Permalänk
Medlem

Byta slangar på H110?

Hej!

Nån som vet om det går att byta slangar på CORSAIR H110 och om det är nån som har nån bra guide?
Då jag skulle vilja ha längre.

Permalänk

Rent tekniskt set så går det. Men sen när man ska fylla den med vätska igen kan det vara svårt att bli av med luft i systemet. Finns säkert någon som vet bättre än jag på det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Borde väl vara ungefär så här.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så är det pressade kopplingar på dessa och då kan det bli svårt, vet inte om det är så att det är gängat i radiatorn och pump/block delen med fasta kopplingar. Då kan det bli lite problematiskt att att få dit nya slangar, är det utvändiga plast clips eller slangklämmor är det bara klippa av och sätta dit nya klämmor när du är klar.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Tack för bra info. Blir att testa lägger upp bilder(blir nog in slutet på FEB) om jag lyckas så fler kan göra lika dant.

Permalänk
Medlem

Slulle inte gjort det, sälj h100 och köp swiftech h220 istället, den är gjord för att byta slangar på preterar mycket bättre än h100.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Avstängd