Reklam som vi fullkomligt hatar.

Permalänk
Medlem

Reklam som vi fullkomligt hatar.

Och det är ovannämnda ämne vi skall ta upp.
Med andra ord reklamer som är mer terrorisering än reklam för oss.

Nåväl jag börjar med dom jag anser värst

1: Flygresor.se, värre reklam får man leta efter, den där babblande visan som snart slutar, för att följas upp av flyg flyg flyg flygresor.se. Inte blir det bättre av att det finns på både youtube TV och radio.

2: ÖoB, alltså kan någon gå en värre på nerverna, än vad han gör?
Det är ju hans grej alright men försatan vad irriterande.

3: Här blir det svårare, men här placeras den reklam där t.ex en kvinna, kan prata i mobiltelefon under hela reklamens tid. För att precis på slutet komma upp en bild på t.ex ett nytt shampoo som skall komma. >_>

Hittade ingen liknande tråd här, så dela med er av dom reklamer som får er, att vilja gå lös med hammare på er hemelektronik.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Vitapro eller vad skiten heter. Så jävla störande musik och "skådisar". Inte nog med det den går hela tiden i ett par år nu....
Vad fan lever dom på om nu deras liv blivit så bra med ett vitamin piller, stamgäst på McD eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Vitapro eller vad skiten heter. Så jävla störande musik och "skådisar". Inte nog med det den går hela tiden i ett par år nu....
Vad fan lever dom på om nu deras liv blivit så bra med ett vitamin piller, stamgäst på McD eller?

Haha ja men det värsta är ju.
Det stinker verkligen TV-shop om dessa reklamer.
Att köper man denna produkt så "förbättras" livet typ 80ggr.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Den där quorn-reklamen som går på tv. "För det är ju så gott."
Sämre reklamfilm får man leta efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Den där quorn-reklamen som går på tv. "För det är ju så gott."
Sämre reklamfilm får man leta efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär som reklamen för Signum´s flingor, som gick för några år sen.
Och så köper man flingorna och testar, och kommer fram till att man lika gärna kan starta motorsågen och kapa ett träd, och äta sågspånet för det smakar godare än flingorna.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Quorn-reklamen, ja. Inte för att resten är speciellt bra, men just slutet "för det smakar så gott", med tonläget, blicken och leendet som bara skriker falskt åt mig.

Sen var det Viaplay-reklamen som numera har ändrats, med hon som ligger i sängen och pratar om att någon Don snubbe har hittat en ny, McDreamy, och att hon ska på zombie-jakt med sin kvar-i-sängen-tv. Rösten var så fruktansvärt dålig. Efter ett tag bytte de ju ut den mot en mer normal, så det var nog inte bara jag som reagerade på det.

Permalänk
Medlem

Stör mig en del på den där Comviq reklamen med töntiga svennar som fått höga mobilräkningar och kommer till invandraren i affären som säger "Doo måschte pyta apponemaaaang"
Har sett den alltför många gånger och den känns fånig på något sätt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det bästa som hänt min hjärna på sistone är att jag kommer ihåg roliga reklamer, men glömmer bort (i alla fall medvetet) vilka företag de gjorde reklam för...

dayum dem filters

Permalänk

Lendo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Stör mig en del på den där Comviq reklamen med töntiga svennar som fått höga mobilräkningar och kommer till invandraren i affären som säger "Doo måschte pyta apponemaaaang"
Har sett den alltför många gånger och den känns fånig på något sätt.

HAH ja den är knappast vassaste kniven i lådan. Hm vad hände, dog Frank?
HAHAH jaaa nu vet jag, han ringde ihjäl sig eftersom att dom är så "billiga"

Skrivet av piccololento:

Ah sköjj inte, den där fula kärringen som ler lika "snyggt" som Caroline Af Ugglas.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Håller med, värsta reklamen någonsin!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem

Cash Buddy
Har inte sett någon TV-reklam, men deras radioreklam är en fruktansvärd hittepå-rap om att låna pengar till menlös konsumtion. Hela deras koncept luktar sms-lån med skyhög ränta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Cash Buddy
Har inte sett någon TV-reklam, men deras radioreklam är en fruktansvärd hittepå-rap om att låna pengar till menlös konsumtion. Hela deras koncept luktar sms-lån med skyhög ränta.

