Byter namn på fil, Tvungen att uppdatera för se ändring

Permalänk
Medlem

Byter namn på fil, Tvungen att uppdatera för se ändring

Hej min brors dator har ett annorlunda problem som är ganska störande som jag inte kan lösa.
Problemet är tex att när vi vill byta namn på fil så ändras inte namnet på filen förens vi uppdaterat sidan.
Samma gäller när vi kopierar extraherar och klipper ut etc så är vi tvungna att uppdatera sidan innan vi kan se någon förändring.

HJÄLP! Uppskattas!

Permalänk
Medlem

Jag är brorsan och reggade mig på Sweclockers bara för att kunna följa denna tråden, kanske kan jag nu även lära mig något själv. :-). Hur som helst så är även jag sjukt tacksam om ni kan hjälpa mig med detta enormt irriterande problem. Tar jag bort en fil eller mapp på skrivbordet så måste jag även uppdatera skrivbordet för att filen/mappen ska försvinna.

Visa signatur

Sweclockers är som Givers Gain - ju mer du ger, desto mer får du tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hur länge har det varit så?
Om det är kort tid kan du pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när det funkade.

Vad gjorde du i datorn sist det fungerade, någon (av)installation eller något optimerings- eller registerstädningsprogram som ändra för mycket?

Permalänk
Medlem

Kan du till en början rada upp någon form av information så vi kan försöka hjälpa dig?

OS: ?
När upptäckte du problemet och vad tror du potentiellt kan ha orsakat det? (ändring i registret/installerade prog/uppdateringar osv)

Rör det sig om WinXP så avhjälps felet genom att göra en mindre ändring via regedit, se:

http://support.microsoft.com/kb/823291

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Hur länge har det varit så?
Om det är kort tid kan du pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när det funkade.

Vad gjorde du i datorn sist det fungerade, någon (av)installation eller något optimerings- eller registerstädningsprogram som ändra för mycket?

Hej Cecilia, tack för att du försöker hjälpa oss. Vi har installerat windows 7 två gånger men det har varit samma sak båda gångerna trots detta så någon systemåterställning kommer antagligen inte att hjälpa tyvärr. Kan det vara CCleaner som kan spökat till det? För det har jag installerat direkt båda gångerna och kört igenom. Vet inte om det fungerade direkt i början efter ominstallation faktiskt för det här med mappar som inte försvinner har inte varit anledningen till ominstallationerna utan jag vet bara att det var samma skit båda gångerna.

Visa signatur

Sweclockers är som Givers Gain - ju mer du ger, desto mer får du tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Kan du till en början rada upp någon form av information så vi kan försöka hjälpa dig?

OS: ?
När upptäckte du problemet och vad tror du potentiellt kan ha orsakat det? (ändring i registret/installerade prog/uppdateringar osv)

Hej Danmyr, Jag vet inte vad det kan vara för jag har inte hunnit installera så mycket då jag installerade windows för andra gången igår. Båda gångerna har jag märkt det här felet, som du kan se i mitt svar till Cecilia så vet jag dock inte när det började för jag har hunnit använda windows och installera litegrann båda gångerna innan jag har hunnit börja störa mig på det.

Finns det något man kan prova att köra i CCleaner kanske för att få bukt på problemet?

Visa signatur

Sweclockers är som Givers Gain - ju mer du ger, desto mer får du tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VapoRoy:

Hej Cecilia, tack för att du försöker hjälpa oss. Vi har installerat windows 7 två gånger men det har varit samma sak båda gångerna trots detta så någon systemåterställning kommer antagligen inte att hjälpa tyvärr. Kan det vara CCleaner som kan spökat till det? För det har jag installerat direkt båda gångerna och kört igenom. Vet inte om det fungerade direkt i början efter ominstallation faktiskt för det här med mappar som inte försvinner har inte varit anledningen till ominstallationerna utan jag vet bara att det var samma skit båda gångerna.

Ta en titt på denna länken

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/c8b1f896-bbb7-43b8-be8e-5d28916268e0/windows-explorer-doesnt-refresh-when-movingdeleting-part-3?forum=w7itproui

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Testa med detta, tycks ha löst problemet för ett par personer;

Citat:

Go to Tools/Folder Options/ General Tab, and at the bottom, in the 'Navigation Pane', make sure 'Show all folders' and 'Automatically expand to current folder' are checked.

Permalänk
Medlem

Kan det vara något strul med hårddisken eller filsystemet?
Det verkar vara många som har problem med detta.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-fi...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket, din länk löste mitt problem för när jag kryssade i den där extra rutan som sågs på bilden så slutade det sedan

Visa signatur

Sweclockers är som Givers Gain - ju mer du ger, desto mer får du tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tack även alla andra som svarat! Grym sida det här, hade inte kunnat drömma om att få sådan här hjälp

Visa signatur

Sweclockers är som Givers Gain - ju mer du ger, desto mer får du tillbaka.