Razer Project Christine på CES 2014

Permalänk
Medlem

Känns ju lite som att om en användare inte orkar följa en generell guide på hur man sätter ihop en vanlig dator så vill han nog inte heller bestämma sig för vilka moduler han skall ha till sin Razer Christine.

Har ju märkt att i samma stund som en person säger "vilket grafikkort skall jag ha" eller "hur sätter man ihop en burk" så brukar det i 3 fall av 5 vara så att han inte vill bygga eller komponera sin burk ändå.

Känns bara som att Razer vill ta tillvara på denna "marknaden" av användare som annars hade gått till SIBA och frågat Jocke Handtralla vilken dator han skall köpa för att spela BF 4 på som inte kostar mer än 5000 kr och går hem med en dator på avbetalning som kostar 20.000 kr totalt, med (dåligt valda) komponenter som egentligen kostar 10.000 kr.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk

Jag gillar konceptet, men delarna lär ju bli rätt dyra och det hjälper inte när chassit är fult som stryk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ser inte vem som skulle tänkas köpa denna. Vanliga datorer är redan enkla att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Låt oss jämföra en vanlig stationär och denna Christine.
En vanlig stationär är kanske inte svår för oss, men tar en stund att pula med oavsett,
möjligtvis lite längre för en oerfaren, sedan behöver den dammas av inuti, låter en del
om du inte har riktigt bra fläktar och ljuddämpat chassi.
Med en sådan här dator som Razer nu skapat, kan du byta delar snabbare, varenda j*vel fattar,
och du behöver inte underhålla på samma sätt den alltså damma av inuti osv, datorn i sig kan vara väldigt kompakt
i jämförelse vilket är praktiskt, speciellt för någon som jag som inte har mycket plats hemma.
Att byta delar på en sådan dator är som att koppla ur/in en USB sticka, fast större

Permalänk
Medlem

Detta verkar dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Låt oss jämföra en vanlig stationär och denna Christine.
En vanlig stationär är kanske inte svår för oss, men tar en stund att pula med oavsett,
möjligtvis lite längre för en oerfaren, sedan behöver den dammas av inuti, låter en del
om du inte har riktigt bra fläktar och ljuddämpat chassi.
Med en sådan här dator som Razer nu skapat, kan du byta delar snabbare, varenda j*vel fattar,
och du behöver inte underhålla på samma sätt den alltså damma av inuti osv, datorn i sig kan vara väldigt kompakt
i jämförelse vilket är praktiskt, speciellt för någon som jag som inte har mycket plats hemma.
Att byta delar på en sådan dator är som att koppla ur/in en USB sticka, fast större

Folk som har behov av en dyr dator med hög prestanda bör veta något om datorer, annars är man ändå ute efter fel produkt.

Du kommer kunna få en bättre dator med bra fläktar och ljuddämpat chassi, eller varför inte vattenkylning för en extremt mycket billigare peng med montering, så det kommer aldrig någonsin vara billigare med någon "modulär" dator.

Ser ärligt talat inte vilket behov denna dator uppfyller som vanliga datorer inte gör.

Dold text
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Folk som har behov av en dyr dator med hög prestanda bör veta något om datorer, annars är man ändå ute efter fel produkt.

Du kommer kunna få en bättre dator med bra fläktar och ljuddämpat chassi, eller varför inte vattenkylning för en extremt mycket billigare peng med montering, så det kommer aldrig någonsin vara billigare med någon "modulär" dator.

Ser ärligt talat inte vilket behov denna dator uppfyller som vanliga datorer inte gör.

Du menar alltså att för att man inte vet mycket om datorer ska man inte köpa bra dyra monstergrejer?
Förresten pratades det om att det förmodligen inte bara kommer vara Razer som gör dessa moduler
utan att andra kan göra egna, hur ska du veta hur dyrt det kommer bli? Med tiden kanske det blir en
standard vem vet, vore ju bra faktiskt..

Citat:

Ser ärligt talat inte vilket behov denna dator uppfyller som vanliga datorer inte gör.

Då är du aningen blind, läste du inte vad jag skrev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du menar alltså att för att man inte vet mycket om datorer ska man inte köpa bra dyra monstergrejer?
Förresten pratades det om att det förmodligen inte bara kommer vara Razer som gör dessa moduler
utan att andra kan göra egna, hur ska du veta hur dyrt det kommer bli? Med tiden kanske det blir en
standard vem vet, vore ju bra faktiskt..

Då är du aningen blind, läste du inte vad jag skrev?

