Sony presenterar Playstation Now – molnbaserad speltjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Vi har redan detta på PC. dvs bakåt kompatibla maskiner.

Därför jag gick över till PC istället, bakåtkompatibelt

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Endast för USA så förvänta er inte att det släpps i Europa närmaste åren iaf.

Skrivet av foh668:

Det lär knappast lanseras utanför USA. Redan där lär man stöta på problem på grund av anslutningarnas varierande kvalitet. Ser inte hur man ska kunna strömma ett helt spel utan att ha lagring på den enhet man använder. Det är en rolig idé att kunna strömma spel men det är tveksamt om vi är redo för detta.

Kanske är det så. Men Sony vill tjäna pengar på molntjänsten, så då är det väl mer troligt, att tjänsten kommer till Europa också!

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Inget jag är intressarad av iaf då jag har 2 ps3or samt ps2 hemma. PSX har jag inget intresse av. Isf hade jag redan ägt en

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Vi har redan detta på PC. dvs bakåt kompatibla maskiner.

Och påven äter blåbär?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Då jag har nästan alla konsoler sen början av 80-talet till nu så föredrar jag nog att spela på äkta hårdvaran.
Dock ser jag tjusningen för folk som inte har det ifall tjänsten skulle fungera bra hur de nu löser många bitar.

Fast jag skulle nog välja emulering på PC för PS1/PS2 framför den här tjänsten (med original skivor) och då jag har byggt om nästan alla de populäraste konsolernas handkontroller till PC så blir nog det bättre än att spela med den här tjänsten.

För PS3:an behöver jag heller inte tjänsten för då jag har runt 100 (give or take some) spel till PS3 och vet att jag har alla spel jag vill spela.

Men självklart ser jag användning för tjänster för många som inte har tillgång till original hårdvara eller laglig emulerbar miljö med riktiga handkontroller, frågan är hur bra det verkligen kommer att fungera? Den som lever får se

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crippen:

Därför jag gick över till PC istället, bakåtkompatibelt

Inte hur långt bak som helst utan att byta OS, finns spel som inte är allt för gamla men inte körs i senare Windows än XP

Permalänk
Discokungen
Skrivet av foh668:

Det lär knappast lanseras utanför USA. Redan där lär man stöta på problem på grund av anslutningarnas varierande kvalitet. Ser inte hur man ska kunna strömma ett helt spel utan att ha lagring på den enhet man använder. Det är en rolig idé att kunna strömma spel men det är tveksamt om vi är redo för detta.

Hahaha! Är du rolig eller? USA är riktigt dåliga på infrastruktur när det kommer till internet. Utanför storstäderna så är det inte helt lysande uppkoppling, kan jag säga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

Vi har redan detta på PC. dvs bakåt kompatibla maskiner.

Och relevansen är exakt vad?

Skrivet av Wifi:

Och så släpper ni Playstation Now till PC också...

Chansen är ju lika med noll.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av foh668:

Det lär knappast lanseras utanför USA. Redan där lär man stöta på problem på grund av anslutningarnas varierande kvalitet. Ser inte hur man ska kunna strömma ett helt spel utan att ha lagring på den enhet man använder. Det är en rolig idé att kunna strömma spel men det är tveksamt om vi är redo för detta.

Klart det kommer till utvalda länder i EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Det lär knappast lanseras utanför USA. Redan där lär man stöta på problem på grund av anslutningarnas varierande kvalitet. Ser inte hur man ska kunna strömma ett helt spel utan att ha lagring på den enhet man använder. Det är en rolig idé att kunna strömma spel men det är tveksamt om vi är redo för detta.

Det är inte så det fungerar... det enda som strömmas till din konsol/tv/mobil är en videoström. Om youtube fungerar utan att buffra så fungerar även detta. Det viktiga är inte egentligen bandbredden utan vilken latens du får till den närmaste servern.

Om ni vill testa hur detta fungerar i verkligheten är det bara att gå in på www.onlive.co.uk, registrera sig, ladda ner klienten och testa.

