Kan inte formatera om

Permalänk

Kan inte formatera om

Har hållit på med win 8.1 några dagar nu och inser att jag borde gjort vissa saker annorlunda från början och vill nu formatera om.

Men när jag ska gå in i kontrollpanelen och ändra min behörighet så fryser sig det fönstret, samt har jag lyckats göra att mitt ända konto på datorn har blivit av med admin-privilegier..

Inget går att göra nu ju! Hjälp mig! Ska jag behöva ta ut hårddisken och ta den till en polare för formatering?

Permalänk
Medlem

Att formatera windowsdisken inifrån windows går inte. Det är som att såga av grenen man sitter på.
Formatera gör du från installationsprogrammet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Du får ta din windows skiva/usb och boota från den. Sedan är du igång. Förstår inte varför du ska in i kontrollpanelen å brödda.

Permalänk

Går ju inte att boota från dvd =S Och ja den är satt som nr ett i bios.. =S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Går ju inte att boota från dvd =S Och ja den är satt som nr ett i bios.. =S

Vad är det för skiva?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Vad är det för skiva?

Windows 8.1 Full version 64

Jag kopplade bort min primära ssd och instalerade på min andra ssd så nu fungerar allt som det ska,

Men nu vill jag formatera om allt ihopa igen och partionera så det blir såhär

Samsung SSD 128GB - (Nuvarande F: )
C: 70GB (Här vill jag ha Win8.1)
B: ~40GB
Crusial SSD 240GB (Nuvarande C: Här ligger win8.1 just nu)
S:

WD 1TB (Nuvarande D: )
M: (Här vill jag ha kvar all info bara byta så det blir M: )

Hur ska jag gå tillväga?