Måste du vara stroppig för att hävda dig?

Jag anser att om man behöver en "monsterdator" vet man om det. Det enda denna "dator" har som inte en vanlig dator har är mineralolje-kylning. Den kommer naturligt att vara mycket dyrare än en vanlig dator och det kommer inte vara värt det.

Visst, du kan byta komponenter på 10 sekunder, hur ofta man nu gör det, men det kommer inte vara värt tusentals kronor extra. En dator är idag redan så pass enkla att uppgradera för vem som helst, och det blir bara enklare och enklare. När vi väl har denna dator ute på marknaden kommer vem som helst vara kompetent nog till att uppgradera en dator.

Jag vet inte hur du får det till att en "modulär" dator kan vara kompaktare än en vanlig dator, det är orimligt, speciellt om komponenterna ska sitta på rad och se likadan och fina ut. Om de lyckas göra en av dessa modulära datorer lika stora som en mini-itx dator så lär det vara en lång tid framåt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Måste du vara stroppig för att hävda dig?

Jag anser att om man behöver en "monsterdator" vet man om det. Det enda denna "dator" har som inte en vanlig dator har är mineralolje-kylning. Den kommer naturligt att vara mycket dyrare än en vanlig dator och det kommer inte vara värt det.

Det är väldigt stor skillnad på att veta att man behöver en monsterdator och ha kunskap/tid/intresse att sätta ihop den själv. Jag kan se en viss marknad för detta faktiskt. Det kommer ju hårdvarumässigt inte vara svårare än att byta modul än att koppla in en USB HDD. Ja, det kommer bli attans dyrt, ja det kommer ha sina barnsjukdomar och ja det kommer inte finnas lika många alternativ som en stationär. Jag tror personligen att de kommer lägga ned det på prototypstadiet på grund av väldigt höga kostnader. Hade varit roligt att se det färdigt däremot ^^ Ambitiöst känns som ett klent ord för detta projekt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Måste du vara stroppig för att hävda dig?

Jag anser att om man behöver en "monsterdator" vet man om det. Det enda denna "dator" har som inte en vanlig dator har är mineralolje-kylning. Den kommer naturligt att vara mycket dyrare än en vanlig dator och det kommer inte vara värt det.

Visst, du kan byta komponenter på 10 sekunder, hur ofta man nu gör det, men det kommer inte vara värt tusentals kronor extra. En dator är idag redan så pass enkla att uppgradera för vem som helst, och det blir bara enklare och enklare. När vi väl har denna dator ute på marknaden kommer vem som helst vara kompetent nog till att uppgradera en dator.

Jag vet inte hur du får det till att en "modulär" dator kan vara kompaktare än en vanlig dator, det är orimligt, speciellt om komponenterna ska sitta på rad och se likadan och fina ut. Om de lyckas göra en av dessa modulära datorer lika stora som en mini-itx dator så lär det vara en lång tid framåt.

Stroppig? Du säger att du inte ser någon som helst användning för såna datorer när jag redan själv hade skrivit
det i inlägget du svarade på? Jag tror verkligen inte det kommer handla om småslantar det gör det aldrig
med nya grejer heller, det är en idé som mycket möjligt kan bli något stort, det måste ju inte heller bara vara
Razer som producerar såna i så fall, om det får mycket stöd kan utvecklingen påskyndas och i framtiden kanske
vi har en standard, där det är mycket billigare.

Angående utseendet så är det bara ett projekt och det måste inte se ut sådär utan kan vara helt annorlunda.
Jag tänker mig detta som Phonebloks, ett projekt, en idé som verkligen inte bara ska viftas bort.
Förresten liknar det även konceptet att bara kunna byta delar på enklaste sätt möjligt.
Sedan ser jag inte ett problem med att göra så små som mini-itx, är ju just denna dom visade nu som är
något större, jag tror att dom kan göra en kompakt dator och ha moduler som fungerar som lådor till exempel.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Plug and play (läs pray), på riktigt, i framtiden.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Älskar designen på den. Om den funnits idag, och om du kunnat lira grafiktunga spel (t.ex senaste battlefield) på ultra med 90+ FPS (är vad jag har nu) så hade jag mycket väl kunnat köpa den för designen. Kostat vad det kostat vill. Anledningen till att jag köpte min Macbook var för att jag gillade enkelheten samt designen. Kan tänka mig att jag hade kunnat göra något liknande med denna. Sedan tänker jag mig ju att man kanske måste byter grafikkort efter 2-3år, CPU efter kanske 2. Då ska "tornet" i mitten kunna vara i minst 5 år enligt mig. Hade det funnits ett chassi som såg ut så här så hade jag köpt det ;D

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ser ärligt talat inte vilket behov denna dator uppfyller som vanliga datorer inte gör.

