WoT - AMX 50 100, en kärleksförklaring!

Permalänk
Medlem

WoT - AMX 50 100, en kärleksförklaring!

Hallå där snygging! Hänger du ofta här?

Äntligen, efter över 100 matcher i min AMX börjar jag äntligen förstå den.
Jag har kämpat och slitit, och älskat stunderna när det klickar och man åker runt och pumpar alla fulla med hål.
Jag har slitit det lilla hår jag har när jag kör in i ansiktet på en BL10 eller kör runt en krök för att upptäcka att där står 5st pipor och flinar åt en.
Jag har läst tips och guider, kollat replays och nu äntligen börjar det klicka lite oftare, lite mer skada och lite mer flyt. Vad härligt!

Jag har älskat AMX 50 100 sen jag hoppa över hälften av den hemska M4 1945 grinden, men det har varit mycket mediokra matcher på vägen.
Just nu har jag ca 55k xp till AMX 50 120, men jag är inte en intresserad av den.
För sin Tier är 50 100 otroligt potent med möjlighet att trycka ut 1800 skada med ett magasin. Tror aldrig jag kommer sälja denna pärla.

Jag älskar denna tanken!

Jag är så glad! WoT är roligt igen!
Spräckte också 100k+ credit gränsen i min Type59 förut, har haft den väldigt länge men knappt kört den. Och köpte en JT för några dagar sedan.
Ville bara dela lite

Gott Nytt År på er! Vi syns på fältet

Victory!, AMX 50 100, Cliff, 12/23/13 8:17 PM: 1,689 nXP, 4,325 dmg
Victory!, AMX 50 100, El-Hallouf, 12/26/13 11:54 PM: 1,361 nXP, 2,698 dmg
Victory!, AMX 50 100, ???map_43_north_america???, 12/26/13 8:46 PM: 1,910 nXP, 3,845 dmg
Victory!, AMX 50 100, Cliff, 12/23/13 8:17 PM: 1,689 nXP, 4,325 dmg

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Gött att du har hittat en tank som är rolig, kan bara hålla med dig om AMX 50 100. Rätt spelat så är den skitkul, det är absolut en vagn som kan vända en match på egen hand.

Några andra vagnar som jag skulle rekommendera till dig är den tyska mediumlinjen upp till E-50M (har inte spelat Leopard-trädet), den "gamla" ryska mediumlinjen samt den ryska TD-linjen. Däremot skulle ja passa mig för ARL V39 som det ser ut som om du spelar just nu, det är smärtsamma vagnar att spela upp tills Foch (tier 9). Rätt usla kanoner, lång aim time, för lite pansar i fronten samt att de inte har fart nog för att väga upp deras dåliga alpha-skada i kombination med dåligt frontpansar. Om du väl tar dig till Foch:en så blir det en helt annan visa, men innan dess så kommer du ångra dig många gånger. Den nya tyska TD-linjen är riktigt kul också, har i och för sig bara spelat Rhm.-Borsig Waffenträger (tier 8) och Waffenträger auf Pz. IV (tier 9). Men deras kombination av underbara 12.8cm kanoner och gudomliga camo-värde gör att de rätt spelade fullkomligt slaktar allting i spelet.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Gött att du har hittat en tank som är rolig, kan bara hålla med dig om AMX 50 100. Rätt spelat så är den skitkul, det är absolut en vagn som kan vända en match på egen hand.

Några andra vagnar som jag skulle rekommendera till dig är den tyska mediumlinjen upp till E-50M (har inte spelat Leopard-trädet), den "gamla" ryska mediumlinjen samt den ryska TD-linjen. Däremot skulle ja passa mig för ARL V39 som det ser ut som om du spelar just nu, det är smärtsamma vagnar att spela upp tills Foch (tier 9). Rätt usla kanoner, lång aim time, för lite pansar i fronten samt att de inte har fart nog för att väga upp deras dåliga alpha-skada i kombination med dåligt frontpansar. Om du väl tar dig till Foch:en så blir det en helt annan visa, men innan dess så kommer du ångra dig många gånger. Den nya tyska TD-linjen är riktigt kul också, har i och för sig bara spelat Rhm.-Borsig Waffenträger (tier 8) och Waffenträger auf Pz. IV (tier 9). Men deras kombination av underbara 12.8cm kanoner och gudomliga camo-värde gör att de rätt spelade fullkomligt slaktar allting i spelet.

