"Datorns prestanda är inte optimal" BF3/BF4

Permalänk
Medlem

"Datorns prestanda är inte optimal" BF3/BF4

Hej Sweclockers!

Som sagt så får jag en popup när jag lirar BF4 då och då som säger att datorns prestanda inte är optimal. Antar att det är Aero skiten som är boven. Finns det någon lösning på detta problem?

Hade samma fel med BF3 förut när jag lirade det mycket. Min dator är ju inte dålig så förstår inte varför den beter sig så.

Tacksam för svar!

Mvh
z0rks

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Keeper of the Bamse

Well, är prestandan dålig då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Windows avläsning av sådant SUGER, ignorera den helt. Märker du inga problem så är det inga problem, är det problem lär du märka det innan Windows börjar whina.

Att den dyker upp alls tror jag bara är något skit med deras overlay som inte funkar som den ska och inte fattar att den är i bakgrunden och därmed inte renderar alls. Kör du Windowed Borderless? Det burkar kunna vara boven för Windows fattar inte att fönstret tar upp hela skärmen och blir helt chockat när deras viktiga desktop inte renderar snabbt nog ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Windows avläsning av sådant SUGER, ignorera den helt. Märker du inga problem så är det inga problem, är det problem lär du märka det innan Windows börjar whina.

Att den dyker upp alls tror jag bara är något skit med deras overlay som inte funkar som den ska och inte fattar att den är i bakgrunden och därmed inte renderar alls. Kör du Windowed Borderless? Det burkar kunna vara boven för Windows fattar inte att fönstret tar upp hela skärmen och blir helt chockat när deras viktiga desktop inte renderar snabbt nog ^^

Kör med fullscreen
Men jadu har alltid haft så här så är ju inget stort problem tänkte bara om de gick att få bort!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360