Windows 7 - Windows8 bra, dåligt?

Permalänk
Medlem

Windows 7 - Windows8 bra, dåligt?

Jag hat nyöogen köpt ny dator och installerat win 7.. men har tänkt spela BF4 och hört att win8 skall vara bättre för det ändamålet.

Uppgradera från win7 till 8 eller installera om nytt os?

Är det massa onödigt skit kvar från win7 eller yas de bort i sambamd man uppgraderar?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Ce:

Jag hat nyöogen köpt ny dator och installerat win 7.. men har tänkt spela BF4 och hört att win8 skall vara bättre för det ändamålet.

Uppgradera från win7 till 8 eller installera om nytt os?

Är det massa onödigt skit kvar från win7 eller yas de bort i sambamd man uppgraderar?

Skillnaden är så liten att det inte är värt besväret, för mig. Men, bedöm själv

http://www.hardocp.com/article/2013/11/24/battlefield_4_windo...

Artikeln ger för- och nackdelar.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av 1Ce:

Jag hat nyöogen köpt ny dator och installerat win 7.. men har tänkt spela BF4 och hört att win8 skall vara bättre för det ändamålet.

Uppgradera från win7 till 8 eller installera om nytt os?

Är det massa onödigt skit kvar från win7 eller yas de bort i sambamd man uppgraderar?

Personligen så märker jag ganska stor skillnad på min gamla maskin (q9650, 8gb ddr3, gtx560ti) men jag tror inte det märks lika mycket på nyare maskiner.
Jag gillar inte metro men använder nästan aldrig. Jag uppgraderade och märkte ändå skillnad.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

just uppgradera är en sak man känner att man behöver ibland. Om jag skulle köpa nytt (vilket jag gjorde för 8 månader sedan) så är windows 8.1 ett måste men att köra med windows 7 tycker jag inte spelar någon roll (orkar ofta inte med besväret med att mecka igång allting vid uppgradering).
Har en kompis som hade windows 7 retail, han bytte moderkort körde sin sedan tidigare uppgraderings key till windows 8 och sedan till windows 8.1 och sedan alla drivrutiner (tog dubbla tiden nästan trippla då han ville köra cleaninstall). Hade då t.ex. han inte fått bild utan grafikkrivrutin så skulle han få mycket jobb med installera drivrutiner hela dagen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14