Har sett att ARL v39 får mycket skit, men jag tycker inte den är så tokig. 105mm kanonen levererar bra med skada och ammon är billig. Värst än så länge var Somua sau40.
Körde fri xp förbi Tier V i våffel linjen, Nashorn är gudomlig och Dicker Max har jag haft ett tag.
Läser mycket dåligt om Sturer Emil bara, som var den tank jag såg fram emot mest i den nya linjen.
Jag hann prova WT-E100 lite på testservern och den var helt fantastisk, Rhm Borsig verkar riktigt trevlig, ser rätt många av dom så det är knappast en slump.

Mediums har jag haft lite svårt för, Derp-Sherman klickade en gång i tiden, efter ändringar i HE mekaniken sålde jag den. Försökte med Easy 8 och KV13, men fastna aldrig alls för dom. Känns som att AMXen har bättrat mitt medium spel, lyckas prestera lite i Type59 nu iaf.
Den var egentligen ett idiot köp, men köpte den mest för att den var väldigt hypad och jag tänkte väl att dom snart skulle ta bort den ur gift shop.
Får ge tyska mediums en chans på nästa test server, E50/M nog den enda tyska medium som jag reagerar på när jag ser, Panther osv ser fruktansvärt ointressanta ut. Kan kanske bero på att jag får kväljningar när jag ser en Panther med 7.5/L100 plinka bort 100hp i taget.
VK3001P var en mardröm med, men Tiger P lätt värd det

Jag kör lite på ryska linjen, kör SU-100 just nu men jag lider av att jag är för snål för att blåsa min fri xp på 120mm kanonen. 85mm kanonen är inte rolig

Jag har bara 25k fri xp för stunden som jag helst sparar antingen till Sturer Emils 12.8cm eller långa 12.8cm till JT. Tycker att jag har klarat mig hyffsat än så länge med Ferdis 12.8cm.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Tank-tips är nice. Enda jag hittat som jag älskar är matildan i tier 4. Helt satans jäkla OP i den tieren. Hamnade i ett sånt game där det var många som var nån tier lägre än mig nån gång. Kunde med eller mindre sola hela motståndarlaget eftersom att alla deras skott studsade av mig. Nice dmg har den också, dock seg som fan.

churchillen som kommer efter vettefan, grym armor fram men superkass överallt annars.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Har sett att ARL v39 får mycket skit, men jag tycker inte den är så tokig. 105mm kanonen levererar bra med skada och ammon är billig. Värst än så länge var Somua sau40.
Körde fri xp förbi Tier V i våffel linjen, Nashorn är gudomlig och Dicker Max har jag haft ett tag.
Läser mycket dåligt om Sturer Emil bara, som var den tank jag såg fram emot mest i den nya linjen.
Jag hann prova WT-E100 lite på testservern och den var helt fantastisk, Rhm Borsig verkar riktigt trevlig, ser rätt många av dom så det är knappast en slump.

Mediums har jag haft lite svårt för, Derp-Sherman klickade en gång i tiden, efter ändringar i HE mekaniken sålde jag den. Försökte med Easy 8 och KV13, men fastna aldrig alls för dom. Känns som att AMXen har bättrat mitt medium spel, lyckas prestera lite i Type59 nu iaf.
Den var egentligen ett idiot köp, men köpte den mest för att den var väldigt hypad och jag tänkte väl att dom snart skulle ta bort den ur gift shop.
Får ge tyska mediums en chans på nästa test server, E50/M nog den enda tyska medium som jag reagerar på när jag ser, Panther osv ser fruktansvärt ointressanta ut. Kan kanske bero på att jag får kväljningar när jag ser en Panther med 7.5/L100 plinka bort 100hp i taget.
VK3001P var en mardröm med, men Tiger P lätt värd det

Jag kör lite på ryska linjen, kör SU-100 just nu men jag lider av att jag är för snål för att blåsa min fri xp på 120mm kanonen. 85mm kanonen är inte rolig

Jag har bara 25k fri xp för stunden som jag helst sparar antingen till Sturer Emils 12.8cm eller långa 12.8cm till JT. Tycker att jag har klarat mig hyffsat än så länge med Ferdis 12.8cm.

Kan bara hålla med, KV-13 är ingen höjdare. Har spelat T-43 ett tag nu men ger upp och kommer istället att gå A-43-linjen.

E50M verkar också vara en keeper, men som du säger, Panther är inte direkt intressant och kräver en hel del tålamod att spela igenom. Likadant de nya Japanska vagnarna ser inte så tokiga ut, man måste väl bara orka stå ut fram till T6, sen vänder det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Kan bara hålla med, KV-13 är ingen höjdare. Har spelat T-43 ett tag nu men ger upp och kommer istället att gå A-43-linjen.