Jo så är det ju, givetvis vill dom att folket skall låna upp sig, så att dom får en massa pengar på räntan.
Därför föreslår jag att vi gör tvärtemot, och skiter i att låna så vi slipper deras skulder.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Siba. Konstigt att ingen kidnappar honom igen bara för att slippa reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Radioreklamen för Mobilio, när den kommer så byter jag kanal, mår lite illa varje gång jag hör deras jävla reklam...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

All reklam är skit och bara störande brukar oftast köra mute när det är dags så är problemet löst.

Permalänk
Medlem

Nu har ytterliggare en reklam lyckats kvalificiera sig.
Coop´s reklam med ungarna som falsksjunger en massa mainstream-musik.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Retar mig till vansinne på dessa reklamfilmer som är dubbade till svenska, finns många exempel men ett är tex för cillit bang, bojkottar produkter som har dubbat..

Det finns bra och välgjord underhållande reklam dock, men det blir allt mer tunnsått.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Permalänk

Den har säkert redan tagits upp någonstans i den här tråden, men i alla fall, den där reklamen som Systembolaget forslade ut i våra tv-rutor kring julhelgen, med sensmoralen att den svenska modellen enligt forskning bidrog till mindre domestic violence än i länder där alkoholen flöt fritt i kiosker och dyl. Pyttsan, säger jag, rent spontant. Kommer ihåg att jag såg reklamen några dagar innan jul, och reagerade på hur de hade med barnscener i videon. Fult av dom att spela på barnen i syfte att hålla kvar på monopolet. My two cents.

Nu hittade jag reklamfilmen på Youtube, så jag tänkte att jag kan likväl inkl. den i inlägget.
Visa signatur

Skriver en bok om hur det är att leva i underjorden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogswald:

Den har säkert redan tagits upp någonstans i den här tråden, men i alla fall, den där reklamen som Systembolaget forslade ut i våra tv-rutor kring julhelgen, med sensmoralen att den svenska modellen enligt forskning bidrog till mindre domestic violence än i länder där alkoholen flöt fritt i kiosker och dyl. Pyttsan, säger jag, rent spontant. Kommer ihåg att jag såg reklamen några dagar innan jul, och reagerade på hur de hade med barnscener i videon. Fult av dom att spela på barnen i syfte att hålla kvar på monopolet. My two cents.

http://www.youtube.com/watch?v=yBt5jPnZvzI

För den var ju inte långsökt, typ 40 år lång reklam, perfekt när man har huvudvärk och bara vill att programmet skall komma så man får sova sen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ok en ny reklam har dykt upp, den där reklamen för TIVO med ComHem med den där sketna ungen, som tjatar sönder om hennes sovande farsa och alla inspelningsfunktioner.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Reklam som har med poker/betting/spel är bra ut tjatat.

Denna e skoj btw..
Oreo: http://youtu.be/BY2G84uyLJo

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Fåret Frank och hans son har jag tröttnat rejält på. (Tele2)

Permalänk
Medlem

jag tycker all reklam är skit, pallar inte med nån alls så jag kör mute så fort det blir paus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Fåret Frank och hans son har jag tröttnat rejält på. (Tele2)

Frank and Francis ja.
Inge vidare, jag trodde ett tag att Frank hade ringt ihjäl sig, men så fan heller, han kom tillbaka.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Quorn-reklamen, ja. Inte för att resten är speciellt bra, men just slutet "för det smakar så gott", med tonläget, blicken och leendet som bara skriker falskt åt mig.

Förvisso är Quorn jävligt gott, iallafall för mig som vegetarian.
Dock kan dom ju försöka banta ner 100% falskt léende till 40%.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Allt som är dubbat, annars kan jag stå ut med det.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Tidernas värsta reklam är Ipren. Hatar skiten över allt annat..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Fick genast två klassiker på skallen... reklam för kvinnoprodukter. Man får faktiskt tanken att kvinnor är mindre begåvade än män när de går på reklamen för dessa skitsaker...