Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort funkar ej

Hej, har nyligen skaffat mig en ny processor, och sedan jag satte in den så har den gått på intergrerade grafiken på processorn, har 4770 radeon hd, hur får jag satt grafikkortet prioriteras? fläkten låter å så men skärmen reagerar inte när jag kopplar in kabeln till grafikkortet förklarade lite konstigt tror jag men nån kanske förstår och kan hjälpa? tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ändra primary display output (kan heta något annat) i BIOS till PCIe eller PEG.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske krävs BIOS-uppdatering eller som minst nollställning.

I vanlig ordning och enligt klistrad tråd behöver vi komponentlista.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

moderbord Gigabyte Z87X-D3H

processor i5 4760k haswell

corsair 8gb ram

400W Corsair nätagg

och radeon hd 4770

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zpabn:

moderbord Gigabyte Z87X-D3H

processor i5 4760k haswell

corsair 8gb ram

400W Corsair nätagg

och radeon hd 4770

Börja med att nolla BIOS, se manualen.

Det enda 400W nätagg som Corsair gjort var CX400 och förutom att det är gammalt är det inte heller i närheten av Haswell-kompatibelt och kan ge problem. Testa att stänga av C6/C7 energisparlägen och se om saker fungerar bättre då, men det agget är inget jag skulle kört med Haswell, oavsett inställningar.

Jag förutsätter att du kopplat in strömförsörjningen till kortet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har nollställt bios och sen så letade jag efter dem där sakerna, hittade nått som typ : PCIe, PCIe 1 PCIe 2 PCIe 3, hittade även "disable intel intergrated graphics" Vilken av dem där PCIe slotsen ska jag använda?

Permalänk
Medlem

Var stänger jag av C6 /C7 energisparlägen då? någonstans i bios eller?

Permalänk
Medlem

Någon som har något förslag?

Permalänk
Hedersmedlem

Kopplar du skärmen i grafikkortet?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

japp, har ena skärmen till grafikkortet och har hdmi från moderkortet till en annan skärm för att se va jag gör i bios osv

Men som sagt ingen bild

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte ansluter skärmen till det interna, får du bild då via det externa?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

uppfattar inte riktigt den meningen :S

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter TS att bumpa.

Citat:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.