E50M verkar också vara en keeper, men som du säger, Panther är inte direkt intressant och kräver en hel del tålamod att spela igenom. Likadant de nya Japanska vagnarna ser inte så tokiga ut, man måste väl bara orka stå ut fram till T6, sen vänder det.

Upp till och Tier V-VI kan man ju köra fri xp utan att det går åt så farligt mycket.
Gjorde med det med Franska trädet till BDR, med amerikanska till T49+alla moduler och även med ryska trädet till SU-85.
Träningen av crew blir lite lidande förstås.
Det är först nu som jag har Sixth Sense på min commander i AMX 50-100, att inte ha Sixth Sense på en så skör tank har dödat mig både en och två gånger

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Har sett att ARL v39 får mycket skit, men jag tycker inte den är så tokig. 105mm kanonen levererar bra med skada och ammon är billig. Värst än så länge var Somua sau40.

Alltså Somua Sau40... den är inte bara värst i det trädet... det är fan den värsta tanken i hela spelet. Jag har aldrig HATAT en tank så mycket som den. Jag tror jag pallade 10 matcher sen freeexpade jag den (och sånt gör jag aldrig...). Typ fullständigt elite med en grym crew så är Sau40 som en Hetzer med 50%-crew och trasig motor...

Jag ville bara komma till S35 CA sen stannade jag i den linjen, det är en kul TD däremot.

AMX 50 100 har jag men jag har inte riktigt blivit vän med den, är alldeles för otålig...

Absolut roligast har jag med ISU-152... det går inte att jämföra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Får ge tyska mediums en chans på nästa test server, E50/M nog den enda tyska medium som jag reagerar på när jag ser, Panther osv ser fruktansvärt ointressanta ut. Kan kanske bero på att jag får kväljningar när jag ser en Panther med 7.5/L100 plinka bort 100hp i taget.
VK3001P var en mardröm med, men Tiger P lätt värd det

Jag kör lite på ryska linjen, kör SU-100 just nu men jag lider av att jag är för snål för att blåsa min fri xp på 120mm kanonen. 85mm kanonen är inte rolig

Jag har bara 25k fri xp för stunden som jag helst sparar antingen till Sturer Emils 12.8cm eller långa 12.8cm till JT. Tycker att jag har klarat mig hyffsat än så länge med Ferdis 12.8cm.

Tycker nog du ska testa Panther! Faktiskt en av mina favoritvagnar. Snabb, bra accuracy, bra pen, snabb reload, men visst, även usel dmg! Kul som fan oavsett! Tycker nog du missar något...!

Tyvärr så dödar lagg min spelupplevelse..... ******** 4G!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Om du gillar 50 100 är jag rätt säker på att du kommer uppskatta 50 120 ännu mer visst du får möta en tier högre fiender men samtidigt är omaddningstiden bättre (det var det värsta med 50 100 enligt mig. ) Pansaret är dock lika dåligt inte förrän på 50 b du kan börja lita på fronten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om du gillar 50 100 är jag rätt säker på att du kommer uppskatta 50 120 ännu mer visst du får möta en tier högre fiender men samtidigt är omaddningstiden bättre (det var det värsta med 50 100 enligt mig. ) Pansaret är dock lika dåligt inte förrän på 50 b du kan börja lita på fronten.

Även 50 100 ser tier X.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Även 50 100 ser tier X.

/hulle.

Ja det har du rätt i glömde nog tänka. Dock blir det inte tier x lika ofta för en tier VIII som en XI vill jag minnas, men det var ganska många patcher sedan jag hade 50 100 och 50 120 så kan mycket väl vara så att jag inte vet vad jag pratar om.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

kanske man skulle lira wot igen, var ett tag sen nu =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det har du rätt i glömde nog tänka. Dock blir det inte tier x lika ofta för en tier VIII som en XI vill jag minnas, men det var ganska många patcher sedan jag hade 50 100 och 50 120 så kan mycket väl vara så att jag inte vet vad jag pratar om.

Ska ta mig till toppen på Franska trädet, 50B är väldigt sällsynt ute på fälten och den verkar OK. En del verkar ogilla 50 120, jag förstår inte riktigt varför.

