Permalänk

Felmeddelande!!

När jag försöker öppnar NVIDIA's kontrollpanel så kommer alltid samma felmeddelande upp "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU-enhet" vad är det som har hänt och hur åtgärder jag det här?

Permalänk
Medlem

Koppla in din skärm till grafikkortet istället för till moderkortet.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cherrywhisper:

När jag försöker öppnar NVIDIA's kontrollpanel så kommer alltid samma felmeddelande upp "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU-enhet" vad är det som har hänt och hur åtgärder jag det här?

Hittade något om att uppdatera bios, vet inte om detta hjälper dig

https://forums.geforce.com/default/topic/527148/you-are-not-c...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lego Master
Skrivet av cherrywhisper:

När jag försöker öppnar NVIDIA's kontrollpanel så kommer alltid samma felmeddelande upp "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU-enhet" vad är det som har hänt och hur åtgärder jag det här?

Provat installera om drivrutiner och Nvidiapanelen med en clean install?

Nu förutsätter jag att det inte är ett rent kopplingsfel från din sida...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Koppla in din skärm till grafikkortet istället för till moderkortet.

Går det att göra på en bärbar? Och i så fall hur?

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Provat installera om drivrutiner och Nvidiapanelen med en clean install?

Nu förutsätter jag att det inte är ett rent kopplingsfel från din sida...

Kopplingsfel är det i så fall från affären för jag har inte gjort nåt med min bärbara^^

Hmm nej hur gör man det? (sorry förstår mig inte så bra på datorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hittade något om att uppdatera bios, vet inte om detta hjälper dig

https://forums.geforce.com/default/topic/527148/you-are-not-c...

Skrivet av cherrywhisper:

Går det att göra på en bärbar? Och i så fall hur?

Skrivet av cherrywhisper:

Kopplingsfel är det i så fall från affären för jag har inte gjort nåt med min bärbara^^

Hmm nej hur gör man det? (sorry förstår mig inte så bra på datorer)

Kan vara så att den integrerade grafiken är igång. Ska finnas ett alternativ i BIOS för att stänga av den.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cherrywhisper:

När jag försöker öppnar NVIDIA's kontrollpanel så kommer alltid samma felmeddelande upp "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU-enhet" vad är det som har hänt och hur åtgärder jag det här?

Vet du om du kör 32-bit eller 64-bit windows?
Och kör du windows 7, 8 eller 8.1?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Vet du om du kör 32-bit eller 64-bit windows?
Och kör du windows 7, 8 eller 8.1?

64-bit och windows 8.1

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Kan vara så att den integrerade grafiken är igång. Ska finnas ett alternativ i BIOS för att stänga av den.

Jag kollade där men antingen så finns det inte vid windows 8.1 eller så vet jag helt enkelt inte hur man hittar den för jag hittade inget.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cherrywhisper:

Jag kollade där men antingen så finns det inte vid windows 8.1 eller så vet jag helt enkelt inte hur man hittar den för jag hittade inget.. :/

BIOS ska inte ha någonting med operativsystemet att göra... vilken dator har du?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

BIOS ska inte ha någonting med operativsystemet att göra... vilken dator har du?

ASUS R505C-XO463H, GPU = Intel Core i7-3537U, 2.0GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cherrywhisper:

64-bit och windows 8.1

Testa att ladda ner denna och installera den, det är dom senaste drivrutinerna till ditt grafikkort och dom är till just ditt windows http://www.geforce.com/drivers/results/71706

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Testa att aktivera maximal prestanda i energisparsinställningarna i Windows.

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Testa att ladda ner denna och installera den, det är dom senaste drivrutinerna till ditt grafikkort och dom är till just ditt windows http://www.geforce.com/drivers/results/71706

Det kommer upp felmeddelandet att jag måste installera en Intel-drivrutin först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cherrywhisper:

Det kommer upp felmeddelandet att jag måste installera en Intel-drivrutin först.

Prova att gå in här och välj ditt windows i listan och under vga ladda ner intel drivrutinerna och sen försöka installera nvidia igen.
http://www.asus.com/se/supportonly/R505CB/#support_Download

Annars så skapa ett konto på Asus och registrera din dator där så kan du lättare hitta rätt drivrutiner och få support med problem.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av cherrywhisper:

Det kommer upp felmeddelandet att jag måste installera en Intel-drivrutin först.

ASUS R505C, om du har denna modellen innehåller det inte änns ett nvidia grafikkort enligt denna sidan och isåfall är det inte konstigt att din nvidia drivrutin inte fungerar http://pchappy.com.au/notebook/notebooks/ultrabooks/asus-r505...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

ASUS R505C, om du har denna modellen innehåller det inte änns ett nvidia grafikkort enligt denna sidan och isåfall är det inte konstigt att din nvidia drivrutin inte fungerar http://pchappy.com.au/notebook/notebooks/ultrabooks/asus-r505...

Enligt denna sidan har min dator även Intel Core i5 men min är en i7 så den modellen är inte den samma eftersom det finns en hel rad olika modeller av den här

Permalänk
Sötast

Se till så att _ALLA_ drivrutiner är installerade inklusive till ditt Intel-kort.

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Prova att gå in här och välj ditt windows i listan och under vga ladda ner intel drivrutinerna och sen försöka installera nvidia igen.
http://www.asus.com/se/supportonly/R505CB/#support_Download

Annars så skapa ett konto på Asus och registrera din dator där så kan du lättare hitta rätt drivrutiner och få support med problem.

Tack det löste sig nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cherrywhisper:

Tack det löste sig nu!

Skönt det

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning