Sony sålde 4,2 miljoner Playstation 4 under 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det är nog siffror för hela Norden då all distribution i Sverige, Norge, Danmark och Finland sker genom samma företag, Nordisk Film. Vi är inte så högt prioriterade av Sony, så jag tvivlar på att vi ska ha fått 15000 enheter, utan snarare kanske 5000-7000 enheter och resterande fördelas över de övriga länderna.

Webhallen bara dom fick in en 1500 enheter i första omgången till Sverige så jag tror faktiskt att Sverige kan ha fått 15000 enheter utan större problem.
Dom är ett av 27 ställen som enligt prisjakt säljer PS4 och då är inte Game, Gamestop m.fl ens med i den listan så det är inte så osannolikt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

TV-funktionen fungerar inte bara i USA vilket du får det att låta som.

TV-problem med Xbox One i Europa Det är dock stora problem (som i dagsläget inte kommer att lösas lätt)

Skrivet av Lessismore:

Har hört många som försökt få tag på en PS4:a, men tyvärr. Det har varit omöjligt sedan release-dagen. Om man nu inte köper en på Blocket/Tradera för 8.000kr

Betyder ju fortfarande inte att den inte är släppt i Sverige eftersom release var i November, att tillgången av den är dålig är en helt annan parameter och gäller över hela världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Webhallen bara dom fick in en 1500 enheter i första omgången till Sverige så jag tror faktiskt att Sverige kan ha fått 15000 enheter utan större problem.
Dom är ett av 27 ställen som enligt prisjakt säljer PS4 och då är inte Game, Gamestop m.fl ens med i den listan så det är inte så osannolikt.

Jaså? Ja om Webhallen fick ett sånt stort parti så kanske det stämmer trots allt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jaså? Ja om Webhallen fick ett sånt stort parti så kanske det stämmer trots allt

Dom har postat 2 ggr på deras FB nämligen det är därför jag vet. Ena gången på deras lager där det stod en rackarns massa pallar typ och dom fråga hur många det var. Andra posten dom la upp var från någon butik där 2 hela väggar var staplade från golv till tak typ med PS4 kartonger.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Ni som sitter på en PS4 måste ju prova Don't Starve: Console edition, fruktansvärt enkelt och underhållande!
I väntan på alla maffiga releaser är detta suveränt tidsfördriv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Elgiganten på Sveavägen fick ju in 300 enheter till launch... så 15000 i Sverige låter rimligt

Permalänk
Medlem

Finns i lager hos Elgiganten för 6k ink killzone btw....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Jag har också en receiver med HDMI-ingång, ändå vill jag ha en Xbox One. Det kan vara smidigt att kunna använda allt genom samma enhet, till exempel att kunna ta emot Skype-samtal samtidigt som man ser på TV/spelar/kollar film eller slippa leta upp tv-dosan för att slå på allt m.m. Är lite trött på att växla input på min receiver om jag ska vara ärlig, känns inte särskilt modernt. Möjligheten att kunna streama datorns skärm till Xbox, trådlöst tror jag blir najs med.

Xbox One är enligt mig inte en spelkonsol, det är en underhållningsmaskin.

Så en spelkonsol är inte en underhållningsmaskin alltså?

Skrivet av strejf:

TV-funktionen fungerar inte bara i USA vilket du får det att låta som.

Majoriteten av funktionerna gör bara det i början. Tex. Netflix.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Finns i lager hos Elgiganten för 6k ink killzone btw....

Och varför skulle jag vilja pröjsa 6k när jag kan få samma skit för drygt 4,500kr när de väl är i lager?

Väntar då hellre 3-4 månader (tills april typ) och köper mig det för nästan 2000kr mindre.

Alla har inte strax över 2000 extra att bara slänga ut sådär, tänk efter lite kanske.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qarez:

Och varför skulle jag vilja pröjsa 6k när jag kan få samma skit för drygt 4,500kr när de väl är i lager?

Väntar då hellre 3-4 månader (tills april typ) och köper mig det för nästan 2000kr mindre.

Alla har inte strax över 2000 extra att bara slänga ut sådär, tänk efter lite kanske.

Tror nog han menar dessa som är beredd att lägga ut det priset för att få PS4. För dessa är begäret att ha större än vad deras vett tyvärr.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

AKA Steam Machine?

Ja jag har ett getöga på Steam OS, men vi får se..

Permalänk
Medlem

Konstigt att ps4 säljer mer dom har 48 marknader öppna xbox one har 13, hade dom haft lika många hade de inte skiljt mycke, själv tänker jag köpa bägga konsolerna, så fort man hittar ett spel man vill ha vet man att man kan spela de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Faaaaaast..... Varför står det då inget PS4 framför min TV här?

De har ju producerat för lite konsoller, det räcker ju inte till.

Finns tonvis av folk som går utan här i sverige, då man var tvungen att ha förbokat det bra jävla mycket tidigare än det släpptes.

Folk som ännu inte fått det får ju vänta till typ mars-april.

Jag var på Gamestop igår 12 jan i Trollhättan. Och jag frågade om PS4, dom sa att om man lägger en order nu så får man en nästa sändning som kommer i januari för ett pris strax under 4000kr, dom som förbokade hos dom inför releasen fick alla ett exemplar, beror ju på vilken butik man går till, går man till butiker som spelbutiken,webhallen osv kan man räkna med att man inte får nån så snabbt.

Permalänk
Skrivet av Klunken:

Jag var på Gamestop igår 12 jan i Trollhättan. Och jag frågade om PS4, dom sa att om man lägger en order nu så får man en nästa sändning som kommer i januari för ett pris strax under 4000kr, dom som förbokade hos dom inför releasen fick alla ett exemplar, beror ju på vilken butik man går till, går man till butiker som spelbutiken,webhallen osv kan man räkna med att man inte får nån så snabbt.

Dock så får Webhallen, komplett och dom andra stora butikerna in större antal konsoller varje leverans, jämfört mot dom mindre Gamestop.
Har dock inte fått mitt ännu heller, förbokade i början av december. Hoppas webhallen skickar mitt nu i januarileveransen