Jag inbillar mig antagligen, men det känns som att AMX 50 100 har lite justerad MM. Tycker att den ofta paras mot andra AMX i motståndarlaget och oftare är Top Tier.
Känns lite synd att 50 120 och 50B tappar förmågan att "one-clippa" sina motståndare som 50 100 klarar i teorin. Men mer alpha, penetration och kortare laddning är alltid välkommet. Det ger ju en aggresivare spelstil, och man är inte lika tveksam inför att ladda om ett clip.
45sekunder är döden ibland, det har tagit tid att lära sig ladda vid rätt tillfällen. Måste jobba ännu mer på min Situaiton Awareness

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Ska ta mig till toppen på Franska trädet, 50B är väldigt sällsynt ute på fälten och den verkar OK. En del verkar ogilla 50 120, jag förstår inte riktigt varför.

Jag inbillar mig antagligen, men det känns som att AMX 50 100 har lite justerad MM. Tycker att den ofta paras mot andra AMX i motståndarlaget och oftare är Top Tier.
Känns lite synd att 50 120 och 50B tappar förmågan att "one-clippa" sina motståndare som 50 100 klarar i teorin. Men mer alpha, penetration och kortare laddning är alltid välkommet. Det ger ju en aggresivare spelstil, och man är inte lika tveksam inför att ladda om ett clip.
45sekunder är döden ibland, det har tagit tid att lära sig ladda vid rätt tillfällen. Måste jobba ännu mer på min Situaiton Awareness

Ja de är ju lite speciella att köra pga bristen av pansar, men kör man i en grupp av medium tanks är det ofta riktigt effektivt. Men det gäller att va försiktig med tanke på att till och med en tier 1 kan penetrera en 50b i sidan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja de är ju lite speciella att köra pga bristen av pansar, men kör man i en grupp av medium tanks är det ofta riktigt effektivt. Men det gäller att va försiktig med tanke på att till och med en tier 1 kan penetrera en 50b i sidan

Bristen på pansar stör mig inte så mycket, är van från US linjen T29 upp till gamla T30.
Svårast är att köra helt utan gun depression, 50 100 har väl ett par ynka grader men minsta lilla gupp i varken ställer verkligen till det.
Tur att man kan köra runt på lite knepiga ställen och försöka arbeta runt det.
US linjen har förstört alla tanks andra för mig nästan, tycker det är otroligt jobbigt att inte ha någon nämnvärd gun depression.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Bristen på pansar stör mig inte så mycket, är van från US linjen T29 upp till gamla T30.
Svårast är att köra helt utan gun depression, 50 100 har väl ett par ynka grader men minsta lilla gupp i varken ställer verkligen till det.
Tur att man kan köra runt på lite knepiga ställen och försöka arbeta runt det.
US linjen har förstört alla tanks andra för mig nästan, tycker det är otroligt jobbigt att inte ha någon nämnvärd gun depression.

Det beror säkert på min spelstil men märker faktiskt ingen större skillnad rent praktiskt när jag kör min t32 eller t26 sp jämfört med mina 50b eller 13 90. Men det kan ju vara så enkelt så att jag inte lärt mig nyttja det övertaget på de amerikanska

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det beror säkert på min spelstil men märker faktiskt ingen större skillnad rent praktiskt när jag kör min t32 eller t26 sp jämfört med mina 50b eller 13 90. Men det kan ju vara så enkelt så att jag inte lärt mig nyttja det övertaget på de amerikanska

50B är jag väldigt sugen på, jag gav upp medium grenen efter AMX 12t. Har funderat på att återuppta nu när jag har lärt mig autoloaders lite bättre, men det är många andra grenar som ska spelas med.

Hade ett par hyffsade matcher idag med, vad glad jag blir. Men WoT "tappade" bort en bra replay i Tier X match där jag låg top 3 med mest skada gjord på Arctic Region. Tydligen många som har samma problem. Märkligt och väldigt synd

Tittade på min insamlade xp idag och såg att den låg på 155k. AMX 50 120 är nära nu, men jag måste träna ny besättning 50 100 är en solklar keeper.
Måste grinda upp mycket credits med, har köpt många tanks det senaste. Tiger 2, JT, VK4502A.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Härligt med alla super proffs och mäster taktiker på WoT!

Blev uppläxad av en kille efter den här rundan:

Antar att 3.9k skada och knappt 1k spotting är dåligt, bra att veta så jag kan lägga ribban högre nästa gång

Kollade för skojs skull upp killens stats, och blev inte förvånad.
Bryr mig generellt sett inte om stats nämnvärt mycket, men ska man slänga skit på andra kan man väl ändå se till så att man är en hyffsad spelare själv?
Skrattade gott efteråt i vilket fall som helst

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.