
Men nu?

Permalänk
Medlem

Vill man bara göra den väldigt seg kan man ju plocka ur lite ram och typ sedan göra en ramdisk av nästan allt återstående ledigt minne så minnet kommer ta slut och datorn kommer behöva svappa till disk. Sedan kan du ju gå in i energiinställningar och begränsa processoranvändning till typ lägsta 5% eller så.

Eller så försöker du lösa problemet istället.

Permalänk

spärra sajten i routern och vidarebefordra den till 127.0.0.1 så står det bara sidan kan inte hittas?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av guos89:

Vill man bara göra den väldigt seg kan man ju plocka ur lite ram och typ sedan göra en ramdisk av nästan allt återstående ledigt minne så minnet kommer ta slut och datorn kommer behöva svappa till disk. Sedan kan du ju gå in i energiinställningar och begränsa processoranvändning till typ lägsta 5% eller så.

Eller så försöker du lösa problemet istället.

This.

Eller så laddar du ner massa random program som startas automatiskt.. Datorn segar ner sig som fan. Och fixa fullt med virtuellt minne.

Det finns ju ett annat alternativ att prata med henne men eh det här är ju mkt roligare

Permalänk
Medlem

Löjligaste jag läst. Och varför inte köra med lösen, inte som att hon kommer lista ut det..

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Skrivet av MoraCS:

Löjligaste jag läst. Och varför inte köra med lösen, inte som att hon kommer lista ut det..

Du är nog inte gift. Jag vill fortfarande ha maten lagat!

Permalänk

Ska kolla med processoranvändningen bara jag får tillgång till burken :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Du är nog inte gift. Jag vill fortfarande ha maten lagat!

Jag är gift. Jag förstår dig.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Jag vill kunna spärra mn dator i en månad eller så. Frun bara sitter hela dagarna pp aliexpress. Jag klarar mig ned mobilen, men hennes beteende måste brytas. Dum är hon inte så inga lösenord. Helst något virus elker så.
Att plocka bort säkringen är uteslutet.
Hur ska jag göra? Det ska märkas att det är virus... Med gamla datorer hade det räckt med överklockning.
Men nu?

Men snälla, är ni vuxna människor eller? Lös problemet på ett vettigt sätt och sluta fjanta er... De e ta mig sjutton illa att dehär ska behöva komma från en ungdom..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Du kan ju prata med henne om problemet som vuxna människor brukar göra.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk

haha, vilken jävla tråd.

Permalänk
Medlem

Lägg en batchfil/genväg till "shutdown /p" i autostart.
Eller byt sata mode i BIOS så kommer datorn ge bluescreen vid "Windows startas" varje gång datorn startas.

EDIT: Inget hindrar dig från att göra båda ^^

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hahaha gubben alltså. Stackars jävel!

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk

Allvarligt talat? Om du inte ens kan prata med din FRU om hennes beteende så har ni större problem än att hon sitter och spelar.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Avstängd

underbar tråd, håller helt på trådskaparen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FinApelsin:

Allvarligt talat? Om du inte ens kan prata med din FRU om hennes beteende så har ni större problem än att hon sitter och spelar.

Precis. Jag hade nog inte heller fokuserat på att "fixa" datorn. Jag hade nog sett till att fixa grundproblemet.

Permalänk
Medlem

Enklaste, och minst douchiga sättet borde väl vara att ge kvinnan en Android mobil, eller köpa nån billig 100 kronors dator på Blocket.. Det finns för övrigt AliExpress för Android i en app och antagligen för iPhone med, men det är ju dyrare att köpa. Att smitta sin egen dator är ju bara slöseri med din egen tid.. Du har väl något viktigt som kan ryka?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kamilenski:

Du är nog inte gift. Jag vill fortfarande ha maten lagat!

hmm vilken orsak snacka med frugan säg som det är menar du kan laga mat du med. Nej jag är inte gift men jävelskap kommer inte att lösa dina familje problem haha

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Det enklaste sättet: avbryt abonnemanget helt och hållet! Fråga dock om det går att leverantören spärrar anslutningen till Internet mot någon kostnad. Jag tror inte detta går, men frågar man inget, får man inget veta.

