Djurskit i paket från posten!

Permalänk
Medlem

Djurskit i paket från posten!

Får be om ursäkt i förhand då jag inte har den blekaste aning om vart denna tråd ska ligga, så jag lägger den här då det kan vara underhållande för någon att läsa.

Då till själva storyn då, jag beställde ett paket från inet den 27/12, var beredd på att jag skulle få vänta ett par dagar på den, eventuellt få paketet efter nyår, 30/12 var paketet framme i Sundsvall, därifrån brukar det ta en arbetsdag tills paketet kommer fram till Ica i min lilla by utanför Sundsvall, i detta fal tog det två, anyway, hämtade ut paketet för en halvtimme sedan och fick en rejäl överraskning.

Tog ett par bilder (får ursäkta kvaliten), som ni ser så är det små svarta skitpluppar från en råtta eller något, mycket trevligt kan jag lova!

Hela paketet:

Liten närmare titt:

Ännu närmare titt:

Här ser ni att detta odjur har tuggat sig igenom påsen och dumpat en last med skit där med!

Hoppas ingen nyss har ätit, isåfall får ni skylla er själva

Jag misstänker stort att detta hänt medans paketet legat stilla i 5 dagar i Postens lager i Sundsvall, vad ska man göra åt detta tro? Stämma dom? (:D)
Ska slänga iväg ett mejl till posten och se vad de säger, ni får gärna ge tips på vad jag ska göra åt detta.

En liten input bara, har plockat ut allt från dess förpackning och inget har blivit skadat, bara att dom har lekt kurragömma i mitt paket!

/Rockz

Visa signatur

-

Permalänk

Jag gissar på att det är din ica butik som är boven till råttan

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Det är nog snarare möss... Råttor äter inte vad som helst, och knappast in i paket för skojs skull...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Det är nog snarare möss... Råttor äter inte vad som helst, och knappast in i paket för skojs skull...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DasBoot_swe:

Jag gissar på att det är din ica butik som är boven till råttan

Spelar inte så stor roll vad som har orsakat detta, utan vad jag ska göra åt detta

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Informera alla i leveranskedjan om ditt fynd, och hoppas att det inte upprepar sig för andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Informera alla i leveranskedjan om ditt fynd, och hoppas att det inte upprepar sig för andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, håller på!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockztar:

Spelar inte så stor roll vad som har orsakat detta, utan vad jag ska göra åt detta

Tja, vore det ett lejon så hade jag varit nervös...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Tja, vore det ett lejon så hade jag varit nervös...

Skickades från m.sweclockers.com

Sålänge inte lejonet var kvar i paketet skulle jag inte oroa mig

Visa signatur

-

Permalänk

When the shit hits the fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Var jäkligt noga med hygien när du hanterar skiten, sorkfeber är ingen höjdare...

Vad gäller ersättning så kan du nog glömma det, eventuellt nån liten plåster-på-såren-grej. Varorna var ju trots allt hela.

Visa signatur
Permalänk
Postnord

Svar från Posten

Hej,

Vad tråkigt att läsa att du fått besök i ditt paket, så ska det naturligtvis inte gå till.
Ring eller maila in till vår kundservice så får vi ta detta vidare och undersöka var detta kan ha hänt.
Jag såg att du kontaktat oss med en synpunkt via vår hemsida angående detta. Du bifogade dock inga kontaktuppgifter så att vi kunde ta det vidare därifrån.

Vi behöver ett kollinummer:
Kontaktperson:
Telefonnummer:
Email:
Innehåll:
Hur varorna var förpackade (inner & yttre):
Hur förpackningen skadats:
Var är försändelsen nu:
Värdet på innehållet:
Skicka med bilderna om du mailar in:

Maila eller ring in till oss:
kundtjanst.logistik@posten.se eller 0771 333310, knappval 2 Öppet vardagar mellan 8-18:00

Mvh Malin, Posten kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Posten AB:

Hej,

Vad tråkigt att läsa att du fått besök i ditt paket, så ska det naturligtvis inte gå till.
Ring eller maila in till vår kundservice så får vi ta detta vidare och undersöka var detta kan ha hänt.
Jag såg att du kontaktat oss med en synpunkt via vår hemsida angående detta. Du bifogade dock inga kontaktuppgifter så att vi kunde ta det vidare därifrån.

Vi behöver ett kollinummer:
Kontaktperson:
Telefonnummer:
Email:
Innehåll:
Hur varorna var förpackade (inner & yttre):
Hur förpackningen skadats:
Var är försändelsen nu:
Värdet på innehållet:
Skicka med bilderna om du mailar in:

Maila eller ring in till oss:
kundtjanst.logistik@posten.se eller 0771 333310, knappval 2 Öppet vardagar mellan 8-18:00

Mvh Malin, Posten kundtjänst

LOL, visste inte att posten var aktiv på sveriges största datorforum!
Nice ändå...
Men jag börjar fundera på om det faktiskt är den "riktiga" posten. Eller är det någon som spelar posten bara? Om det inte är det, så är det väldigt imponerande att dom är aktiva här!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zsebbez:

LOL, visste inte att posten var aktiv på sveriges största datorforum!
Nice ändå...
Men jag börjar fundera på om det faktiskt är den "riktiga" posten. Eller är det någon som spelar posten bara? Om det inte är det, så är det väldigt imponerande att dom är aktiva här!

Finns säkert bra många fler företag här än du tror:)
Många företag googlar sig själva och hamnar sen här^^

Oavsett så har du all info i deras inlägg vilket är genuint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

LOL, visste inte att posten var aktiv på sveriges största datorforum!
Nice ändå...
Men jag börjar fundera på om det faktiskt är den "riktiga" posten. Eller är det någon som spelar posten bara? Om det inte är det, så är det väldigt imponerande att dom är aktiva här!

Det är riktiga posten eftersom det står "Posten" i stället för "Medlem", något man så vitt jag vet endast SweClockers kan ändra.