Skillnaden är att du kan uppgradera den enkelt också, utan att man behöver vara kunnig. Man kan köpa en färdigmonterad fet dator, men inte uppgradera den om 3 år utan att lämna in den eller köpa en ny. Som Linus i https://www.youtube.com/watch?v=1FW78IAfybI&feature=youtube_g... nämnde, man kan tex ha en abonnemangsbaserad dator där man får uppdaterade delar med jämna mellanrum, och behöver endast byta det som blivit gammalt.

Sen kan jag tycka att även för mig som rutinerad datorbyggare skulle det spara mycket tid och huvudvärk om man inte behövde fundera på vilka delar som passar ihop eller böka med kabeldragning, även om det såklart har sin lilla charm också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Skillnaden är att du kan uppgradera den enkelt också, utan att man behöver vara kunnig. Man kan köpa en färdigmonterad fet dator, men inte uppgradera den om 3 år utan att lämna in den eller köpa en ny. Som Linus i https://www.youtube.com/watch?v=1FW78IAfybI&feature=youtube_g... nämnde, man kan tex ha en abonnemangsbaserad dator där man får uppdaterade delar med jämna mellanrum, och behöver endast byta det som blivit gammalt.

Sen kan jag tycka att även för mig som rutinerad datorbyggare skulle det spara mycket tid och huvudvärk om man inte behövde fundera på vilka delar som passar ihop eller böka med kabeldragning, även om det såklart har sin lilla charm också.

Man behöver inte vara en rutinerad datorbyggare för att veta hur man byter ett grafikkort eller en processor. Det är redan enkelt nog för en svensson att googla reda på instruktioner.

Att prenumerera på saker man inte ens äger är bullshit, betalar jag för något vill jag äga det, men det är vad jag tycker.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Man behöver inte vara en rutinerad datorbyggare för att veta hur man byter ett grafikkort eller en processor. Det är redan enkelt nog för en svensson att googla reda på instruktioner.

Att prenumerera på saker man inte ens äger är bullshit, betalar jag för något vill jag äga det, men det är vad jag tycker.

Jag känner både en och två som inte är bekväma med att överhuvudtaget öppna chassit. Och prenumeration är inget tvång, men en helt ny affärsmodell som nog en hel del skulle vara intresserade av. Försök tänka lite mer open-minded, man kan inte bara se allt ur sitt eget perspektiv.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Full Strike:

Skillnaden är att du kan uppgradera den enkelt också, utan att man behöver vara kunnig. Man kan köpa en färdigmonterad fet dator, men inte uppgradera den om 3 år utan att lämna in den eller köpa en ny. Som Linus i https://www.youtube.com/watch?v=1FW78IAfybI&feature=youtube_g... nämnde, man kan tex ha en abonnemangsbaserad dator där man får uppdaterade delar med jämna mellanrum, och behöver endast byta det som blivit gammalt.

Sen kan jag tycka att även för mig som rutinerad datorbyggare skulle det spara mycket tid och huvudvärk om man inte behövde fundera på vilka delar som passar ihop eller böka med kabeldragning, även om det såklart har sin lilla charm också.

Om den ska vara uppgraderingsbar så länge är jag väldigt nyfiken på hur de tänker lösa designen av den. Om du hade en tre år gammal dator idag hade du haft en Clarkdale vilket betyder ingen PCIe 3.0, USB 3.0 eller SATA III. Så hela moderkortet måste sitta i modulen för processorn så den klossen kommer kosta som en processor och komplett moderkort. Sen ställer det rätt höga krav på ledningarna för PCIe som går runt i chassit för den typen av extenders är väldigt känsliga för avstånd. Speciellt när bandbredden ökar. Kontakterna för USB 3.0 är också unik så den biten måste också vara modulär. Sen undrar jag hur de ska lösa uppgradering av RAM också för det måste också sitta integrerat i samma låda som chipset och CPU.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag tror de missade en liten detalj med kylsystemet. Eftersom PSU modulen har Power *och* Water Cooling(eftersom det står på modulen så lär det vara för hela systemet) så är det väl mer troligt att de två runda kontakterna är speedplugs för vattenkylning? eller så är de där bara för stabilitet.. är de för stabilitet så lär det inte vara speciellt effektivt med mineralolja ledande värme via två konvektiva steg till stommen som då skulle vara vattenkyld.
Men eftersom stommen är vattenkyld, och om PSUn också är modulär med samma kontakt så måste vattnet gå över en modulkoppling vilket som, så de två runda är troligen för vatten. Detta innebär att komponenterna är kylda med mineralolja som troligen är kylt av vattenblock, och på CPU och GPU så lär vattenblocket ligga direkt mot chipet och endast minnen osv är kylda via mineraloljan. Detta borde vara extremt effektivt, liknande de nyare superdatorerna som är insäkta i mineralolja som i sin tur är kyld med vattenkylning eller liknande.

