Permalänk
Medlem

SLI microatx, bända?

Tjenare har ett microatx som jag kör sli på då jag behöver lite extra kräm i DAYZ. Eftersom de är så trångt mellan korten satte jag en kartongbit mellan grafikkorten så att de bänds lite ifrån varandra o på så sätt får luft imellan. Min fråga är om de är farligt för pci-expressplatserna?

Permalänk
Avstängd

Ja inte lär dom må bra av det.
SLI hjälper ju inte det minsta i DayZ (modden) om det är det du spelar. Vet inte hur det är med standalonen.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Är standalonen.

Permalänk
Skrivet av ripan_:

Är standalonen.

Som svar på din fråga, nej det är inte bra för PCI-E platserna! Och Standalonet är så dåligt optimerat så det ger ändå inget + att modden iaf krävde en bar processor för att köras bra, att lägga till ett till grafikkort hjälper inte i det läge som både standalonet och modden är i just nu!

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är några problem...
Har man ett tungt stort grafikkort så böjs det ju mer av sin egen vikt än vad en kartongbit kan böja det.

Eller?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag hade vart mer orolig över att ha en lös liten kartongbit mellan 2 varma grafikkort :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Ja inte lär dom må bra av det.
SLI hjälper ju inte det minsta i DayZ (modden) om det är det du spelar. Vet inte hur det är med standalonen.

Jo om man gör lite egna inställningar via NVIDIA inspector(ca 30% mer fps)

Jag märkte nu att de var inte så att jag böjde utan bara tog bort "hänget" av tyngden från de övre grafikkortet. Då jag inte kan skruva fast de i lådan utan har en fästningsanordning som går att använda vid sli så är jag tvungen att göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Jo om man gör lite egna inställningar via NVIDIA inspector(ca 30% mer fps)

Jag märkte nu att de var inte så att jag böjde utan bara tog bort "hänget" av tyngden från de övre grafikkortet. Då jag inte kan skruva fast de i lådan utan har en fästningsanordning som går att använda vid sli så är jag tvungen att göra så.

Jag använde en kabel från nättagget istället för att göra mellanrum

Permalänk
Skrivet av ripan_:

Jag använde en kabel från nättagget istället för att göra mellanrum

Köp en PCIe riser?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Jag hade vart mer orolig över att ha en lös liten kartongbit mellan 2 varma grafikkort :S

Samma här, jag har själv Asus/AMD Radeon HD6990 Antilles, och där kan man snacka om värme.
Jag vet inte hur känslig kartong är, men om man nu skall plåga PCI-e portarna på detta sätt, hade jag nog satt dit en liten metall-platta istället.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Samma här, jag har själv Asus/AMD Radeon HD6990 Antilles, och där kan man snacka om värme.
Jag vet inte hur känslig kartong är, men om man nu skall plåga PCI-e portarna på detta sätt, hade jag nog satt dit en liten metall-platta istället.

Nu är jag inte direkt bra på El/ström/whatever men det kanske inte är supersmart o ha något som är så ledande? Jag hade nog hellre skippat mATX för SLI. Hellre lite större för mer prestanda, speciellt när man redan shoppat

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Nu är jag inte direkt bra på El/ström/whatever men det kanske inte är supersmart o ha något som är så ledande? Jag hade nog hellre skippat mATX för SLI. Hellre lite större för mer prestanda, speciellt när man redan shoppat

Jo det är så sant.
ATX/XL ATX är väl dom som mest nämns i SLI/CF sammanhang.
Det känns lite snålt att köpa underdimensionerat, när man ändå investerar.
Lite som att köpa no-name nätaggregat, och chansa på att det håller.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Sötast

Äh, mitt 580 bändes som en osbåge själv pga den astunga Direct CU kylaren, tror nog det klarar sig.