Extrahera i Windows 8?

Permalänk
Medlem

Extrahera i Windows 8?

Blir galen tror jag...;) fattar inte hur man extraherar en Zip-fil till en ny mapp i Windows 8???????? Det var väldigt enkelt i Windows 7!

Har testat så här: laddat ner ett program som är en zip-fil, öppnar den här datorn och markerar filen i mappen "hämtade filer". upp dyker du en ruta "verktyg för komprimerade mappar" med en ruta du kan klicka på "Extrahera". klickar där och då kommer ett verktygsfält fram där allt är helt "Skuggat" och man kan inte göra något mer?

HJÄLP???;)

Permalänk
Medlem

Winrar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Winrar

Skickades från m.sweclockers.com

Windows klarar väl zip filer utan Winrar?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Permalänk
Medlem

Försöker man sig på att extrahera så som windows själv beskriver i sin support då låser sig min dator varje gång, ctrl alt del får man göra då eller tvångstarta om datorn, detta händer bara efter jag installerade 8.1 innan dess hände ingenting istället. hur svårt kan det vara att programmera så det fungerar kan man ju undra?? Det fungerade ju så bra i 7:an?!