Självklart blir det ju dyrt som snusken, men är Razor smarta så lär de sälja stommen och komponenterna innuti modulerna, och själva modulskalen leaseade, så man skickar in en modul när man vill uppgradera den och betalar för den nya komponenten och lite extra, så man slipper betala för ett nytt modulskal varge gång. Isf skulle det kunna vara fördelaktigt med *riktigt* bra kylprestanda, bra användarvänlighet för ett någorlunda högt engångspris, sen uppdateringar för vad man annars hade betalat framöver. Tror rätt många skulle kunna vara sugna på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Om den ska vara uppgraderingsbar så länge är jag väldigt nyfiken på hur de tänker lösa designen av den. Om du hade en tre år gammal dator idag hade du haft en Clarkdale vilket betyder ingen PCIe 3.0, USB 3.0 eller SATA III. Så hela moderkortet måste sitta i modulen för processorn så den klossen kommer kosta som en processor och komplett moderkort. Sen ställer det rätt höga krav på ledningarna för PCIe som går runt i chassit för den typen av extenders är väldigt känsliga för avstånd. Speciellt när bandbredden ökar. Kontakterna för USB 3.0 är också unik så den biten måste också vara modulär. Sen undrar jag hur de ska lösa uppgradering av RAM också för det måste också sitta integrerat i samma låda som chipset och CPU.

Min gissning är att man måste uppgradera CPU och minnen tillsammans. PCIex3 är nog för svårt att lösa avståndet med ja, kanske sväljer de bandbräddsbegränsningar och kör grafikkort via något som liknar thunderbolt.. USB3 lär ju ha sina egna kontakter som helt enkelt fungerar som förlängningskablar, eller så har de ingen usb3 på moderkortet och sätter kontrollkretsar för sånt separat kopplade med vad de nu tänker koppla grafikkorten genom. Ser ut som att de har 8-10x11-14 kontakter som inte är för 12V 5V osv, eftersom det är PSU+WC+14modulplatser så lär det kanske vara 8*14 kontakter, så 8 ledare till varge modul. Verkar som att 8-10pins(av 20) på thunderbolt används för kommunikation, så så länge det inte går att koppla parallelt så lär det ju vara ungefär liknande bandbräddsbegränsningar. Eventuellt så kanske det funkar lite mer som PCIex med lanes, så grafikkort och framtida SSD diskar kanske inte blir berörda av bandbräddsbegränsningar om man låter bli att koppla in alla 14 moduler.

EDIT: kanske skulle ha tittat på klippet också, där de sa att det var PCIex baserat.. och om 2 modulkontakter skulle vara för styrning av själva systemet så behövs det bara 12 kanaler. Eller ja om det funkar som PCIex på dem avstånden så kanske den har stöd för en massa lanes helt enkelt, och kontrollmudulen säger åt alla andra moduler vilka pinnar de ska skicka på.. grafikkorten kanske får 16 pinnar var då eller nått..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nilssab:

Min gissning är att man måste uppgradera CPU och minnen tillsammans. PCIex3 är nog för svårt att lösa avståndet med ja, kanske sväljer de bandbräddsbegränsningar och kör grafikkort via något som liknar thunderbolt.. USB3 lär ju ha sina egna kontakter som helt enkelt fungerar som förlängningskablar, eller så har de ingen usb3 på moderkortet och sätter kontrollkretsar för sånt separat kopplade med vad de nu tänker koppla grafikkorten genom. Ser ut som att de har 8-10x11-14 kontakter som inte är för 12V 5V osv, eftersom det är PSU+WC+14modulplatser så lär det kanske vara 8*14 kontakter, så 8 ledare till varge modul. Verkar som att 8-10pins(av 20) på thunderbolt används för kommunikation, så så länge det inte går att koppla parallelt så lär det ju vara ungefär liknande bandbräddsbegränsningar. Eventuellt så kanske det funkar lite mer som PCIex med lanes, så grafikkort och framtida SSD diskar kanske inte blir berörda av bandbräddsbegränsningar om man låter bli att koppla in alla 14 moduler.

EDIT: kanske skulle ha tittat på klippet också, där de sa att det var PCIex baserat.. och om 2 modulkontakter skulle vara för styrning av själva systemet så behövs det bara 12 kanaler. Eller ja om det funkar som PCIex på dem avstånden så kanske den har stöd för en massa lanes helt enkelt, och kontrollmudulen säger åt alla andra moduler vilka pinnar de ska skicka på.. grafikkorten kanske får 16 pinnar var då eller nått..

Fast antalet pinnar hjälper ju inte rakt av. Ska de skicka PCIe så långt lär de behöva något aktivt i själva mittkonsolen som sköter den överföringen. Problemet om de kör något aktivt så tappar de ju möjligheten att uppgradera till nya standarder på ett enkelt sätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Om den ska vara uppgraderingsbar så länge är jag väldigt nyfiken på hur de tänker lösa designen av den. Om du hade en tre år gammal dator idag hade du haft en Clarkdale vilket betyder ingen PCIe 3.0, USB 3.0 eller SATA III. Så hela moderkortet måste sitta i modulen för processorn så den klossen kommer kosta som en processor och komplett moderkort. Sen ställer det rätt höga krav på ledningarna för PCIe som går runt i chassit för den typen av extenders är väldigt känsliga för avstånd. Speciellt när bandbredden ökar. Kontakterna för USB 3.0 är också unik så den biten måste också vara modulär. Sen undrar jag hur de ska lösa uppgradering av RAM också för det måste också sitta integrerat i samma låda som chipset och CPU.

Min gissning är att de kommer för göra en HEL del tänkande och speciallösningar för att få det att fungera. Jag tror på iden, men tror tyvärr att det blir väldigt svårt att få den praktiskt/ekonomiskt gångbar. Allt går ju att lösa, frågan är bara vilken prislapp du accepterar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast antalet pinnar hjälper ju inte rakt av. Ska de skicka PCIe så långt lär de behöva något aktivt i själva mittkonsolen som sköter den överföringen. Problemet om de kör något aktivt så tappar de ju möjligheten att uppgradera till nya standarder på ett enkelt sätt.

jo precis, det jag menade först var mest att thunderbolt med 10ledare funkar ju på semi-långa avstånd, så med den mängder pinnar så borde de åtminstone kunna ha samma bandbrädd som en thunderbolt per modul
Men du har rätt, om de inte lyckas se till att ledarna endast är ledare så kommer det ju krävas uppdateringar av basstationen.

btw, extremt opålitlig info, men lite hint av Athene att de ska ha något i stil med 60dollar i månaden system eller dyl.
http://www.youtube.com/watch?v=QzID5Kt5m2w iofs lästa han det på polygon men google hittade det inte på första försöket så jag gav upp.

Permalänk
Medlem

Undrar hur prislappen kommer se ut

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nilssab:

jo precis, det jag menade först var mest att thunderbolt med 10ledare funkar ju på semi-långa avstånd, så med den mängder pinnar så borde de åtminstone kunna ha samma bandbrädd som en thunderbolt per modul
Men du har rätt, om de inte lyckas se till att ledarna endast är ledare så kommer det ju krävas uppdateringar av basstationen.

btw, extremt opålitlig info, men lite hint av Athene att de ska ha något i stil med 60dollar i månaden system eller dyl.
http://www.youtube.com/watch?v=QzID5Kt5m2w iofs lästa han det på polygon men google hittade det inte på första försöket så jag gav upp.

Ja fast det löser antagligen ändå inte problemet när nästa generation av något kommer. Thunderbolt räcker inte för ett grafikkort i dagsläget och behovet av bandbredd kommer inte bli lägre. Eller ja, det räcker inte för grafikkort man vill spela på och är det inte ett spelmaskin så är ju konceptet helt meningslöst. Ska bli intressant att se hur de faktiskt löser det rent tekniskt. För som det ser ut nu verkar det ju inte vara framtidssäkert utan bara väldigt dyrt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Gillar detta Concept starkt, det finns mycket utrymme för förändringar och förbättringar. Prislappen är svår att säga vart den landar, sannolikt ganska högt. Dock så finns det ju undantag prismässigt vad gäller dyra märken, kolla bara på Apple tv

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.