Annars går det ju att plocka ur hårddisken eller någon annan hårdvara och ta med dig den. Jag fattar dock inte vad du menar med "pp aliexpress". "På all express"? Om hon sitter där och bara kollar nyheterna, snackar med folk och sånt, låt henne göra det. Du kan inte bestämma över vad hon ska göra i sitt liv, även om ni är gifta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det enklaste sättet: avbryt abonnemanget helt och hållet! Fråga dock om det går att leverantören spärrar anslutningen till Internet mot någon kostnad. Jag tror inte detta går, men frågar man inget, får man inget veta.

Annars går det ju att plocka ur hårddisken eller någon annan hårdvara och ta med dig den. Jag fattar dock inte vad du menar med "pp aliexpress". "På all express"? Om hon sitter där och bara kollar nyheterna, snackar med folk och sånt, låt henne göra det. Du kan inte bestämma över vad hon ska göra i sitt liv, även om ni är gifta.

aliexpress är som ebay ungefär

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kvällshumor<3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Jag vill kunna spärra mn dator i en månad eller så. Frun bara sitter hela dagarna pp aliexpress. Jag klarar mig ned mobilen, men hennes beteende måste brytas. Dum är hon inte så inga lösenord. Helst något virus elker så.
Att plocka bort säkringen är uteslutet.
Hur ska jag göra? Det ska märkas att det är virus... Med gamla datorer hade det räckt med överklockning.
Men nu?

Säg åt henne att skaffa sig ett jobb, säg åt henen att sluta sitta där hela dagarna. Du säger ju själv att hon inte är dum, då måste hon väl förstå om du resonerar med henne? Laga maten kan du väl göra själv, hon är väl knappast din piga? Knappast en bra anledning till att hon skulle sluta, största anledningen är väl för att hon är beroende av någon anledning.. Verkar inte som ni har någon speciell kommunikation?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Inaktiv

om hon följer eddie medusas regler så är det väl bara att flytta datorn 6m från sängen?

skämt o sido så kan du som tidigare sagt spärra hemsidan eller prata som de flesta föredrar.. vill du ha ett virus eller nått annat kul så är du nog på lite fel hemsida då jag inte tror att sweclockers är några större fans utav virus distribution.

Permalänk
Skrivet av Kiane:

aliexpress är som ebay ungefär

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle de andra fattat om käringen skulle bränna några tusen varje månad! På onödiga prylar!

Permalänk
Medlem

Låter som ett shoppingberoende - ta ett allvarligt snack med henne och se till att hon får hjälp/vård.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Hej!

Kör många olika brandväggar/antivirusprogram samtidigt. Comodo och windows inbyggda brandvägg har jag för mig segar ner nåt sjukt men kommer inte ihåg ifall det var just denna kombo. Installera bara mer och mer av dessa program tills det strular ihop sig och allt blir tok segt.
Säg att det går segt för att ni installerade alla säkerhets program Efter att ni hade fått nåt virus, och att det är troligast att det är "viruset" som "kommit igång" när det känt av de nya säkerhets programmen.

Dra upp saker som virus kan stjäla inloggningsuppgifter till banken och ånga av dessa virus kommer från Asien Hk mm.

Du kanske kan säga: ¤Du älskling du har väl inte laddat hem några filer från aliexpress säljare typ prislistor eller bilder som bifogade filer i emails eller från sidor som inte e säkra???

Har hon handlat mycket på Aliexpress? många blir lurade => hitta nån skrämsel tråd i ett forum om bedragna köpare och försök visa att det är riskabelt att göra affärer med personer/företag på andra sidan jorden utan lång erfarenhet av import.

hahahhahhaha
It krig med frugan
hahhahahahaha

Lycka till min gode herre!

Permalänk
Medlem

Anmäl hon till lyxfällan

Permalänk

Saken är, att det är inte enkelt att skicka pensionerat till ett jobb. Och svårt att argumentera efter nästan 40 år som gifta.

BIOS fixade allt. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Saken är, att det är inte enkelt att skicka pensionerat till ett jobb. Och svårt att argumentera efter nästan 40 år som gifta.

BIOS fixade allt. Tack!

Får man fråga vad du gjorde? Nu har ju halva forumet blivit intresserade av din situation.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen hitta ett virus så är det knappast några problem......
Tror dock inte riktigt att du vet vad du ber om! I så fall skulle du vara mer specifik i din begäran!
Visst kan jag länka dig till ett antal tusen virus men detta innebär i så fall att din dator, efter att du laddat ett eller flera, blir en del i spridningen som drabbar användare som INTE vill ha dom!

Förutsätter att ni har gemensam ekonomi och i mina ögon så skulle hot om att dela på ekonomin sannolikt få större effekt än ett virus!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB