Geforce GTX 580 Gainward Phantom 3GB black screen issue och drivrutiner som slutar fungera!

Permalänk
Medlem

Geforce GTX 580 Gainward Phantom 3GB black screen issue och drivrutiner som slutar fungera!

Mitt Geforce Geforce GTX 580 har börjat fungerar konstigt den senaste tiden genom att jag får black screen när jag startar vissa spel.
Och jag måste i vissa fall starta om datorn genom "hard reset" eller vänta till drivrutinerna failar själva så jag kommer tillbaka till windows.

Har provat olika versioner av drivrutiner, med clean install samt i felsäkert läge osv men inget verkar hjälpa.
Har även testat en Microsoft fix som ska ge en högre timing åt grafikkortet som påstås ska kunna fixa detta problem men tyvärr har inte det heller fungerat.
Har inga problem med värmen på kortet och det är inte överklockat.
Har heller inga som helst problem i spel när jag väl fått igång dem varken prestandamässigt eller att det skulle sluta fungera efter några timmars spelande eller dylikt.
Kan ibland få att drivrutinerna slutat fungera när jag är tex är i lobby på CS GO men inget som stoppar spelet (syns på min andra skärm alltså i bakgrunden).

Detta felet förekommer endast i helskärms läge och inte i window mode då har ja inga problem alls kan detta vara något med DirectX att göra? Eller vad kan skapa såna här problem.

Permalänk

Vilken Windows version kör du? Är det bara CS:GO? CS:GO kan du ju köra OpenGL så testa att göra det och se om du får fortsatta problem.
Det låter som mjukvarufel vart det ligger vet jag inte riktigt. Men testa att köra med OpenGL i CS:GO, funkar det så är det någonstans mellan DX och drivrutiner.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN