Problem med Asus Geforce Gtx 760

Permalänk
Medlem

Problem med Asus Geforce Gtx 760

Hallå allesammans!

Fick nyligen hem min nya dator och jag har fixat ihop den och den verkar fungera som den ska, förutom en grej.
Problemet är när jag skulle starta upp den första gången, då fick jag ingen bild. Så jag prövade att koppla ur vissa sladdar och när jag drog ut strömsladden till Grafikkortet så fick jag helt plötsligt bild på skärmen när jag startade upp den igen.

När jag sedan skulle mata in skivan man fick med grafikkortet så kom ett meddelande upp: "Please Install VGA cards of Asus".
Tyckte det kändes väldigt märkligt och när jag skulle pröva att spela Skyrim så laggade det en hel del.
För övrigt så funkar fläktarna på grafikkortet utan att strömsladdarna

Tips på råd? Fattar verkligen ingenting just nu..

http://i.imgur.com/97dJTDS.png

Permalänk
Medlem

Grafikkortet ska ha två strömsladdar för att fungera som det ska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Grafikkortet ska ha två strömsladdar för att fungera som det ska.

Yes, de sitter i men de "leds" ihop till en gemensam sladd till nätaggregatet.

bild:
http://i.imgur.com/34zIaQ0.png

Permalänk
Medlem

Då borde det ju fungera. Finns väl inget annat att göra än att testa med ett annat grafikkort eller testa grafikkotet i en annan dator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Då borde det ju fungera. Finns väl inget annat att göra än att testa med ett annat grafikkort eller testa grafikkotet i en annan dator.

Det är det som är det skumma, när jag kopplar in sladden i nätaggregatet så får jag ingen bild på skärmen :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenixxor:

Det är det som är det skumma, när jag kopplar in sladden i nätaggregatet så får jag ingen bild på skärmen :S

Har du kopplat skärmarna till grafikkortet eller moderkortet?
Svarade du moderkortet får du ta och koppla om.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Har du kopplat skärmarna till grafikkortet eller moderkortet?
Svarade du moderkortet får du ta och koppla om.

Har kopplat till moderkoret.. pinsamt.. :s
Men då borde det alltså funka om jag kopplar det till grafikkortet?

Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenixxor:

Har kopplat till moderkoret.. pinsamt.. :s
Men då borde det alltså funka om jag kopplar det till grafikkortet?

Tack för svaret

Koppla skärm till grafikkort och sätt i strömförsörjning till grafikkortet så ska allt fungera bra.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Koppla skärm till grafikkort och sätt i strömförsörjning till grafikkortet så ska allt fungera bra.

Där hade vi problemet, det funkar som det ska nu! Tack så mycket