Musen dör/försvinner under Windows 8.1

Permalänk
Avstängd

Musen dör/försvinner under Windows 8.1

Jag kör Windows 8.1 Pro med en Microsoft IntelliMouse Explorer mus.

Ibland (tror det händer när man bootar, eller när man kommer tillbaka från när datorn varit afk och man måste logga in igen) så dör musen och den går inte röra fast man ser pekaren. Sen när man loggar in så försvinner pekaren.

Varför knasar min Microsoft mus under Microsofts operativ system?
Den funkar fint under Linux.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Händer mig med, fast med en Razer ouroboros, jag får plugga ur/in den ibland. Händer dock inte varje uppstart.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag kör Windows 8.1 Pro med en Microsoft IntelliMouse Explorer mus.

Ibland (tror det händer när man bootar, eller när man kommer tillbaka från när datorn varit afk och man måste logga in igen) så dör musen och den går inte röra fast man ser pekaren. Sen när man loggar in så försvinner pekaren.

Varför knasar min Microsoft mus under Microsofts operativ system?
Den funkar fint under Linux.

Skrivet av Printscreen:

Händer mig med, fast med en Razer ouroboros, jag får plugga ur/in den ibland. Händer dock inte varje uppstart.

De vill inte att ni ska använda mus till deras fina touchOS

"Mus är så 1999" -M$ (Fast inte riktigt...)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Har du testat detta: http://news.softpedia.com/news/Keyboard-and-Mouse-Not-Working...

(Kanske irrelevant inser jag nu, gäller UEFI)

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem, ibland dör musen helt också. Windows you know...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64