Jag körde precis igång Super Street Fighter IV - Arcade Edition på Onlive för att se hur det fungerar nu (det var nog ett år sedan jag testade sist) och det var helt klart spelbart. Latensen märker man men det är ok, särskilt om man spelar mindre intensiva spel (street fighter är ett dåligt exempel) och tittar man nära ser man att det ser ut som typ en 720p-video på youtube, men sitter man en bit ifrån, t.ex. som man gör vid TV:n ser det bra ut.

Testa själva, det finns gratisdemon på alla spel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hmm, det här var inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag först hörde om detta (dvs bakåtkompatibilitet, minns inga detaljer) när de först presenterade konsolen. Hade kanske tänkt mig nåt i stil med lokal emulering och man körde med sina egna, riktiga, gamla skivor. Men strömning med allt vad det innebär + avgift? Då får det nog vara. Nu har jag inget PS4 (än?) ändå, men men.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Hmm, det här var inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag först hörde om detta (dvs bakåtkompatibilitet, minns inga detaljer) när de först presenterade konsolen. Hade kanske tänkt mig nåt i stil med lokal emulering och man körde med sina egna, riktiga, gamla skivor. Men strömning med allt vad det innebär + avgift? Då får det nog vara. Nu har jag inget PS4 (än?) ändå, men men.

Vet inte vad du har hört men Sony har aldrig hävdat att ps4 skulle vara bakåtkompatibel. Däremot har de hävdat motsatsen och att detta kan vara en alternativ lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hahaha! Är du rolig eller? USA är riktigt dåliga på infrastruktur när det kommer till internet. Utanför storstäderna så är det inte helt lysande uppkoppling, kan jag säga.

Hur är det med läsförståelsen? Det jag påpekade med "varierande kvalitet" är ju precis det du har skrivit? Jag är fullt medveten om hur anslutningarna ser ut. Det var hela utgångspunkten för mitt synsätt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av foh668:

Hur är det med läsförståelsen? Det jag påpekade med "varierande kvalitet" är ju precis det du har skrivit? Jag är fullt medveten om hur anslutningarna ser ut. Det var hela utgångspunkten för mitt synsätt.

Jag ber om ursäkt! Jag verkar inte ha läst ditt inlägg ordentligt. Jag trodde du syftade på att det inte hade funkat utanför USA på grund av bristande infrastruktur!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Vet inte vad du har hört men Sony har aldrig hävdat att ps4 skulle vara bakåtkompatibel. Däremot har de hävdat motsatsen och att detta kan vara en alternativ lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, de använde inte de orden, men de sa att det eventuellt skulle gå att spela alla spel på PS4. Jag kollade på presentationen igen och man antydde att det handlade om cloud gaming, så jag antar att jag inte hade klart för mig vad det innebar och hoppades att det skulle vara nåt annat. Hursomhelst är jag skeptisk till den här lösningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Okej, de använde inte de orden, men de sa att det eventuellt skulle gå att spela alla spel på PS4. Jag kollade på presentationen igen och man antydde att det handlade om cloud gaming, så jag antar att jag inte hade klart för mig vad det innebar och hoppades att det skulle vara nåt annat. Hursomhelst är jag skeptisk till den här lösningen.

Har du testat Onlive nu som jag skrev om innan?

Jag är absolut ingen förespråkare av Onlive, har aldrig köpt något där och tycker att det fungerar ibland bra och ibland dåligt, men det verkar vara många som är nyfikna på sådana här saker som nu för Playstation men som inte vet att man kan testa exakt detta, just nu, hemma, gratis...

(Obs, www.onlive.co.uk ska man använda för närmare servrar än .com)

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det har läkt ut några video av PlayStation Now beta test och de flesta verkar ha inga problem bara lite lag.
Spelen kan hyras: 1dag, 7dagar, 30dagar, etc.
PlayStation Now ska komma till Europa också men det kommer dröja Q1 2015 för EU